Gå til innhold

Tråden "Vekker dette avsky hos deg"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk bare inn på tråden i 0,5 sekunder, klikket meg fort ut igjen da jeg så at det første som kom opp var bilder som trigger trypophobia. De var ikke de verste bildene jeg har sett, men for GUDS skyld, vær forsiktige med sånne bilder!

Overskriften burde vært merket med tryphopobia, slik at de som reagerer på det kunne unngått tråden. Det finnes folk som får uutholdende langtidsvirkninger etter å ha blitt utsatt for dette. For alt man vet kunne det vært bilder av krig, blod, eller andre ting, og de som tåler det klikker seg lett inn, men om så denne personen lider av trypophobia så er stor skade allerede gjort.

Er ny på forumet, men om en moderator ser dette håper jeg bildene blir slettet eller at det settes en mer konkret advarsel i overskriften.

Anonymous poster hash: dc0a5...e93
  • Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

God ide, men du må poste tråden her i "Ris, Ros og spørsmål" underdelen av forumet om du vil ha svar av moderatorene, er der inne de vanker å tar imot moderasjons spørsmål/forespørsler

Anonymous poster hash: a54e0...86e
Gjest Vevila
Skrevet

Enig, jeg hadde ikke trykket meg inn om det var advart om det i overskriften.. :P

Skrevet

Jeg trykket ikke innpå, for det sto jo "sterke bilder" eller noe i den duren. Jeg takler slike bilder svært dårlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er trypophobia?

Anonymous poster hash: 1f17b...819
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trykket inn i tråden fordi jeg ikke kan komme på noen bilder jeg har reagert sterkt på noen gang. Hadde jeg hatt en angst som din TS, så hadde jeg ikke klikket meg inn på slike tråder selv om det ikke står "trypophobia" i emnetittelen

Anonymous poster hash: 49a6d...7ae
  • Liker 3
Skrevet

Hva er trypophobia for noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er trypophobia for noe?

fobi mot runding og hull. det er en tråd om det her på kropp og helse : vekker dette avsky hos deg? [advarsel sterke bilder]

• Liker 1
Skrevet

fobi mot runding og hull. det er en tråd om det her på kropp og helse : vekker dette avsky hos deg? [advarsel sterke bilder]

Åja. Har sett den tråden, men ikke gått inn på den. Men kjenner jeg er litt nysgjerrig!

AnonymBruker
Skrevet

Ble nesten litt skuffet jeg, da jeg gikk inn og så på bildene. Hadde virkelig ventet noen skikkelige actionbilder også var det bare bilder av noen frø og sånn.

Jeg lider tydligvis ikke av den fobien :ler:.

Anonymous poster hash: 6b9f0...b57

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trykket inn i tråden fordi jeg ikke kan komme på noen bilder jeg har reagert sterkt på noen gang. Hadde jeg hatt en angst som din TS, så hadde jeg ikke klikket meg inn på slike tråder selv om det ikke står "trypophobia" i emnetittelen

Grunnen til at jeg klikket på tråden er fordi jeg vanligvis tåler såkalte "sterke bilder".

Når det står "sterke bilder" er ikke trypophobia det første jeg tenker på. Det burde vært bedre merket.

Jeg har ikke så sterk angst, men jeg blir uvel. Derimot vet jeg om mennesker som faktisk har sterk angst mot dette, og tenkte det var dumt hvis de skulle gå i samme felle som meg. Håper dette svarte på innlegget ditt.

Anonymous poster hash: 95a97...526

• Liker 1
Skrevet

Men slikt er da noe man risikerer å ramle over på internett generelt? Hvor skal man sette grensen for når man MÅ advare? Skal for eksempel plantasjen varsle hvis de legger ut bilde av en solsikke?

Det er ikke meningen å latterliggjøre de med denne fobien, men blir bare litt overrasket over at mennesker med det som for mange virker som irrasjonelle fobier skal sette standarden for hvilke bilder man skal poste (eller advare om).

