AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Jenta mi har akkurat fylt tre år og har begynt med bleie.. Hver gang hun passer/er sammens med barnet så maser hun i ett sett om at hun fortsatt bruker bleier.. Hun nermest terroriserer barnet med tiss og bæsj og do osv.. Flere, inkludert meg har sagt ifra til henne, men hun gir seg ikke.. Klikker snart!Anonymous poster hash: ad644...efd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Hvis hun er over tre år så er det jo et stort skritt tilbake hvis hun har begynt med bleier igjen...Anonymous poster hash: 8c411...5f0 13
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Hvorfor har barnet begynt med bleier igjen i en alder av 3? Anonymous poster hash: 0fb99...6e5 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Hvorfor har barnet begynt med bleier igjen i en alder av 3?Anonymous poster hash: 0fb99...6e5 Har brukt bleier til nå.. Hun er flink å gå på do hjemme, men når hun er birte så tar vi på.. Hun hakker og hakket på det at hun fortsatt bruker bleie, men orker ikke å høre når jeg prøver å si at hun faktisk går på do hjemme..Anonymous poster hash: ad644...efd
Gjest O.G. Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Jenta mi har akkurat fylt tre år og har begynt med bleie.. Hver gang hun passer/er sammens med barnet så maser hun i ett sett om at hun fortsatt bruker bleier.. Hun nermest terroriserer barnet med tiss og bæsj og do osv.. Flere, inkludert meg har sagt ifra til henne, men hun gir seg ikke.. Klikker snart!Anonymous poster hash: ad644...efd Burde du ikke heller få ungen ut av bleiene?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Haha.. Hva har skjedd med dette innlegget?? Hun har ikke begynt med bleie! Hun bruker fortsatt bleie, skulle det stå!Anonymous poster hash: ad644...efd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Burde du ikke heller få ungen ut av bleiene? Jo.. Vi holder jo på.. Men jeg mener at masing og terrorisering ikke er rette veien å gå.. Anonymous poster hash: ad644...efd 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #8 Skrevet 11. april 2015 Dere som svarer, det er ikke OM hun skal bruke bleie som er spørsmålet. Det er opp til foreldrene hvordan de gjør det. Skjerp dere og svar på problemstillingen!! TS- ta det opp med svigermor igjen, og forklar at dette ensidige fokuset på bleie forsinker muligheten for å få ungen helt tørr! håper det ordner seg!Anonymous poster hash: 54e9b...a07 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #9 Skrevet 11. april 2015 Dere som svarer, det er ikke OM hun skal bruke bleie som er spørsmålet. Det er opp til foreldrene hvordan de gjør det. Skjerp dere og svar på problemstillingen!! TS- ta det opp med svigermor igjen, og forklar at dette ensidige fokuset på bleie forsinker muligheten for å få ungen helt tørr! håper det ordner seg!Anonymous poster hash: 54e9b...a07 Takker for forståelse tross en litt innviklet forklaring Jeg sier det til henne ofte! At hun ikke kommer til å slutte noe fortere av at hun maser sånn.. Det virker som at hun ikke vil høre, og bare kommer med kommentarer som at sønnen hennes sluttet da han var to, at hun er altfor stor til bleie osv.. Anonymous poster hash: ad644...efd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #10 Skrevet 11. april 2015 Takker for forståelse tross en litt innviklet forklaring Jeg sier det til henne ofte! At hun ikke kommer til å slutte noe fortere av at hun maser sånn.. Det virker som at hun ikke vil høre, og bare kommer med kommentarer som at sønnen hennes sluttet da han var to, at hun er altfor stor til bleie osv.. Anonymous poster hash: ad644...efd Det virker som at du har litt ømme tær og at svigermor til stadig tråkker på dem... Du vet jo at hun har rett. Anonymous poster hash: 8c411...5f0 4
Sylvari Skrevet 11. april 2015 #11 Skrevet 11. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #12 Skrevet 11. april 2015 Hun ER jo for gammel for bleier, svigermor mener nok bare godt. Barn er forskjellige!! Noen slutter senere enn andre! Hilsen 4barns mamma med 4 ULIKE barn! Anonymous poster hash: 54e9b...a07 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #13 Skrevet 11. april 2015 Barn er forskjellige, det vet vi jo alle. Noen tidligere ute enn andre, men jeg synes ikke det er grunn til bekymring ang bleiebruk enda. Nå går det jo også mot sommer og mindre klær å forholde seg til ang dobesøk for jenta. Hvis svigermor ikke klarer å akseptere dette, burde hun være minst mulig sammen med barnet. Anonymous poster hash: cd506...501 2
Polly Ester Skrevet 11. april 2015 #14 Skrevet 11. april 2015 Barn slutter med bleie når de er klare for det, med litt hjelp fra omgivelsene sine. Jeg syns det er en uting av svigermoren din og mase slik hun gjør og komme med kritikk. Det har hun ikke noe med. Og hvis du ikke når inn til henne, så hadde jeg ventet med å besøke henne igjen til barnet var ferdig med bleier. 2
Sylvari Skrevet 11. april 2015 #15 Skrevet 11. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #16 Skrevet 11. april 2015 Uffda.. Mange sure mennesker her inne.. Jeg er ikke stresset angående bleiebruk.. Alle i hennes aldersgruppe i barnehagen bruker fortsatt bleier også. Men jeg liker ikke når barnet mitt blir hakket på.. Anonymous poster hash: ad644...efd 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #17 Skrevet 11. april 2015 Barn klarer det du lærer de opp til om du starter tidlig nok. Om de klarer å do-trene babier som nettopp har kommet til det stadiet at de klarer å løfte hodet sitt selv (som de gjør i kina med stor suksess i alle år), så klarer en 3 åring fint å lære seg å gå på do. Det kommer ned til hva DU er villig til å gjøre av innsats for at barnet skal klare dette. Er du ikke så nøye på det så tar det selvsagt lang tid. Må jo bare spørre.. Har du barn selv?? Anonymous poster hash: ad644...efd 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #18 Skrevet 11. april 2015 Jeg har seks barn og ingen av jentene (fire stk) har brukt bleie når de har vært over tre år. Anonymous poster hash: 8c411...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #19 Skrevet 11. april 2015 Jeg har seks barn og ingen av jentene (fire stk) har brukt bleie når de har vært over tre år.Anonymous poster hash: 8c411...5f0 Så selv med 6 barn så har ikke du erfart at barn er ulike Anonymous poster hash: cd506...501 4
Sylvari Skrevet 11. april 2015 #20 Skrevet 11. april 2015 Så selv med 6 barn så har ikke du erfart at barn er ulike Anonymous poster hash: cd506...501 Selv med seks barn så har hun var såpass konsistent at hun har klart å avvenne ungene av med bleiebruk før 3 år. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå