Gå til innhold

Ørebarn - tiden etter dren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på hvordan tiden etter at barnet fikk dren har vært for deres..?

- hvor lenge satt drenene i?

- måtte barnet operere inn nye dren? Hvorfor?

- hvor gikk dere på kontroll etter at drenene var satt inn?

-

Anonymous poster hash: d8eed...1e7

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/927527-%C3%B8rebarn-tiden-etter-dren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Guttungen vår fikk satt inn dren i oktober. Da var han akkurat 2 år gammel.

Etter dette har han ikke hatt en eneste ørebetennelse i motsettning til sisst vinter...

Vi var på kontroll etter 1 uke, 3 mnd, 6 mnd og skal tilbake etter 1 år. Dette for å sjekke at drenet fortsatt er der, og det er det enn så lenge.

Vi fikke en helt ny unge etter dette inngrepet. Suttringen forsvans, den konstante smerten hans forsvant, og siden han begynnte å høre normalt løsnet også språket

Anonymous poster hash: de9d1...237
AnonymBruker

Guttungen vår fikk satt inn dren i oktober. Da var han akkurat 2 år gammel.

Etter dette har han ikke hatt en eneste ørebetennelse i motsettning til sisst vinter...

Vi var på kontroll etter 1 uke, 3 mnd, 6 mnd og skal tilbake etter 1 år. Dette for å sjekke at drenet fortsatt er der, og det er det enn så lenge.

Vi fikke en helt ny unge etter dette inngrepet. Suttringen forsvans, den konstante smerten hans forsvant, og siden han begynnte å høre normalt løsnet også språket

Takk for svar! Hvor er dere på kontroller? Vi har lignende opplevelse av sønnen vår; alle plager forsvant umiddelbart.. Men nå er det et år siden operasjonen. Det ene drenet har falt ut og vi er i gang med ørebetennelser igjen :-(

TS

- hvor gikk dere på kontroll etter at drenene var satt inn?

-

Da jeg gikk gjennom dette pleide jeg å dra til en øre/nese/hals-spesialist på kontroll... er litt over et par tiår siden så kanskje det er annerledes i dag.

AnonymBruker

Takk for svar! Hvor er dere på kontroller? Vi har lignende opplevelse av sønnen vår; alle plager forsvant umiddelbart.. Men nå er det et år siden operasjonen. Det ene drenet har falt ut og vi er i gang med ørebetennelser igjen :-(

TS

Huff da:(

Vi går på kontroller på samme sted som han ble operert. En privatklinikk i Oslo.

Jeg ville ha tatt kontakt med de som opererte for en konsultasjon hvis ørebetennelsene har begynnt igjen.

AnonymBruker

Vår har gått til kontroll hver 3mnd hos ØNH lege. Ene drenet har falt ut, andre sitter i og må sannsynligvis tas ut i narkose.

Han har ikke hatt ørebetennelser etter at drenene ble satt inn, heller ikke etter at ene drenet falt ut.

Hadde ringt kontoret der vi går til kontroll og fått time dersom ørebetennelsene hadde kommet tilbake. Går ikke dere til ØNH?

Anonymous poster hash: c1930...851

Annonse

AnonymBruker

Jeg er kanskje en duuming nå, men jeg må bare spørre jeg.. HVA er greia med at barn som har problemer med ørene sine plutselig heter "øre-barn" I don't get this???????

:bond:

Anonymous poster hash: cae7c...956

Det er det legene kaller dem.. Barn som sliter med ørebetennelser og må legge inn dren ;-)

• Liker 2
AnonymBruker

Vår har gått til kontroll hver 3mnd hos ØNH lege. Ene drenet har falt ut, andre sitter i og må sannsynligvis tas ut i narkose.

Han har ikke hatt ørebetennelser etter at drenene ble satt inn, heller ikke etter at ene drenet falt ut.

Hadde ringt kontoret der vi går til kontroll og fått time dersom ørebetennelsene hadde kommet tilbake. Går ikke dere til ØNH?

Vi gikk til en privatklinikk for å få henvisning til operasjon for å slippe og vente så lenge på offentlig ØNH.

Etter operasjonen var vi en gang hos den private. Etterpå gikk vi til fastlegen for å sjekke at drenene satt på plass. Men nå som det ene drenet hadde falt ut og ørebetennelsen var kommet hadde ikke fastlegen riktig kompetanse/utstyr. Måtte derfor dra til privatklinikken igjen. Det koster jo skjorta og er ikke noe vi kan fortsette med..

TS

AnonymBruker

Jeg er kanskje en duuming nå, men jeg må bare spørre jeg.. HVA er greia med at barn som har problemer med ørene sine plutselig heter "øre-barn" I don't get this???????

:bond:

Anonymous poster hash: cae7c...956

Har et barn flere enn 4? Ørebetennelser på et år blir det kalt for ørebarn

Anonymous poster hash: 2e951...253

AnonymBruker

Vi gikk til en privatklinikk for å få henvisning til operasjon for å slippe og vente så lenge på offentlig ØNH.

Etter operasjonen var vi en gang hos den private. Etterpå gikk vi til fastlegen for å sjekke at drenene satt på plass. Men nå som det ene drenet hadde falt ut og ørebetennelsen var kommet hadde ikke fastlegen riktig kompetanse/utstyr. Måtte derfor dra til privatklinikken igjen. Det koster jo skjorta og er ikke noe vi kan fortsette med..

TS

Hva med å be om henvisning fra fastlegen til ØNH lege ? Men da må dere jo godta ventetiden. Så er det jo bare å vente på at legen har sagt sitt.

Hva sier den private legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...