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hva er gærent med de bildene? Skjønte ikke det jeg. Var jo ingenting avskyelig med det :vetikke:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg syntes advarselen min i trådtittelen er adekvat. Og jeg plukket ikke ut noen skikkelig fæle bilder, det er bare bilder av noen pannekaker,frø, en muffins, et tre med en fugl , noen blomster og et par steiner en svamp og et par løk.

Dette er bilder og ting man ser hele tiden i hverdagen og i alle blader og magaziner (tilogmed uten advarsler)

Endret av WubWub
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes advarselen min i trådtittelen er adekvat. Og jeg plukket ikke ut noen skikkelig fæle bilder, det er bare bilder av noen pannekaker,frø, en muffins, et tre med en fugl , noen blomster og et par steiner en svamp og et par løk.

Dette er bilder og ting man ser hele tiden i hverdagen og i alle blader og magaziner (tilogmed uten advarsler)

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke pleier å like trådene dine noe godt og unngår dem, men denne tråden var litt morsom synes jeg. Tenkte på tråden da jeg så en melon som var delt i to på butikken i dag slik at man så alle de hullene :P Av en eller annen grunn gjorde tråden din at jeg ikke kjøpte melonen og da sparte jeg de pengene ihvertfall

Gjest Fotballen
Skrevet

Hva er gærent med de bildene? Skjønte ikke det jeg. Var jo ingenting avskyelig med det :vetikke:

Jo for de som har trypophobia.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var noe skikkelig ekkelt på en eller annen måte, så jeg har ikke klikket meg inn på orginaltråden, har ikke vært nysgjerrig på det. Men så klikket jeg på denne tråden da, og ble nysgjerrig, og kikket nå. Men... hva var greia, det var jo bare noen naturbilder?! Forstår ingenting jeg :sjenert:

Anonymous poster hash: 0ace5...a19
AnonymBruker
Skrevet

Dere skjønner jo ikke...

Jeg mente aldri å opprette en diskusjon om det var rimelig å be om "spesialbehandling". Jeg bare sier at mye kunne vært gjort om overskriften ble merket med trypophobia. Håper ikke dere fortsetter å lure på dette, men heller at moderatorer endrer overskrift.

Anonymous poster hash: 95a97...526
  • Liker 2
Skrevet

Såpass må man tåle når man surfer rundt på internett, eller leser tråder på KG. Det sier jeg ikke for å være slem - jeg lider selv av blant annet araknofobi - men man kan ikke sensurere alt for å være sikker på at man har skjermet alle mot deres eventuelle fobier. Da blir det ikke mye innhold igjen.

Jeg husker KG hadde en stor edderkopp som bilde i en av disse artiklene på toppen av siden, og det var helt grusomt å klikke seg inn her, men selv om jeg skulle ønske at bildet ikke var der, var jeg jo klar over at min fobi hverken kan eller skal styre hva andre får lov til å lese om.

Det er så mange ting man kan være redd for, eller få sterke reaksjoner av. Noen takler for eksempel ikke høre om døden - det kan utløse kraftige panikkanfall - men vi kan jo ikke bare be folk droppe å skrive innlegg om det av den grunn.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke pleier å like trådene dine noe godt og unngår dem, men denne tråden var litt morsom synes jeg. Tenkte på tråden da jeg så en melon som var delt i to på butikken i dag slik at man så alle de hullene :P Av en eller annen grunn gjorde tråden din at jeg ikke kjøpte melonen og da sparte jeg de pengene ihvertfall

Takk for det , i guess :fnise: Personlig syntes jeg at det er den ekleste tråden jeg har lest på KG ugh, blir egentlig kvalm bare av å tenke på den tråden.

Men du! Må ikke la irrasjonell angst diktere livet ditt, spis melon å kos deg :) Den beste kuren mot angst er jo eksponering. Det blir som med sosial fobikere, om de begynner trekke seg unna mennesker pga irrasjonell angst så hindres man jo i livsutfoldelse og man kan ikke leve det livet man ønsker.

Samme gjelder for andre fobier, om du begynner slutte kjøpe mat varer du liker pga angst så begynner man smått å få et lite problem som kan bli større.

Syntes du skal kjøpe deg TO meloner til helga jeg, så kan du spise å kose deg :vin:

Endret av WubWub
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...