Gå til innhold

Få innvilget ryggoperasjon for isjias?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har enorme isjiassmerter, jobber fortsatt fullt, men må nå sykemelde meg minst delvis. Er under utredning. Har fått påvist noe nerveskade, men ingen fysiske plager som nedsatt kraft e.l. Kan man få innvilget operasjon kun på bakgrunn av smerter? Disse er kraftige og kroniske og ødelegger livsgleden min betraktelig.

Jeg spør fordi alt tar månedsvis i dette helsevesenet hvor en må vente mange uker mellom hver bidige avtale. Har noen erfaring med dette? Har forsøkt alt jeg kan tenke på, men smertene vedvarer/øker.

På forhånd takk!

Anonymous poster hash: 40f72...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De operer ikke med mindre du har nerveskader hvor du har problemer med eliminasjon (avføring og urin) Og ellers invalid med problemer med å gå ol.

Isjias er uansett ikke noe de kan operere bort, med mindre det er en skiveprolaps som trykker på nerven. Det er også dårlig prognoser på slike operasjoner og pasienter kan ende opp med enda verre kroniske smerter enn da de startet



Anonymous poster hash: 38854...b12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent kan kroniske, sterke smerter også være en indikasjon på operasjon. Man vil jo helst unngå at pasienten blir avhengig av sterke opiater. Men om isjassmertene kommer av prolaps, så håper de nok at det går over av seg selv, som det gjør hos en del. Men noen må opereres for å ha håp om bedring. Det beste du kan gjøre er å spørre en spesialist om dette.

Anonymous poster hash: cd9a0...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Snakker med spesialist, men alt tar så lang tid. Fikk påvist prolaps og skiveglidning (listese) i ryggen for ett år siden. Har prøvd fysio, kiropraktor, akupunktur og triggerpunktmassasje. Blir bare verre og nå klarer jeg ikke gå 50 m uten å bli på gråten. Er i tjueårene og det er vel ikke meningen at jeg må leve slik resten av livet??? Livet har nesten ikke mening lenger!

Anonymous poster hash: 40f72...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Snakker med spesialist, men alt tar så lang tid. Fikk påvist prolaps og skiveglidning (listese) i ryggen for ett år siden. Har prøvd fysio, kiropraktor, akupunktur og triggerpunktmassasje. Blir bare verre og nå klarer jeg ikke gå 50 m uten å bli på gråten. Er i tjueårene og det er vel ikke meningen at jeg må leve slik resten av livet??? Livet har nesten ikke mening lenger!Anonymous poster hash:

40f72...2f1

Husk bare på at denne type operasjon ikke er noe hokkus pokkus. Du kan faktisk bli verre, beklager.

Anonymous poster hash: f31d5...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert for prolaps i ryggen for noen år siden og ble helt fin! Jeg hadde selvsagt store smerter da jeg våknet (hadde en ganske stor prolaps så de gravde ganske lenge) og hadde vondt i ryggen, men jeg kjente med en gang jeg våknet at selve prolapssmertene var borte. Og de har holdt seg borte. Sliter med dårlig rygg sånn generelt også, men fikk et mye bedre liv etter operasjonen.

Du må kreve å bli henvist til kirurg for vurdering. Slik jeg har forstått det så er det liksom en drakamp mellom kirurgene "som vil skjære" og medisinerne.



Anonymous poster hash: ed52b...a56
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør være fullt mulig ja.



Anonymous poster hash: 8db4a...13f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...