AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Jeg har 4 pakker jordbær til overs etter kakebaking (tok litt av med jordbærhandlinga tydeligvis og trengte mye mindre enn det jeg trodde) og jeg lurer på hva jeg kan bruke dem til nå? Tenker litt på noe jeg kan servere ved siden av kaken? Jordbær med vaniljesaus er kanskje litt kjedelig? Anonymous poster hash: 1bd1f...3bf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 tilbehør til arme riddere rørte bær (kan fryses og brukes senere) jordbær med fløte ingrediens i salat Anonymous poster hash: b501c...201
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Dyppe de i smeltet sjokolade .Anonymous poster hash: 064f7...8fc
bippo Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Åååå jeg har en dritgod oppskrift. Kutt jordbærene i biter og legg det i en bolle med en sukker og balsamicoblanding, la det ligge i noen timer (gjerne over natta). Til dette kan du mascarpone med vaniljestang og sukker, sweet jesus det er så godt at jeg nesten sikler her jeg sitter. http://oppskrift.klikk.no/balsamicomarinerte-jordb%C3%A6r-med-mascarponekrem/1219/ Her er ordentlig oppskrift. Namnamnam!
Florence Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Åååå jeg har en dritgod oppskrift. Kutt jordbærene i biter og legg det i en bolle med en sukker og balsamicoblanding, la det ligge i noen timer (gjerne over natta). Til dette kan du mascarpone med vaniljestang og sukker, sweet jesus det er så godt at jeg nesten sikler her jeg sitter. http://oppskrift.klikk.no/balsamicomarinerte-jordb%C3%A6r-med-mascarponekrem/1219/ Her er ordentlig oppskrift. Namnamnam! Det hørtes knallgodt ut! Det skal prøves!
Million Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 (endret) Naturellyoghurt og jordbær i blenderen, supergod og næringsrik smoothie. Drikk daglig så lenge du har jordbær:-) Jordbær er undervurdert, og burde vært brukt langt oftere - de er ikke bare supergode, men også næringsrike og inneholder viktige stoffer. "Egenskaper Dyprøde, friske jordbær inneholder store mengder næringsstoffer kalt fenoler. Fenoler er blant de kraftigste av de kjente antioksidantene, og har i en rekke forsøk vist seg å beskytte kroppens cellestrukturer mot skader av såkalte frie radikaler. Jordbærets unike innhold av fenoler har vist seg nyttige for å beskytte hjertet og det beskytter mot betennelser. Forøvrig er jordbær kalorifattig og inneholder jern og kalsium. Jordbær inneholder mye C-vitaminer og noe A- vitaminer." "Bærene er proppfulle av C-vitaminer og inneholder noe A-vitaminer, samtidig som de inneholder viktige stoffer som folat, fosfor, jern, kalium og kalsium." Endret 10. april 2015 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #10 Skrevet 10. april 2015 Naturellyoghurt og jordbær i blenderen, supergod og næringsrik smoothie. Drikk daglig så lenge du har jordbær:-) Jordbær er undervurdert, og burde vært brukt langt oftere - de er ikke bare supergode, men også næringsrike og inneholder viktige stoffer. "Egenskaper Dyprøde, friske jordbær inneholder store mengder næringsstoffer kalt fenoler. Fenoler er blant de kraftigste av de kjente antioksidantene, og har i en rekke forsøk vist seg å beskytte kroppens cellestrukturer mot skader av såkalte frie radikaler. Jordbærets unike innhold av fenoler har vist seg nyttige for å beskytte hjertet og det beskytter mot betennelser. Forøvrig er jordbær kalorifattig og inneholder jern og kalsium. Jordbær inneholder mye C-vitaminer og noe A- vitaminer." "Bærene er proppfulle av C-vitaminer og inneholder noe A-vitaminer, samtidig som de inneholder viktige stoffer som folat, fosfor, jern, kalium og kalsium." Jeg har ikke naturellyoghurt. Kan jeg bruke melk? -TS Anonymous poster hash: 1bd1f...3bf
Million Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 Melk går sikkert fint, men det blir naturligvis litt tynnere
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 "Hva er det for et spørsmål" holdt jeg på å si Er jo SÅ mye man kan gjøre med jordbær! Feks min personlige favoritt: spise dem som de er, evt dyppet i sjokolade eller yoghurt. Mmm Anonymous poster hash: fedfc...ab7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #13 Skrevet 10. april 2015 Melk går sikkert fint, men det blir naturligvis litt tynnere Jeg tok de bærene jeg allerede hadde kuttet opp og puttet det i blenderen med banan og litt melk. Det ble veldig bra resultat "Hva er det for et spørsmål" holdt jeg på å si Er jo SÅ mye man kan gjøre med jordbær! Feks min personlige favoritt: spise dem som de er, evt dyppet i sjokolade eller yoghurt. Mmm Anonymous poster hash: fedfc...ab7 Utenlandske bær smaker veldig lite og det er derfor ikke godt å spise dem som de er eller dyppe dem i sjokolade synes jeg. Det er derfor jeg spør. Anonymous poster hash: 1bd1f...3bf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #14 Skrevet 10. april 2015 Tannbleking Anonymous poster hash: c1594...2a3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #15 Skrevet 12. april 2015 Jeg kjøper alltid for mye. Tar av det grønne av restene. Deler bærene i 2 eller 4, avhengig av størrelsen og hiver dem i fryseren i en pose eller boks. Så har jeg til både syltetøy og smooties senere. Anonymous poster hash: f3aa2...9d1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #16 Skrevet 12. april 2015 Dildo. Anonymous poster hash: 58bc2...610
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #17 Skrevet 12. april 2015 Dildo. Anonymous poster hash: 58bc2...610 Hoho Anonymous poster hash: a8f65...5bd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #18 Skrevet 12. april 2015 Jeg har 4 pakker jordbær til overs etter kakebaking (tok litt av med jordbærhandlinga tydeligvis og trengte mye mindre enn det jeg trodde) og jeg lurer på hva jeg kan bruke dem til nå?Tenker litt på noe jeg kan servere ved siden av kaken? Jordbær med vaniljesaus er kanskje litt kjedelig? Anonymous poster hash: 1bd1f...3bf Ha en jordbærcoulis som tilbehør til kaken?Anonymous poster hash: a8f65...5bd
Mafalda Skrevet 12. april 2015 #19 Skrevet 12. april 2015 Jorsbærcoulis til kaken er en smart ide! Men selv klarer jeg ikke å ha jordbær i hus uten å bli fristet til å lage Eton mess. Synes den blir bedre hvis man kutter jordbærene i småbiter, blander med litt melis og lar det stå kaldt en times tid før servering, men det er jo smak og behag
Gjest Skrevet 12. april 2015 #20 Skrevet 12. april 2015 Jeg pleier å plukke et par kasser med jordbær hver sommer. Renser det og fryser de ned i små poser. Så kan jeg ta det opp og lage syltetøy, bruke de i drinker, i kaker osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå