Gå til innhold

Er katten min gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flaut spørsmål, så tar det til drøft anonymt på internett før jeg må høre med dyrelege om en uke.

Jeg har tatt inn en hjemløs katt. Da jeg fikk den fikk jeg høre at det er en kastrert mons.

Nå, etter at jeg har hatt katten noen dager, merker jeg at den har seks "patter" på magen. Vet ikke om det er patter, obvious, men det ligner i hvert fall.

Siden katten er kastrert, vet jeg ikke hvordan den skal se ut nå. Jeg er litt bleik når det kommer til kattekunnskap :P

Den har litt hengings under rompa. Om det er eller er en del av ballene vet jeg heller ikke.

Jeg er med andre ord litt usikker på hvordan en katt skal se ut på sine "private" deler :S

Kan det hende at katten ikke er en "kastrert mons", men bare "kastrert"? :P

Haha, kan noen hjelpe meg med dette pinlige "problemet" før jeg skal til veterinæren?

(Prøvde å ta et bilde av magen. Siden h*n er en villbass ble det litt uklart. Kan legge det ut om noen føler det er nødvendig for å skjønne hva jeg snakker om)

Anonymous poster hash: 84579...164
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Guttekatter har patter de også, akkurat som menn har brystvorter.

Anonymous poster hash: b641c...105
  • Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Se etter hudfold til tissefant, eller så ser du bak etter vulva omtrent rett foran anus om det er hunn.

Men håper du er sikker på at katten er hjemløs. Mange katter stikker av og er borte fra eieren lenge og de kan være veldig savnet av den grunn, bare for å opplyse om at det at den er ustelt/tynn etc ikke behøver å bety at den ikke egentlig har et hjem. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Guttekatter har patter de også, akkurat som menn har brystvorter.

Anonymous poster hash: b641c...105

Aaah, se der ja. Det hadde ikke jeg fått med meg ;) Hehe, sikket kjekk almenkunnskap å bære på :P

Takk for svar : )

Se etter hudfold til tissefant, eller så ser du bak etter vulva omtrent rett foran anus om det er hunn.

Men håper du er sikker på at katten er hjemløs. Mange katter stikker av og er borte fra eieren lenge og de kan være veldig savnet av den grunn, bare for å opplyse om at det at den er ustelt/tynn etc ikke behøver å bety at den ikke egentlig har et hjem. :)

Det er Dyrebeskyttelsen som har plassert han hos meg. Han har visst gått ute og grått i årevis. Ble tatt inn med så mange byller at han nesten ikke kunne gå, så har han hatt eier de siste årene er det bare bra at han ble tatt vare på av DB, for da har eieren ikke tatt vare på pusen :)

Anonymous poster hash: ade72...0a4

Gjest Pheel
Skrevet

Aaah, se der ja. Det hadde ikke jeg fått med meg ;) Hehe, sikket kjekk almenkunnskap å bære på :PTakk for svar : ) Det er Dyrebeskyttelsen som har plassert han hos meg. Han har visst gått ute og grått i årevis. Ble tatt inn med så mange byller at han nesten ikke kunne gå, så har han hatt eier de siste årene er det bare bra at han ble tatt vare på av DB, for da har eieren ikke tatt vare på pusen :)Anonymous poster hash: ade72...0a4

Daså, trodde du bare hadde tatt den inn fra gata selv. :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Bra lenke med bilder :Nikke:

Med voksen katt så ser du det egentlig ganske lett dersom katten har kort pels og svinger baken til deg med halen høyt hevet.

- om du da ser både analåpningen og vulva litt under analåpningen, så har du ei kjette i hus.

Uansett.... kan jeg gjette på at du har fått en ganske sliten og kontaktsyk/kosete pus i hus?

Edit: Legger til at hankatter/monser så absolutt har brystvorter de også ja. Pelsen deler seg gjerne der når de ligger på rygg og vil kløs på maven :fnise:

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Vel, en kastrert katt..har den noe kjønn?

Anonymous poster hash: 8e305...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Vel, en kastrert katt..har den noe kjønn? Anonymous poster hash: 8e305...1aa

Har et kastrert menneske noe kjønn? Eller blir mennesket "den" og "det" da?

Anonymous poster hash: 3a92f...593

AnonymBruker
Skrevet

Min bestefar lært meg at en hokatt hadde et nøkkelhull bak (slik som en gammel nøkkel, hvor det er et stort og et lite hull/åpning. (Dårlig forklart kanskje, men etter at han sa det har det vært enkelt å se forskjell på kjønnene).

Anonymous poster hash: 4cf6b...491
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke være flau, det er jammen ikke så åpenbart bestandig. Jeg hentet inn en forvillet katt for Dyrebeskyttelsen en gang, jeg var krisehjem og tok vare på den midlertidig. Dette var en voksen, stor og kraftig pus, maskulint bygget og grov i målet, og når den i tillegg hadde gått ute noen måneder og ikke var blitt drektig, så antok veterinæren som undersøkte den at det var en kastrert mons. Vel, denne var en av de heldige, eierne oppdaget Dyrebeskyttelsens "katt funnet"-annonse i avisen og var lykkelige for å få katten sin tilbake.

Det viste seg å være en ukastrert hunnkatt :fnise: Eierne fikk med seg råd om å kastrere, men jeg mistenker pusia for å ha utnyttet pondusen til å drive unna beilere så langt... Når veterinæren klarer å ta feil er det i hvert fall ikke noe stort sjokk om en uerfaren lekmann gjør det samme.

Anonymous poster hash: f2b0c...16d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! Nå er jeg 110% sikker at det er en mons! Hehe :)

Bra lenke med bilder :Nikke:

Med voksen katt så ser du det egentlig ganske lett dersom katten har kort pels og svinger baken til deg med halen høyt hevet.

- om du da ser både analåpningen og vulva litt under analåpningen, så har du ei kjette i hus.

Uansett.... kan jeg gjette på at du har fått en ganske sliten og kontaktsyk/kosete pus i hus?

Edit: Legger til at hankatter/monser så absolutt har brystvorter de også ja. Pelsen deler seg gjerne der når de ligger på rygg og vil kløs på maven :fnise:

Han er ikke så sliten, men det er ikke mangel på kosedilla, i hvert fall ;) En skikkelig masekråke.

Min bestefar lært meg at en hokatt hadde et nøkkelhull bak (slik som en gammel nøkkel, hvor det er et stort og et lite hull/åpning. (Dårlig forklart kanskje, men etter at han sa det har det vært enkelt å se forskjell på kjønnene).

Anonymous poster hash: 4cf6b...491

Jo, det gir mening! Hehe, kjekk huskeregel!

Her kan du se forskjell. Er det til hjelp?http://pawpeds.com/pawacademy/beginnerscorner/breedingalitter/kittens_no.html

Avstanden mellom kjønnsåpningene er viktig.

Det er det samme med voksne katter.

Takk!!

Skrevet

Hadde katten min i flere måneder, før jeg oppdaget patter og begynte plutselig å lure på om han egentlig var en jente. Så det er ikke bare du som tar feil, haha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et kastrert menneske noe kjønn? Eller blir mennesket "den" og "det" da?

Anonymous poster hash: 3a92f...593

Mennesker er ikke katter. Katter har ingen jeg-følelse eller viten om sitt eget kjønn, som mennesker har. Visste du ikke det?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Mennesker er ikke katter. Katter har ingen jeg-følelse eller viten om sitt eget kjønn, som mennesker har. Visste du ikke det?

Hvor mye vet vi egentlig om dyrs egentanker?

For at de har dem er rimelig sikkert, så noe handler de da også om.

Logisk sans har de også, men vi vet alt for lite om dyrs tankeliv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Katten min har pelsballer under analåpningen, så det er veldig sikkert at den er en hann ..

Har ikke katten din pelsballer, eller fjerner de den ved kastrering?

Anonymous poster hash: a4684...3ac
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere som er snille og gir disse kattene et kjærlig hjem :blomst:

Dere gjør en kjempejobb.

Anonymous poster hash: d75a0...2a2
Skrevet

Aaah, se der ja. Det hadde ikke jeg fått med meg ;) Hehe, sikket kjekk almenkunnskap å bære på :P

Takk for svar : )

Seriøst??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...