AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Hvorfor er det så mange som synes føtter er så ekkelt? På en side har man de som tenner på føtter. I følge en annen tråd her inne har det å gjøre med at kjønnsorganer og føtter "ligger ved siden av hverandre" i en del av hjernen. På den andre siden er det så utrolig mange med angst for føtter. Hva kommer denne angsten av? Føttene er jo en del av kroppen. Jeg satt hos et vennepar av meg forrige kvelden, jeg hadde dusjet rett før jeg kom, tatt på meg helt rene hvite sokker, gått 200 meter til mitt vennepar og satt meg i sofaen. Deres sønn kom krabbende over gulvet med en lekebil, kom bort til meg og kjørte lekebilen bort til tærne mine og begynte å kjøre bilen oppover foten min da hans mor utbrøt, æsj, du må ikke ta på føttene til folk, nå må du gå å vaske deg på hendene. Greit nok at man ikke skal klå på andre, men dette var et barn som bare lekte, jeg kjenner familien svært godt, er der eller de hos oss hver uke, men jeg merket at jeg ble brydd av at mine føtter plutselig fremsto som så møkkete og ekle. Jeg har også en søster som har helt fotfobi, hun rynker seg om man tar bena opp i sofaen om man er på besøk hos henne (ja, med rene sokker på). Greit nok om man er møkkete på beina, men hvorfor har folk så fobi for en del av kroppen, som faktisk gjør en svært viktig jobb for oss hver dag? Er det bare fordi føttene er på bakken eller fordi man virkelig ikke liker fasongen? Folk flest er vel ikke direkte møkkete på beina? Anonymous poster hash: 5af82...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 Jeg liker virkelig ikke fasongen. Nakne føtter er noe av det mest motbydelige jeg vet. Føtter med sokker på plager meg ikke, men jeg takler ikke nakne føtter. Anonymous poster hash: 355b3...80c 1
julie90 Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Jeg skjønner det heller ikke. Sko i sofaen synes jeg ikke er ok, men sokker? Jeg for min del foretrekker å gå barbeint, så jeg hadde hatt et problem om jeg hadde noen av de der på besøk hjemme Jeg er i hvert fall ikke møkkete på sokkene. Synes det er en rar ting å være "redd" for.. 1
Gjest imperio Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 Selv så hater jeg at folk er borti føttene mine, og jeg rører ihvertfall ikke føttene til andre. Yuk! Selv med sokker på. Føttene på bordet eller sofaen bryr jeg meg ikke noe om, kun hvis det er barbeint. Klarer ikke å røre mine egne tær eller føtter, da må jeg skrubbe meg etterpå. Har så sykt lyst til å få fikset tåneglene hos noen som kan det, bare fordi jeg har lyst, men kan ikke. Får panikk om noen rører eller ser på tærne mine Har tenkt å ta en tatovering på siden av foten, mot hælen, har tenkt å dekke tærne med sokken (ta den halvveis av), for jeg takler ikke at noen ser tærne mine. Går barbeint når jeg er alene hjemme, men har jeg besøk så må jeg ha sokker på. Aner ikke hvorfor det er slik, det bare er det
Gorgonzola Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Hvorfor er det så mange som synes føtter er så ekkelt? På en side har man de som tenner på føtter. I følge en annen tråd her inne har det å gjøre med at kjønnsorganer og føtter "ligger ved siden av hverandre" i en del av hjernen. På den andre siden er det så utrolig mange med angst for føtter. Kanskje nettopp derfor, et litt sånn "enten-eller" syn på føtter? Det er vel en klar overvekt av de som misliker/ikke har spesielt sansen for føtter enn de som faktisk tenner seksuelt på føtter. Dessuten så er det vel utelukkende menn som tenner på føtter, og da kvinneføtter?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Er det bare menn som tenner på føtter? Jeg skjønner heller ikke hvorfor føtter er ekkelt, ikke det at jeg trenger å ha dem i på bordet, men de er ikke ekle. Noen føtter er ikke så pene, med stygge negler, ekkel hud etc, men da tenker jeg at vedkommende kunne tatt bedre vare på føttene sine, eller i det minste hatt bedre sko. Anonymous poster hash: 5af82...2a4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Forstår ikke hvorfor jeg ikke liker føtter, det bare er sånn. Spesielt herreføtter med hårvekst, stygge og lange negler som skraper opp foten min når vi spooner Anonymous poster hash: 59a3d...943
Gjest lipgloss Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Jeg ser ikke problemet med føtter,det er da en helt naturlig kroppsdel,og jeg går barbeint så ofte jeg kan,har aldrig tenkt over at det er et problem at jeg går barbeint inne hos andre,eller om vi får besøk av barbeinte gjester.Så lenge føttene er rene og pene synes jeg det faktisk er bedre en sokker som har sammlet svette og skit.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Jeg har ikke noe problem med føtter i sofaen. Bare de ikke er inntil meg. Jeg liker ikke føtter. Tar en mann og skal dytte føttene sine i ansiktet mitt, hadde han nok fort kunne få seg en på trynet. Anonymous poster hash: 4c6c5...d67
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Noen har pene føtter, andre har ikke. Har ikke noe i mot føtter, men vil helst ikke har barbente gjester, man får jo fullt av fotavtrykk på parketten etter dem. Personlig synes jeg heller ikke ankelsokker er særlig pent, da de aller fleste har noen stusselige ankler. To beinsplinter liksom som stikker ut under blek hud på hver side av foten og en haug med bodårer, nei, lekkert er det ikke. Anonymous poster hash: 5af82...2a4
Ånei Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 nei, fy faen. har fotangst selv. Føtter/tår er drit kvalme
Gjest lipgloss Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 nei, fy faen. har fotangst selv. Føtter/tår er drit kvalme ofte kommer fotangst av hvordan man ser og steller med sine egne føtter
Ånei Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 ofte kommer fotangst av hvordan man ser og steller med sine egne føtter Der tar du nok feil Jeg har hatt fotangst så lenge jeg kan huske. Og det er nok ikke på grunn av mine egne føtter.
skreppamedleppa Skrevet 18. april 2015 #15 Skrevet 18. april 2015 Føtter kan være så mye forskjellig, på samme måte som tenner kan være så mye forskjellig. Selv vil jeg ikke si at jeg ikke liker føtter, men heller ikke at jeg liker de. Det kommer an på omstendighetene. vanligvis stiller jeg meg helt kurant til de. Eksempler på føtter som kan være helt kurante, ja til og med fine og flotte: Føtter som er stelt, tatt litt neglelakk på neglene, ikke lukt, som ikke har tørr hud som rasper og ellers ser velstelte ut (dette gjelder kvinner og menn, vel minus neglelakken på menn da vel og merke) Føtter kan være ekle, eksempler: føtter som lukter tåfis, føtter med lange negler som har en eim av sokkeull under seg, føtter med tørr gul hud (ja jeg skal ikke ramse opp mer i fare for en hel haug av spy kommentarer) Når det har vært en rekke undersøkelser som viser at folk ikke vasker føttene i dusjen (tror det var 70% av befolkningen og da det ble diskutert her inne virket det som at det var et reelt tall også blant kg folka) men bare står i dusjen og tenker at det er nok, vel det blir kanskje ikke de mest velstelte bein og føtter av det. Før hadde jeg fot angst, både for mine egne og andres, men er heldigvis kurert. Å få en deilig fot massasje, å gå barbeint over både sandstranden og mosen i skogen, nyte følelsen av å ikke ha noe på beina til en hver tid. Å se på føtter, eller at gjester går uten sokker inne hos meg gjør ikke noe for min del vel å merke så lenge det er velstelte føtter vi snakker om. Føttene til de som har fotsopp og aldri har vasket seg på beina i hele sitt liv kan få lov å beholde det meste som de kan få på beina sine på. For min del er ikke føtter mer kvalme enn albuen, men det er ikke mer opphissende heller.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #16 Skrevet 18. april 2015 70% som ikke vasker føttene i dusjen? Det er jo bare underlig..... Anonymous poster hash: 5af82...2a4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #17 Skrevet 18. april 2015 Hvorfor fotangst? Dra fingrene mellom tærne og lukt på de. Der har du svaret. Anonymous poster hash: 5c2a7...54e
Gjest lipgloss Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Der tar du nok feil Jeg har hatt fotangst så lenge jeg kan huske. Og det er nok ikke på grunn av mine egne føtter. sier bare at det er vanlig at folk med fotangst ikke liker sine egne føtter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #19 Skrevet 19. april 2015 Jeg bryr meg ikke så mye om nakne føtter, hverken positivt eller negativt, med mindre de har ekkel gul hud eller gule tånegler. Men jeg tenner på føtter i hvite sokker, det er en kjempeturnon for meg. Elsker å kose med føtter i hvite sokker. Anonymous poster hash: 5af82...2a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå