AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Jeg trenger hjelp til å sortere noen tanker på hvorfor jeg har det slik som i overskriften. Da jeg var (noe) overvektig var jeg stort sett glad og fornøyd. Selvtilliten var det egentlig ikke noe i veien med, jeg kledde meg stort sett som jeg ville, jeg var fornøyd med meg selv....ja, dere skjønner hva jeg mener. På grunn av at jeg var redd for helsen, diabetes og blodtrykk etc. valgte jeg å ta grep, og gikk ned i vekt. Det jeg merket etterhvert som vekten sank, var at jeg ble mer og mer selvkritisk. Så antydning til valk her og der, selvkritisk på utseendet forøvrig. La merke til ting jeg ikke hadde ofret en tanke tidligere. Enden på dette er at jeg nå har betraktelig mindre selvtillit enn før, jeg dekker meg mer til, sørger for lange topper etc. Noen som har en idè om hvorfor det har blitt slik? Er det andre som har opplevd dette? Anonymous poster hash: b632d...4a0 1
Gjest HeiHade Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 (endret) Kanskje du har blitt mer utseendebevisst ettersom du har lagt mer innsats i det? At når du var større hadde du slått deg til ro med å være slik og at nå som du vet at du kan veie mindre forventer du også mer av deg selv og stiller flere krav. Jeg sier ikke at det er riktig, og jeg ville prøvd å jobbe med å bli mer fornøyd med meg selv hvis jeg var deg. Det er ikke mengen at du skal få det verre med deg selv etter å ha slanket deg -- snarere tvert imot. Endret 10. april 2015 av HeiHade
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Du levde vel litt i yolo modus før. Du fornektet at det ikke var bra å være overvektig og dyttet bort alle tanker om kropp. Når du endelig begynte å ta tak har noen av de tankene du brukte som motivasjon til å gå ned, begynt å jobbe på overtid og du ser mer negativt enn nødvendig. Det er en balanse å bry seg om kroppen sin nok til å spise bra, og det å ikke bli oppslukt av at alt skal være perfekt. Mitt råd er å slutte å se så nøye etter på kroppen din. Ikke se etter om du har fett og valker her eller der. Fokuser på at du skal spise bra for å ta vare på kroppen din. Sett pris på at du har en som funker og fokuser heller på hva du kan gjøre med den, heller enn hvordan den ser ut Anonymous poster hash: 8a82f...bca
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Takk for svar. Jeg føler meg litt som disse som begynner med kosmetiske operasjoner, som blir mer og mer misfornøyd og stadig finner nye ting å ergre seg over, og operere. Håper også på svar fra noen som har opplevd noe av det samme (hvis jeg ikke er den eneste da) og høre hvordan de kom seg over det. Anonymous poster hash: b632d...4a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå