Gå til innhold

En mengde helseplager..


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

først av alt; har bestilt time hos legen min, men den er først om 2 uker så jeg skriver bare her i påvente av en ordentlig sjekk..

Om meg;

25 år, forholdsvis sunn og trener endel. Bruker ppiller og har gjort det de siste årene.

Har det siste halve året vært plaget av en rekke helseplager som nå begynner å gå meg på nervene.. For det første har jeg blitt veldig intollerant mot både hvete og laktose (har holdt meg unna laktose i 2-3 år nå pga intolleransen, men hveten begynte i desember). Blir veldig dårlig bare jeg spiser noe som inneholder litt hvete eller drikker en øl.

Jeg er konstant ganske "pløsete" med mye vann i kroppen og får derfor konstant sokkemerker og kan ikke gå med ringene mine om kveldene lenger.

Små "rifter" nedentil som klør og gjør vondt i perioder. Dette har var i noen uker nå.. Har prøvd med soppkur men det har ikke virket:/

Er egentlig en veldig aktiv person som løper 1-2 mil i uka + trener på treningssenter 3-4 dager i uka. De siste dagene har jeg hatt utholdelige smerter i den ene leggen min (virker litt som beinhinnebetennelse?) så jeg tør ikke trene noe i frykt for å forverre det..

Hvor mye av dette kan jeg egentlig ta opp på en legetime? Redd for å bare øse ut også skal legen bli frustrert over mengden problemer eller noe sånt..



Anonymous poster hash: f02b9...7c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta opp alle plagene, det gir legen best mulig utgangspunkt for å hjelpe deg. Det kan jo til og med hende at det det henger sammen, at ett problem forårsaker flere av symptomene.

Hvis du mistenker cøliaki må du spise hvete på vanlig måte for at det skal slå ut på prøver.

AnonymBruker
Skrevet

De riftene kan være sopp. Har hatt noe likende. Måtte få Diflukan på resept.

Anonymous poster hash: 657b5...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp alle plagene, det gir legen best mulig utgangspunkt for å hjelpe deg. Det kan jo til og med hende at det det henger sammen, at ett problem forårsaker flere av symptomene.

Hvis du mistenker cøliaki må du spise hvete på vanlig måte for at det skal slå ut på prøver.

jeg vet, men jeg klarer virkelig ikke å spise det.. Jeg blir så dårlig at jeg blir slått ut i 2 dager om jeg spiser de mengdene som anbefales. Dessuten hadde jeg allerede kuttet det ut da jeg fant ut at man måtte spise det sammenhengende i 8 uker for å slå ut på tester og tror ikke jeg orker å innføre det igjen.. :vetikke:

Anonymous poster hash: f02b9...7c3

AnonymBruker
Skrevet

De riftene kan være sopp. Har hatt noe likende. Måtte få Diflukan på resept.

Anonymous poster hash: 657b5...2e6

Ja, har lurt litt på det selv.. Får spør legen min hva han tror:) måtte du ta GU for å finne ut av det eller holdt det å beskrive?

Anonymous poster hash: f02b9...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har lurt litt på det selv.. Får spør legen min hva han tror:) måtte du ta GU for å finne ut av det eller holdt det å beskrive? Anonymous poster hash: f02b9...7c3

Jeg måtte til gynekolog for å få det diagnostisert. Slapp GU hos fastlege. Mange fastleger har uansett ikke så mye kunnskap om kroniske soppinfeksjoner, virker det som.

Anonymous poster hash: 657b5...2e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...