AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #1 Skrevet 9. april 2015 Var hos gynekologen bare for å få svar på noen prøver (unødvendig da alt var negativt) og ente opp med å betale rundt 400 kroner. Det var da belastet for en e-resept hun hadde skrevet ut til meg. Er det vanlig? At man betaler legen for å skrive resept?Anonymous poster hash: 13dac...d5f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 ja At man betaler for konsultasjonen i tillegg til å få skrevet ut resept fordi jeg har pcos?Anonymous poster hash: 13dac...d5f
Gjest krokodillen Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 At man betaler for konsultasjonen i tillegg til å få skrevet ut resept fordi jeg har pcos?Anonymous poster hash: 13dac...d5f normalt å ta gebyr for å skrive ut resept ja. skal du fornye den derimot er det gratis
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #5 Skrevet 9. april 2015 Konsultasjonstakst skal også dekke reseptskriving og slike småting. Reseptgebyr er hvis det skrives resepter utenom konsultasjon, f.eks ved telefonhenvendelser. Konsultasjon må du betale selv om prøvene var fine.Anonymous poster hash: 652d5...b72
peppermyntete Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Var det privat gynekolog? De tar seg jo veldig godt betalt for alt de skal gjøre. Hos fastlegen derimot er det ikke vanlig å betale ekstra for resept tror jeg, jeg har i alle fall aldri gjort det og har da fått to resepter samtidig et par ganger.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Var det privat gynekolog? De tar seg jo veldig godt betalt for alt de skal gjøre. Hos fastlegen derimot er det ikke vanlig å betale ekstra for resept tror jeg, jeg har i alle fall aldri gjort det og har da fått to resepter samtidig et par ganger. Neppe privat, 400 kr er ganske typisk for gynekolog med refusjonsordning. Min private tar 1000+ for vanlig konsultasjon.Anonymous poster hash: 652d5...b72
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Hvis de skriver resept som en del av konsultasjonen så er det ikke vanlig at man betaler ekstra for det... Men om man tar prøver så koster det noen ganger for utstyret de bruker.. Om man får resept utenom konsultasjon så pleier det å koste. Har du fått en regning som spesifiserer konsultasjonen og resept hver for seg? Om du er usikker kan du jo ringe til legesektæren og be dem forklare hva du har betalt for. Anonymous poster hash: 2c660...1f9
peppermyntete Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Neppe privat, 400 kr er ganske typisk for gynekolog med refusjonsordning. Min private tar 1000+ for vanlig konsultasjon.Anonymous poster hash: 652d5...b72 Vet det koster godt over 1000 for konsultasjon, men å få prøvesvar er jo ikke akkurat en vanlig time, derfor jeg spurte.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Har du vært innefor legens kontordør, og snakket, så regnes dette etter reglene som en konsultasjon og må betales deretter. Les på Helfo sine sider så ser du, også takter finner du der.Anonymous poster hash: e92b2...7f8
Gjest anonym2233 Skrevet 9. april 2015 #11 Skrevet 9. april 2015 Helt vanlig, og normal pris for en ikke-privat gynekolog
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå