AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #21 Skrevet 11. april 2015 Ts Godt og konkret forslag egentlig:) Jeg sparer småbeløp jevnlig (likevel mindre enn han bruker på øl😜) til evt jenteturer, og har heller ikke problemer med å si fra til mine venninner at denne gangen må jeg stemme for en billigere tur eller at jeg foretrekker at turen varer kortere pga familie. Dette er tydeligvis ikke et tema for kompisgjengen. Der er liksom saken om man "får lov" eller er under pisken.. Jeg er absolutt ikke kontrollerende eller sjalu så det er ikke saken i det heletatt! Huff! OT, men slik er det flere steder. Kjæresten og kompisene har hatt en tradisjon med julebord hvert år. I årene etter vi ble sammen har han ikke blitt med. Flere grunner, bl.a at turene har blitt dyrere, langvarige og langt unna. Har aldri nektet kjæresten å dra hvis han ønsker det, men han ser selv pga økonomi og barn at han ikke har mulighet. Selvfølgelig er det jeg som får skylden. Er visst vanskelig for andre som har kun seg selv å tenke på, å forstå andres situasjoner. Men du må rett og slett prate med mannen. Forstår at det blir vanskelig for han å si nei hvis kompisene sier at det er du som bestemmer... En aldri så liten ond sirkel.Anonymous poster hash: 84fa6...04d Anonymous poster hash: 4bd7f...69b
Patton Skrevet 11. april 2015 #22 Skrevet 11. april 2015 Selvfølgelig skal han ikke dra på guttetur hvis det går utover familien. Det bør han forstå selv.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #23 Skrevet 11. april 2015 Hvis dere ikke kan snakke om dette, hva slags forhold har dere egentlig? Er dere 17 år gamle? Er han tilbakestående siden ha ikke skjønner grunnleggende økonomi?Anonymous poster hash: 56df5...839
Jade Skrevet 11. april 2015 #24 Skrevet 11. april 2015 Hvis han skal bruke hele feriebudsjettet på guttetur - ofre ungene sin ferie!!! - fordi han er redd for å bli kalt tøffel, så er vel han en slags kompis-tøffel, da :/ 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #25 Skrevet 11. april 2015 Her er et glass melk :hjerte: Anonymous poster hash: 998b2...458
bush babe Skrevet 12. april 2015 #26 Skrevet 12. april 2015 Guttetur på et par uker for flere titalls tusen???? Da bør dere ha separat økonomi og ingen famile spør du meg. 1
peppermyntete Skrevet 12. april 2015 #27 Skrevet 12. april 2015 En så dyr og langvarig guttetur betalt av felleskassa? Aldri i livet! Sånne typer turer synes jeg skal betales av den som skal på turen, ikke familien. I alle fall når det går ut over felles økonomi og familiens tid sammen! 1
tingeling Skrevet 12. april 2015 #28 Skrevet 12. april 2015 Hei TS Forstår frustrasjonen! Når en eller begge i et forhold har dyre vaner fungerer ikke full fellesøkonomi så veldig godt. Hos oss har mannen en dyr hobby. Vi har delvis fellesøkonomi. Mat, lån og regninger betales av felleskonto. Hver måned setter vi inn en sum som skal dekke dette på en konto. Det hver av oss sitter igjen med er egne penger, som brukes til klær, frisør, reiser, hobby etc. Budsjett for felles ferier blir vi enige om. Det hadde ikke vært aktuelt med lavkost ferie for familien for at en av oss skulle dra på gutte/ jentetur. Synes likevel ofte antall feriedager er en like stor utfordring som penger. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #29 Skrevet 12. april 2015 JA! Få satt klørne skikkelig i han! Like greit å dressere han som en nyttig apekatt først som sist. Anonymous poster hash: 64a9b...035
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2015 #30 Skrevet 12. april 2015 Guttetur på et par uker for flere titalls tusen???? Da bør dere ha separat økonomi og ingen famile spør du meg. Ja, en ting er pengene, men å være borte fra ungene pga guttetur er ikke noe voksne mennesker kan gjøre.
Rotemor Skrevet 12. april 2015 #31 Skrevet 12. april 2015 Ja, en ting er pengene, men å være borte fra ungene pga guttetur er ikke noe voksne mennesker kan gjøre. Det var da svært generaliserende. Det skal selvsagt være rom for å gjøre ting, reise på turer o.l selv om man har barn!! Men det må jo passe for familien for øvrig.
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2015 #32 Skrevet 12. april 2015 Det var da svært generaliserende.Det skal selvsagt være rom for å gjøre ting, reise på turer o.l selv om man har barn!! Men det må jo passe for familien for øvrig. Skrev jeg at det ikke var rom for det?
Rotemor Skrevet 12. april 2015 #33 Skrevet 12. april 2015 Skrev jeg at det ikke var rom for det? Jeg leste følgende: "Ja, en ting er pengene, men å være borte fra ungene pga guttetur er ikke noe voksne mennesker kan gjøre" Men det er mulig jeg ikke fikk med meg hele konteksten. I så fall, beklager jeg at jeg misforstod.
Gjest O.G. Skrevet 12. april 2015 #34 Skrevet 12. april 2015 Jeg leste følgende: "Ja, en ting er pengene, men å være borte fra ungene pga guttetur er ikke noe voksne mennesker kan gjøre" Men det er mulig jeg ikke fikk med meg hele konteksten. I så fall, beklager jeg at jeg misforstod. Vel, jeg skulle nok ha føyd til "i ukesvis" etter guttetur, sånn at setningen ble "Ja, en ting er pengene, men å være borte fra ungene pga guttetur i ukesvis er ikke noe voksne mennesker kan gjøre" Det her pga TS har gitt oss i tilleggsopplysning at turen skal være på 2 uker.
Rotemor Skrevet 12. april 2015 #35 Skrevet 12. april 2015 Vel, jeg skulle nok ha føyd til "i ukesvis" etter guttetur, sånn at setningen ble Det her pga TS har gitt oss i tilleggsopplysning at turen skal være på 2 uker. Ok:) ja, 2 uker er veldig lenge!
bush babe Skrevet 13. april 2015 #36 Skrevet 13. april 2015 Ja, jeg skrev den kommentaren pga de to ukene. Gutteturer bør selvfølgelig være velkomment i forhold hvis man har økonomi til det. Mannen min var på ferie i en uke nettopp, men det var ikke en dyr tur, og heller ikke en årlig, fast greie. En gang i blandt er det greit å gjøre noe spesielt. Og to uker er nesten halvpartena av årets ferie, og det syns jeg er på kanten når man har familie. Da bør det være en spesiell anledning, ikke bare den årlige gutteturen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå