Aircondition Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Jeg lurer på hvor mye man kan få for en pent brukt emmaljunga barnevogn som er brukt av ett barn? Jeg har en Edge duo 2011 modell, av fargen silver stitch. Betalte litt under 10 000,-Ser det ligger kun ett eksemplar av den på finn, og nå er det satt ny pris 5000,-. Jeg har et vennepar som skal kjøpe en ny vogn, men så fallt de pladask for vår. Problemet er at det har kommet noe blåmann i kalasjen, veldig lite, men det er litt. Jeg skal ha den på "service" og skal gå over alt som trenger å vedlikeholdes. Hvor mye kan jeg ta i pris for den?
Aircondition Skrevet 10. april 2015 Forfatter #2 Skrevet 10. april 2015 (endret) Og her Endret 10. april 2015 av Aircondition
Aircondition Skrevet 10. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2015 Skulle egentlig legge ved et bilde til, men det fikk jeg ikke til. Sømmen som har raknet skal naturligvis syes igjen. De prikkene dere ser er veldig, velsig små, så de synes ikke med minste man går veldig nært.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Er ikke de svarte prikkene sopp?Anonymous poster hash: 07272...b40
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 De svarte prikkene er vel sopp, og da skal vel strengt tatt ikke noen baby oppi den vogna? Eller tar jeg helt feil?? Anonymous poster hash: 9ef8a...b8b 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Prikkene=blåmann=sopp. Jeg ville ikke brukt vogna til mitt barn da sopp er skadelig. Anonymous poster hash: f54ca...61f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 En vogn med blåmann i skal ikke brukes av noe spebarn. Den kaster du. Den er farligere enn å gjenbruke bruke brukte madrasser. Og i stedenfor å begynne med kranglingnom hvor farlig blåmann er, så ring astma og allegiforbundet og spør. Anonymous poster hash: fa51a...169 5
Aircondition Skrevet 10. april 2015 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2015 Nei, det skal keg ikke krangle på da jeg stilte akkurat det samme spørsmålet til familie tidligere idag. Jeg spurte om det ikke var helseskadelig, og den slags var altså ikke noe farlig. Da fikk keg bekreftet det. Da er mitt neste spøramål.. Vet dere om det er mulig å få tak i my kallasj til en barnevogn fra 2011?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Nei, det skal keg ikke krangle på da jeg stilte akkurat det samme spørsmålet til familie tidligere idag. Jeg spurte om det ikke var helseskadelig, og den slags var altså ikke noe farlig. Da fikk keg bekreftet det. Da er mitt neste spøramål.. Vet dere om det er mulig å få tak i my kallasj til en barnevogn fra 2011? Hvis du skal prøve å få tak i en ny del til vogna di er det kanskje en fordel å vite at det faktisk heter kalesje, og ikke "kallasj". Bare sånn hvis du tenkte å google det, liksom! Anonymous poster hash: 025ab...b5b 2
Aircondition Skrevet 10. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 10. april 2015 (endret) Hehe, merkelig nok fant jeg ut av det, selv om jeg skrev kallasj i google. For en grufull skrivefeil. Selvfølgelig heter det kalesje! Takk for at du gnir det inn, forhåpentligvis så kommer heg aldri til å skeive ordet kallasj igjen Fant ut at en ny kalesje koster ca 2500,-. Lurer på om det er mulig å bytte trekk/trekke om kalesjen innvendig? Endret 10. april 2015 av Aircondition
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 Hvis det er mugg i kalesjen er det sikkert mugg andre steder du ikke ser. Kast den. Anonymous poster hash: 26e73...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 Nei, det skal keg ikke krangle på da jeg stilte akkurat det samme spørsmålet til familie tidligere idag. Jeg spurte om det ikke var helseskadelig, og den slags var altså ikke noe farlig. Da fikk keg bekreftet det. Da er mitt neste spøramål.. Vet dere om det er mulig å få tak i my kallasj til en barnevogn fra 2011? Om du får en ny kalesje på vogna, hjelper ikke mye, nede i baggen og i madrassen er der rikelig med soppsporer som ikke er synlig for det blotte øye. Legger du det derimot under et mikroskop, vil du se en hel "eventyrskog" av muggsopper. Blir så fortvilet, særlig når jeg på finn.no ser folk som gir bort både barnevogner og bilstoler med blåmann i. Noen opplyser om det andre viser bare nærbilder. Få elendigheten i søpla! Anonymous poster hash: fa51a...169 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #13 Skrevet 10. april 2015 Hvordan er det mulig å få mugg på en barnevogn - og det til og med når den er så ny? Bl nysgjerrig! Anonymous poster hash: bb9fc...3a1 1
Miramiri Skrevet 10. april 2015 #14 Skrevet 10. april 2015 Kaste en vogn til 5000? Er det ikke mulig å få sendt trekket til rens evnt?
FantasDick Skrevet 10. april 2015 #15 Skrevet 10. april 2015 Hadde ikke solgt den om det var sopp i den, herregud! Det skal ligge en baby der! 1
Aircondition Skrevet 10. april 2015 Forfatter #16 Skrevet 10. april 2015 Dum som jeg var lånte jeg den bort, og de hadde latt den stå ute i garasje Nå har det seg slik at det er sportsdelen som har stått ute, bagen har vi oppbevart inne hos oss så dem er helt fin. Derfor vil jeg gjerne få ordnet kalesjen så den kan brukes :-)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #17 Skrevet 10. april 2015 Denne vognen ville jeg ha kastet. Om du så selger den med ny kalesje og bagdel så er vogna ubrukelig videre til sportsdel. Du bør ikke basere deg på å tjene noen kroner på denne. Hårreisende at du i utgangspunket luftet ideen om 5000kr for noe som er helseskadelig for en baby, og attpåtil av et vennepar. Som noen andre skrev her så setter soppsporer seg videre også, selv om du ikke kan se det med det blotte øyet. Skal du kjøpe ny kalsesje ril 2500 og selga vogna som bagvogn uten å ha mulighet til å bruke den videre som sportsvogn så er det i beste fall dumskap. Anonymous poster hash: 89f86...480
Aircondition Skrevet 11. april 2015 Forfatter #18 Skrevet 11. april 2015 Du mener da ikke for alvor at jeg skal kaste vogna, når det er en nesten helt ubrukt bagdel med? Jeg vet ikke om du prøvde så veldig hardt å få tak i det jeg prøvde å formidle her; jeg hadde rett og slett ikke snøring på at dette var helseskadelig sopp. Jeg fikk høre at dette var helt ufarlig, og derfor tenkte jeg ikke mer på det. Hvor har jeg skrevet at jeg skal selge den for 5000,-? Jeg har aldri fastslått noe som helst. Og når jeg nå i tillegg vet at dette er skadelig, så ville jeg aldri solgt den til noen som helst med baby, uavhengig av om det er venner eller ikke! Jeg syns jo selv at 2500,- var for mye, og så for meg at der kanskje hadde gått an å fått noen til å skiftet stoffet på innsiden av kalesjen. Og det var en TANKE jeg fikk, ikke en beslutning jeg tok. Jeg ser ikke nødvendigheten i å drive å gjenta informasjon som mange andre har kommet med, men skjønner jo at det er et behov man har, da. Tenkte bare jeg skulle si fra om at jeg har oppfattet at dette er giftig sopp, sånn i tilfelle dere enda ikke har fått det med dere :-) 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #19 Skrevet 11. april 2015 Da har jeg lært noe nytt i dag også, men dessverre for sent. Ikke at det har hatt noen store konsekvenser, da, faktisk ingen konsekvenser i det hele tatt. Vi hadde også en vogn i garasjen etter førstemann. Bagdelen lå innendørs. Som TS fikk vi litt svarte prikker på kalesjen, og det vasket jeg bort med varmt grønnsåpevann og luftet vogna lenge i sol og vind. Deretter brukte jeg den til to småsøsken uten å i det hele tatt tenke tanken på at det skulle være farlig. De bor jo ikke i vogna, og går man tur er det gjerne vind og luftsirkulasjon uansett. Er mer bekymret for inneklimaet og luftforurensing ute om vinteren, for å være ærlig. Anonymous poster hash: e440d...16e 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #20 Skrevet 11. april 2015 Jeg har også brukt vogn med (grundig vekkvaska) blåmann. Jeg googla også og fant info om at det var greit. Absolutt ikke uvanlig at det kommer litt blåmann i kalesjen på barnevogner så jeg av googleresultatene, og det var da mange som fjernet det og brukte vogna videre. Anonymous poster hash: d488d...391 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå