Gå til innhold

Tannproblemer etter regulering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk regulering da jeg var sånn 12-13 år. Nå er jeg 15 år og har hvite flekker ( og en tann som er ekstremt gul, flekkete og til og med litt svart.) Jeg pusset nesten ikke tennene, noe som var veldig dumt av meg. Nå har jeg pusset 2 ganger dagen, tatt fluor og flosset i et år, men jeg føler ikke at det hjelper noe særlig. Fikk også en plate som jeg skulle bruke i overkjeven, som jeg ikke har brukt heller. Derfor er tennene oppe litt skeiv.

Alle problemene ligger i fortennene, nede er det ikke noe problem. Tannlegen sier at jeg har bra tannhygiene, det ser bare ikke bra ut. Vil ikke bleke tenner.

Kan jeg få ett alternativ til plate? Sånn at du har regulering bak fortennene slik at ingen ser?

Hvis jeg fortsetter å pusse, vil flekkene forsvinne eller er de permanent?

Jeg vil gjerne skifte ut den gule/flekkede tannen med porselen eller noe, hvor mye koster det og hvor ofte må jeg bytte?

Penger er ikke noe problem.

Har dere noen triks eller tips?

Tusen takk, setter pris på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke tannlegen hva du burde gjøre? De flekkene du snakker om forsvinner ikke av å pusse tennene. Du vil ikke bleke tennene, men du synes det er greit å sette på krone/porselen? Det gir jo ingen mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...