AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #1 Skrevet 10. april 2015 Hei, folkens! Forrige uke lå jeg ut med lungebetennelse. Var veldig dårlig, men med antibiotika ble jeg fort frisk. Nå klør det i treningskroppen - men er litt usikker på om jeg burde trene enda? Jeg føler meg helt frisk, men har fortsatt litt gørr i halsen når jeg hoster. Tar ikke hostesaft, smertestillende eller antibiotike lenger. Jeg har veldig lyst til å trene, pga sykdom og ferie er det allerede gått to uker siden sist! Er det noen "regel" for hvor lenge man burde vente med å trene? Lungebetennelse er jo ikke akkurat noe enkelt og uskyldig, og jeg var veldig syk... Jeg har ikke vært hos legen, så han har ikke anbefalt meg noe ventetid til treningstart igjen. Kan sies at jeg var syk i februar også, en tøff forkjølelse som satt i i flere uker og jeg var sykmeldt fra jobb i to uker... Siden lungebetennelsen kom i påsken var jeg ikke sykemeldt fra jobb, og ble bort frisk. Anonymous poster hash: 53861...d79
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #2 Skrevet 10. april 2015 PS: Kan slenge med at det er styrketrening jeg har lyst til å gjøre, ikke kondisjon! Anonymous poster hash: 53861...d79
SiMa Skrevet 10. april 2015 #3 Skrevet 10. april 2015 Du har vært frisk en uke? Da er det ingenting i veien for at du prøver deg på litt trening. Jeg ville tatt det rolig de første gangene, sett hvordan kroppen reagerer både under og etter trening.
skruf Skrevet 10. april 2015 #4 Skrevet 10. april 2015 (endret) Personlig så ville jeg ha drøyet litt lengre enn ei uke etter en lungebetennelse. Antar at du er på siste dagene med antibiotika, evt at du nettopp har sluttet med kuren. Formen er i kjelleren etter en sånn infeksjon (nettopp vært syk med det samme selv, gikk tre uker før jeg klarte ei vanlig økt). Hadde jeg vært deg så ville jeg heller prøvd å tatt en power-walk i skauen og sjekket hvordan formen egentlig er. Det som er etter infeksjoner som dette er at det er veldig fort gjort å bli syk igjen, immunforsvaret ditt er redusert nå, og det er lett å få en ettersleng av virus eller bakterier. Det er ikke så lenge siden du var syk i februar heller.. Edit: Du skriver at du var syk i påsken. Påsken er jo nettopp over, første virkedag var for noen dager siden. Så du kan ikke ha rukket å være friskmeldt så veldig lenge. Endret 10. april 2015 av skruf
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #5 Skrevet 10. april 2015 Du har vært frisk en uke? Da er det ingenting i veien for at du prøver deg på litt trening. Jeg ville tatt det rolig de første gangene, sett hvordan kroppen reagerer både under og etter trening. Ble feberfri mandag, tok hostesaft tom på onsdag(på kvelden), smertestillende og antibiotika sluttet jeg med på tirsdag... Frisk og frisk i en uke... Personlig så ville jeg ha drøyet litt lengre enn ei uke etter en lungebetennelse. Antar at du er på siste dagene med antibiotika, evt at du nettopp har sluttet med kuren. Formen er i kjelleren etter en sånn infeksjon (nettopp vært syk med det samme selv, gikk tre uker før jeg klarte ei vanlig økt). Hadde jeg vært deg så ville jeg heller prøvd å tatt en power-walk i skauen og sjekket hvordan formen egentlig er. Det som er etter infeksjoner som dette er at det er veldig fort gjort å bli syk igjen, immunforsvaret ditt er redusert nå, og det er lett å få en ettersleng av virus eller bakterier. Det er ikke så lenge siden du var syk i februar heller.. Edit: Du skriver at du var syk i påsken. Påsken er jo nettopp over, første virkedag var for noen dager siden. Så du kan ikke ha rukket å være friskmeldt så veldig lenge. Jeg ble ferdig med kur på tirsdag, ja, men gikk ikke hele kuren (ikke fordi jeg "følte jeg var frisk", men fordi det ikke var flere piller igjen ) Power-walk i skogen er uaktuelt, fordi jeg hoster med en gang jeg får opp pulsen. Derfor jeg vurderer en styrkeøkt, blir ikke andpusten av det. Jeg ble aldri sykmeldt nå, fordi jeg var syk i påsken og ferien... Har ingen andre symptomer enn at jeg hoster litt hverdagslig og hoster mye når pulsen stiger. Klarer fint full dag på jobb og har energi til mere etter det. Anonymous poster hash: 53861...d79
SiMa Skrevet 10. april 2015 #6 Skrevet 10. april 2015 Ble feberfri mandag, tok hostesaft tom på onsdag(på kvelden), smertestillende og antibiotika sluttet jeg med på tirsdag... Frisk og frisk i en uke... Jeg ble ferdig med kur på tirsdag, ja, men gikk ikke hele kuren (ikke fordi jeg "følte jeg var frisk", men fordi det ikke var flere piller igjen ) Power-walk i skogen er uaktuelt, fordi jeg hoster med en gang jeg får opp pulsen. Derfor jeg vurderer en styrkeøkt, blir ikke andpusten av det. Jeg ble aldri sykmeldt nå, fordi jeg var syk i påsken og ferien... Har ingen andre symptomer enn at jeg hoster litt hverdagslig og hoster mye når pulsen stiger. Klarer fint full dag på jobb og har energi til mere etter det. Anonymous poster hash: 53861...d79 Nei, da har du ikke vært frisk i en uke. Ville kanskje drøyd noen dager til før jeg begynte å trene igjen, og da noen lette øvelser for å sjekke hvor mye kroppen tåler. Jeg liker ikke at du ikke tok hele antibiotikakuren (merkelig at du ikke fikk nok tabletter), hvis du merker at du begynner å hoste mer eller blir mer sliten igjen bør du komme deg til lege med en gang. Hilsen en som nettopp har vært gjennom et par runder med veldig alvorlig lungebetennelse.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #7 Skrevet 10. april 2015 Nei, da har du ikke vært frisk i en uke. Ville kanskje drøyd noen dager til før jeg begynte å trene igjen, og da noen lette øvelser for å sjekke hvor mye kroppen tåler. Jeg liker ikke at du ikke tok hele antibiotikakuren (merkelig at du ikke fikk nok tabletter), hvis du merker at du begynner å hoste mer eller blir mer sliten igjen bør du komme deg til lege med en gang. Hilsen en som nettopp har vært gjennom et par runder med veldig alvorlig lungebetennelse. Jeg har ikke skrevet et sted at jeg har vært frisk i en uke? Har også kommet frem til å vente et par dager med trening. Mest fordi jeg er redd for å bli syk igjen. Grunnen til at jeg ikke "fikk nok tabletter" er fordi jeg ikke har vært hos legen. Jeg har hatt lungebetennelser før, og derfor har jeg tatt antibiotika for det før. Tok piller jeg hadde igjen fra tidligere kurer (hvor man har fått for mange piller). Finnes ikke leger der jeg var i påsken - og heldigvis hadde jeg meg antibiotika, som reddet hele påsken - og ikke minst lungene mine. Er fullstendig klar over at jeg skal til legen om jeg blir dårligere. Jeg har jo hatt lungebetennelser før. Spørsmålet mitt nå er om jeg kan gjøre lett styrketrening. Anonymous poster hash: 53861...d79
SiMa Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Jeg har ikke skrevet et sted at jeg har vært frisk i en uke? Har også kommet frem til å vente et par dager med trening. Mest fordi jeg er redd for å bli syk igjen. Grunnen til at jeg ikke "fikk nok tabletter" er fordi jeg ikke har vært hos legen. Jeg har hatt lungebetennelser før, og derfor har jeg tatt antibiotika for det før. Tok piller jeg hadde igjen fra tidligere kurer (hvor man har fått for mange piller). Finnes ikke leger der jeg var i påsken - og heldigvis hadde jeg meg antibiotika, som reddet hele påsken - og ikke minst lungene mine. Er fullstendig klar over at jeg skal til legen om jeg blir dårligere. Jeg har jo hatt lungebetennelser før. Spørsmålet mitt nå er om jeg kan gjøre lett styrketrening. Anonymous poster hash: 53861...d79 Det var jeg som misforstod da jeg trodde du hadde vært frisk en uke. (Tiden har gått litt for fort for meg.) Og jeg svarte på spørmsålet ditt; jeg synes du bør vente med trening til over helgen, og da starte forsiktig. Det virker som svaret mitt fornærmet deg? Det var overhodet ikke meningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå