Gå til innhold

Begynne som ny lærer 1. aug


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med lærerstudiet nå i vår og har allerede fått jobb som lærer fra 1. august. Utenom å ha signert en kontrakt på det har jeg ikke fått noe særlig info. Jeg vet ikke trinn/fag/om jeg er kontaktlærer/osv (er på ungdomsskole). Jeg ser i skoleruta at skoleåret begynner 13. august (med planleggingsdager fram til 18. aug), betyr det at jeg ikke møte på jobb eller få vite noe før 13. aug? Eller skal jeg møte 1. august?

Jeg har lyst å forberede meg litt til ny jobb, men er litt lost. Har sendt mail til rektor, men ikke fått noe respons utover "vi ses til høsten!". Går på UiO og de er ikke særlig flinke på sånne praktiske spørsmål de heller og virker som hele ansettelsesprosessen er forskjellig overalt.



Anonymous poster hash: a41f9...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til skolen

Slik er det.

Lærerkabalen er ikke lagt enda, så ingen vet hvilke fag/klasse du skal ha enda.

Du møter på skolen til planleggingsdagene. Det er det fine med fast ansettelse, du får lønn fra 1 august men starter først den 13 :)

Du vet vel hva du har undervisningskompetanse i, så gå ut fra det. Det som kan hjelpe deg, er om du drar ned på skolen også får du bøkene dem bruker i fagene du kan undervise i. Kikk litt i dem, skaff deg oversikten der.

Jeg fikk samme beskjed som deg. Du har jo unasett kompetansemålene å gå etter, og dem regner jeg med at du har god innsikt i nå :) Husk, bestå eksamen ;)



Anonymous poster hash: 1d4c1...1d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til skolen

Slik er det.

Lærerkabalen er ikke lagt enda, så ingen vet hvilke fag/klasse du skal ha enda.

Du møter på skolen til planleggingsdagene. Det er det fine med fast ansettelse, du får lønn fra 1 august men starter først den 13 :)

Du vet vel hva du har undervisningskompetanse i, så gå ut fra det. Det som kan hjelpe deg, er om du drar ned på skolen også får du bøkene dem bruker i fagene du kan undervise i. Kikk litt i dem, skaff deg oversikten der.

Jeg fikk samme beskjed som deg. Du har jo unasett kompetansemålene å gå etter, og dem regner jeg med at du har god innsikt i nå :) Husk, bestå eksamen ;)

Anonymous poster hash: 1d4c1...1d6

Tusen takk for svar, det var superhjelpsomt :) Da får jeg bare være tålmodig. Får man stort sett ikke vite noe før skolestart altså? Å dra ned på skolen for å låne bøker er godt tips, det skal jeg prøve å få til ihvertfall! Går det greit å dra ned før sommerferien og låne noen bøker over sommerferien, tro? Eller blir alt telt opp og låst inn?

Jeg er litt usikker på hva jeg faktisk har undervisningskompetanse i da jeg har flere utdanninger i tillegg til hovedfokuset mitt på engelsk og samfunnsfag. Så jeg er mest redd for at de putter meg til å undervise både i norsk og engelsk. Kompetansemål har jeg kontroll på, men er redd for arbeidsmengde. Så jeg krysser fingre for at det ikke blir noe verre enn RLE eller valgfag!

Anonymous poster hash: a41f9...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt litt nærmere sommeren. Vi er i gang med å få lærerkabalen på plass hos oss. Det er et puslespill. Vi pleier å ha kontakt med nye lærere i slutten av juni, samt at vi de siste årene har invitert dem til et møte før planleggingsdagene for å gi dem litt egen informasjon. Vi tar sikte på å ha det meste klart før vi går i ferie. Da ville du fått en oversikt over fag og vi hadde lagt til rette for at du kunne kommet til skolen for å hente fagbøker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt litt nærmere sommeren. Vi er i gang med å få lærerkabalen på plass hos oss. Det er et puslespill. Vi pleier å ha kontakt med nye lærere i slutten av juni, samt at vi de siste årene har invitert dem til et møte før planleggingsdagene for å gi dem litt egen informasjon. Vi tar sikte på å ha det meste klart før vi går i ferie. Da ville du fått en oversikt over fag og vi hadde lagt til rette for at du kunne kommet til skolen for å hente fagbøker osv.

Tusen takk for info! Det høres bra ut, håper de har en lignende ordning der jeg skal jobbe. :)

TS

Anonymous poster hash: a41f9...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...