AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Er det normalt å være veldig luftfull? Spesielt på ettermiddag og kveld så er jeg sprengfull. Fjerter i ett sett og det er som oftest helt ekstreme brakere som lukter veldig vondt. Er nesten så jeg gruer meg til å bo med kjæresten, vil ikke la han få oppleve disse fjertene..Anonymous poster hash: cbb07...515
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Hvordan spiser du normalt? Hva jeg spiser til vanlig tenker du? Vanlig mat.. Grovt brød, kjøttpålegg, leverpostei, ost. Drikker lite melk, mye vann. Varierer middag, bruker mye grønnsaker, kylling, kjøtt og fisk. Spiser av og til knekkebrød med cottage cheese. Drikker ikke kaffe eller brus.Anonymous poster hash: cbb07...515
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 ja, samme her, men jeg drikker 2-3 kopper kaffe.. jeg spiser også normalt, husmannkost, å det gjør skikkelig vondt i magen hvis jeg ikke slipper ut lufta!Anonymous poster hash: fd7e3...a4d
Anglofil Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Tråden er ryddet for avsporing. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Det er normalt å slippe litt luft iløpet av dagen, men det du beskrives høres voldsomt ut. Jeg er også slik som til tider er plaget av luft, spesielt på ettermiddag/kveld. Jeg har prøvd meg frem for å finne ut hvilke matvarer jeg reagerer mest på. Jeg kan kun spise små mengder av rå løk, kål, brokkoli, bønner og linser. Alt med havregryn krever at grynene har fått svelle i væske i minst et par timer, eller er kokt til grøt. Iskrem er helt krise i mer enn kroneisstørrelse. For mye melkeprodukter lige så. Sjekk FODMAP tabellen. Den lister matvarer som er kjent for å gi mye luftplager. Fysisk aktivitet, som en liten joggetur o.l. hjelper mot luft i magen. Anonymous poster hash: 2c79e...267
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Ikke spis banan. Fjertet illeluktende gass flere dager i ettertid etter inntak av en liten en. Anonymous poster hash: b880c...f98
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Trening hjelper veldig! Å slippe ut luft er noe alle gjør mange ganger om dagen, men det er ikke "normalt" å føle seg oppblåst hver dag. Da ville jeg sett litt nærmere på maten, evt fysisk aktivitet. Ville fulgt FODMAP-dietten ei uke for å se om det gjorde en forskjell. Anonymous poster hash: 19475...07b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå