Gå til innhold

Begynne som ny lærer 1. aug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med lærerstudiet nå i vår og har allerede fått jobb som lærer fra 1. august. Utenom å ha signert en kontrakt på det har jeg ikke fått noe særlig info. Jeg vet ikke trinn/fag/om jeg er kontaktlærer/osv (er på ungdomsskole). Jeg ser i skoleruta at skoleåret begynner 13. august (med planleggingsdager fram til 18. aug), betyr det at jeg ikke møte på jobb eller få vite noe før 13. aug? Eller skal jeg møte 1. august?

Jeg har lyst å forberede meg litt til ny jobb, men er litt lost. Har sendt mail til rektor, men ikke fått noe respons utover "vi ses til høsten!". Går på UiO og de er ikke særlig flinke på sånne praktiske spørsmål de heller og virker som hele ansettelsesprosessen er forskjellig overalt.



Anonymous poster hash: a41f9...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til skolen

Slik er det.

Lærerkabalen er ikke lagt enda, så ingen vet hvilke fag/klasse du skal ha enda.

Du møter på skolen til planleggingsdagene. Det er det fine med fast ansettelse, du får lønn fra 1 august men starter først den 13 :)

Du vet vel hva du har undervisningskompetanse i, så gå ut fra det. Det som kan hjelpe deg, er om du drar ned på skolen også får du bøkene dem bruker i fagene du kan undervise i. Kikk litt i dem, skaff deg oversikten der.

Jeg fikk samme beskjed som deg. Du har jo unasett kompetansemålene å gå etter, og dem regner jeg med at du har god innsikt i nå :) Husk, bestå eksamen ;)



Anonymous poster hash: 1d4c1...1d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til skolen

Slik er det.

Lærerkabalen er ikke lagt enda, så ingen vet hvilke fag/klasse du skal ha enda.

Du møter på skolen til planleggingsdagene. Det er det fine med fast ansettelse, du får lønn fra 1 august men starter først den 13 :)