Gjest Tex Skrevet 28. august 2004 #21 Skrevet 28. august 2004 Tex`s beste voksensjokoladekake 4 egg 250 gram sukker --->piskes til eggedosis 150 gram mel 1 ts bakepulver ---> siktes i 1 dl sterk varm kaffe 100 gram lys sjokolade ---> smeltes i kaffen Ha kaffesjokoladeblandingen i eggedosisen. 50 gram finhakkede mandler ---> blandes i Hell røren i en rund form, 22 cm, og stek kaken på 180 grader i ca 45 minutter. Avkjøl og del i to lag. 3 dl fløte ---> piskes 70 gram sjokolade med smak* ---> knuses 2 ss sterk kaffe ---> disse tre blandes sammen Fordel hele blandingen på den ene kakebunnen. Legg den andre over. 200 gram kokesjokolade ---> smeltes 2 ss soyaolje ---> blandes i Smør blandingen over hele kaken. Pynt med sølvkuler og friske bær. *sjokolade med smak= fex after eight, appelsinsjokolade, konjakksjokolade,dajmsjokolade,toblerone, alt etter hva du liker.
Thomasine Skrevet 28. august 2004 Forfatter #22 Skrevet 28. august 2004 Takk, takk!! Er allerede printet ut og skal testes ut ved neste store anledning!! ...nå skal jeg først ned de 3 kg som la seg på hofta mi etter Snickers-kaka di...
Gjest Tex Skrevet 28. august 2004 #23 Skrevet 28. august 2004 ...nå skal jeg først ned de 3 kg som la seg på hofta mi etter Snickers-kaka di...
Thomasine Skrevet 28. august 2004 Forfatter #24 Skrevet 28. august 2004 ...godt jeg kunne glede deg på min bekostning en lørdags morgen... :-?
Gjest Tex Skrevet 28. august 2004 #25 Skrevet 28. august 2004 Hyggelig å se at oppskriftene gjorde lykke
diddi Skrevet 28. august 2004 #26 Skrevet 28. august 2004 Tex!!! Hjelp meg litt og da. Har lært meg smørkrempynting på Cacaskurset. Men har du oppskrift på en god bunn til å ha i megasaurus-pannen??? Noe barna vil elske og som passer til grønn smørkrem??
Gjest Tex Skrevet 28. august 2004 #27 Skrevet 28. august 2004 Lys sjokoladekakerøre eller samma røra uten sjokolade i passer fint. Jeg pleier å ha litt sjokolade, eller littebitt ekstra vaniljesukker i dersom jeg skal lage den typen kake, for hele poenget er at den skal smake godt men ikke syns gjennom kremen.
diddi Skrevet 28. august 2004 #28 Skrevet 28. august 2004 Du er en knupp!!! Jeg prøver uten sjokolade, siden jeg også skal lage en piratskute-sjokoladekake. (Høye ambisjoner, kanskje for høye!! )
Gjest Tex Skrevet 29. august 2004 #29 Skrevet 29. august 2004 Du klarer det du setter deg for øyet, vennet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå