Gå til innhold

Tommel opp for "guttetur" uansett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er hvert år på guttetur som jeg absolutt unner ham. Neste års plan går utover både økonomi og familieferie... Jeg har klump i magen og kjenner jeg har lyst til å si stopp! Nei! Men kan jeg det da?

Anonymous poster hash: d88dc...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er hvert år på guttetur som jeg absolutt unner ham. Neste års plan går utover både økonomi og familieferie... Jeg har klump i magen og kjenner jeg har lyst til å si stopp! Nei! Men kan jeg det da?

Vel, men hvis han på guttetur så krev at du også skal få bruke tilsvarende beløp på deg selv.

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Rart at han ikke ser dette selv da? Er han villig til å ofre ferie med familien for en guttetur?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, men hvis han på guttetur så krev at du også skal få bruke tilsvarende beløp på deg selv.

Hadde vi hatt de pengene hadde det ikke vært et problem.. Ts

Anonymous poster hash: 84fa6...04d

• Liker 1
Skrevet

Hadde vi hatt de pengene hadde det ikke vært et problem.. Ts

Vel, men nu er det ikke penger til guttetur også, det må han da selv se.

AnonymBruker
Skrevet

SNAKK SAMMEN.

Skulle tro folk idag er sammen med fremmede, når de ikke engang kan snakke om hva som plager dem, og ta frem uenigheter. Dere har ikke råd til begge deler - selvfølgelig kommer familien først. Noe annet ville vært umodent og hører ikke med det livet han nå lever.

Anonymous poster hash: 81d14...c20

• Liker 11
Gjest Magdalene
Skrevet

Han må jo klare å se det selv? Om ikke så må du jo si i fra!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde det vert totalt uaktuelt! og jeg hadde heller ikke hatt problemer med og uttrykke det om han ikke hadde sett det selv...

Anonymous poster hash: f75a4...564

AnonymBruker
Skrevet

Har dere penger til at du kan dra på jentetur? Har dere ikke det, synes jeg han burde droppe gutteturen denne gangen.

Anonymous poster hash: fa654...d6c
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Sett av penger fra feriebudsjettet til familietur, del resten på to, og så ser dere hva dere har igjen å bruke på hver deres gutte- og jentetur. Har han ikke nok, så får han selge ett eller annet dill, få seg en bedre jobb, eller droppe turen denne gangen.

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

Rart at han ikke ser dette selv da? Er han villig til å ofre ferie med familien for en guttetur?

Ts

En årlig guttetur skjønner jeg jo godt at han har behov for. Men tidligere har det vært snakk om 4-5 dager og ikke så utrolig dyrt. Denne turen nå kommer seg lett på flere titalls tusen og vil vare i litt over to uker. Jeg skjønner han har lyst til å hive seg med, men må snakke litt med ham i kveld for å høre hva han tenker.. Jeg har spurt om det ikke er mulig at han flyr etter og blir med en uke istedet. Det hadde gjort det hele langt lettere å svelge. Vi har en del dårligere råd en hans medreisende også og må ta med det i beregninga.

Skrevet

Har dere 100prosent felles økonomi eller? Hvorfor skal du spytte i penger på en tur du ikke drar på? Har du delbetalt de tidligere turene også?

Han drar selvfølgelig hvis HAN har råd.

AnonymBruker
Skrevet

Sett av penger fra feriebudsjettet til familietur, del resten på to, og så ser dere hva dere har igjen å bruke på hver deres gutte- og jentetur. Har han ikke nok, så får han selge ett eller annet dill, få seg en bedre jobb, eller droppe turen denne gangen.

Ts

Godt og konkret forslag egentlig:)

Jeg sparer småbeløp jevnlig (likevel mindre enn han bruker på øl😜) til evt jenteturer, og har heller ikke problemer med å si fra til mine venninner at denne gangen må jeg stemme for en billigere tur eller at jeg foretrekker at turen varer kortere pga familie.

Dette er tydeligvis ikke et tema for kompisgjengen. Der er liksom saken om man "får lov" eller er under pisken..

Jeg er absolutt ikke kontrollerende eller sjalu så det er ikke saken i det heletatt!

AnonymBruker
Skrevet

Har dere 100prosent felles økonomi eller? Hvorfor skal du spytte i penger på en tur du ikke drar på? Har du delbetalt de tidligere turene også?

Han drar selvfølgelig hvis HAN har råd.

Ikke 100%felles, men alt går liksom fra fellesen. Jeg kan gjerne strekke meg litt ekstra for at vi skal få råd til noe han har lyst til, og han hadde nok gjort det samme for meg. Jeg har f.eks tatt kurs som har kostet en del og han har støttet meg der.

Skrevet

Ikke 100%felles, men alt går liksom fra fellesen. Jeg kan gjerne strekke meg litt ekstra for at vi skal få råd til noe han har lyst til, og han hadde nok gjort det samme for meg. Jeg har f.eks tatt kurs som har kostet en del og han har støttet meg der.

Vel, men da har han vel egentlig gjort seg fortjent til guttetur på felleskassa deres.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, men da har han vel egentlig gjort seg fortjent til guttetur på felleskassa deres.

Men så er det forskjell på et kurs som kan bidra til økt inntekt, og en guttetur til flere titalls tusen da, Gjest?

• Liker 9
Skrevet

Men så er det forskjell på et kurs som kan bidra til økt inntekt, og en guttetur til flere titalls tusen da, Gjest?

Nja, ikke hvis de begge betales av felleskassen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortalt han at du unner han den gutteturem, men at pengene må han fremskaffe uten at det går ut over deres økonomi forøvrig.

Det skal ikke være sånn at en tur bare han er med på, går ut over resten av familien.

Hva med å si at dere jo har "budsjettert" med at hans guttetur koster X kroner. Dette kan han reise for.

Resterende midler må han få tak i på andre måter. Enten ved å selge noe som bare er hans, eller ved å jobbe mye overtid, evt få seg en ekstrajobb som gir noe mer inntekt.

Alternativt kan han jo låne fra kompisene, og avtale tilbakebetaling når han får bedre råd.

Forstår ikke at han ikke har varslet kompisene om at turen var utenfor det han har råd til å betale...

Anonymous poster hash: 682ef...bed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Det er jo ikke sånn at jo mer han bruker på seg selv jo mer bør jeg bruke på meg, og omvendt. Jeg har ikke mer penger å bruke på meg selv jeg, selv om han bruker på seg. Han har gjort seg fortjent til gutteturen fordi jeg har brukt penger på kurs? (Ja kursene har ført til fast jobb iallefall). Ja han fortjener selvfølgelig å dra på tur, men vi har nå engang stram økonomi og jeg synes barna våre fortjener en god ferie de også.

Vi skal som sagt snakke sammen om det når det passer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fortalt han at du unner han den gutteturem, men at pengene må han fremskaffe uten at det går ut over deres økonomi forøvrig.

Det skal ikke være sånn at en tur bare han er med på, går ut over resten av familien.

Hva med å si at dere jo har "budsjettert" med at hans guttetur koster X kroner. Dette kan han reise for.

Resterende midler må han få tak i på andre måter. Enten ved å selge noe som bare er hans, eller ved å jobbe mye overtid, evt få seg en ekstrajobb som gir noe mer inntekt.

Alternativt kan han jo låne fra kompisene, og avtale tilbakebetaling når han får bedre råd.

Forstår ikke at han ikke har varslet kompisene om at turen var utenfor det han har råd til å betale...

Anonymous poster hash: 682ef...bed

Ts

Gode forslag (bortsett fra å låne penger) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...