AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Enkelte ganger så opplever jeg å bli veldig skjelven i hele kroppen, og hendene rister. Det skjer ikke så ofte, men når det skjer er det ganske ubehagelig, og jeg føler jeg enten må sette meg ned, eller få i meg noe næring NÅ. Dette kan skje 3-4 timer etter et måltid. Dette er ikke en stor utfordring i hverdagen min, men det er plagsomt til en viss grad. spiser relativt sunt (vegansk, holder meg unna hvit ris/pasta), og målte blodsukkeret til 4,4 mmol, ca 5 timer etter frokost (havregrøt). Anonymous poster hash: 39eda...adf
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #2 Skrevet 9. april 2015 Slik har jeg det også, men da måler jeg blodsukker på under 4 etter 4-5 timer etter måltid. Jeg har ikke diabetes. Snakk med legen din, så blir du nok utredet for diabetes Anonymous poster hash: 4d0ee...cad
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Jeg har blitt testet for diabetes (som forøvrig forårsaker høyt blodsukker/insulinnivå - jeg er i andre enden av skalaen), og svarene var negative. Jeg slet en del med hysterianfall og sutring da jeg var liten, hvis det var lenge siden jeg hadde spist. Anonymous poster hash: 39eda...adf
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 4,4 mmol/l 5 timer etter siste måltid er jo absolutt ikke lavt? Anonymous poster hash: 3899e...d44
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 4,4 mmol/l 5 timer etter siste måltid er jo absolutt ikke lavt? Anonymous poster hash: 3899e...d44 Har jeg sagt det? Nei. Jeg ble målt til 4.4 mmol SIST JEG SJEKKET. Altså, ingenting er direkte galt med blodsukkeret mitt, men likevel opplever jeg skjelvinger og ubehageligheter pga. blodsukkernivået.Anonymous poster hash: 39eda...adf
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Sjekk det som heter "reaktiv hypoglykemi". Det kan passe dine symptomer. Anonymous poster hash: 25b3f...988
Minya Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Spiser du for lite, for sjelden eller ikke næringsrikt nok, kan du få symptomer på lavt blodsukker selv uten noen form for diabetes eller annen diagnose. Jeg får de samme symptomene når jeg går for lenge uten mat, feks hvis jeg glemmer å spise om jeg er på jobb og det er travelt, eller hvis jeg drar ut på handletur til feks IKEA uten å spise før jeg drar. Alt fra fire til ti timer mellom hvert måltid kan føre til at jeg blir skjelven på hendene og i hele kroppen generelt, kaldsvetter og føler generelt ubehag, avhengig av hvilket energinivå jeg har opprettholdt den dagen. Det ordner seg ALLTID så snart jeg har fått i meg noe mat, eller noe sukkerholdig som en nødløsning før jeg får tid til å spise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå