Gå til innhold

Besteforeldre som ikke respekterer regler

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

TS skriver at det ikke var en enkeltstående hendelse, da er det ikke så enkelt for jenta å vite hva hun har å forholde seg til.

Mor og bestefar formaner i fellesskap om viktigheten av å spare, og med en gang mor snur ryggen til kaster bestefar alle gode forsetter på sjøen og gjør det stikk motsatte av hva han sa for ett minutt siden.

Anonymous poster hash: a7bbe...3fd

Jeg skjønner at det kan virke irriterende når bestepappa "kaster alle forsetter på sjøen". Samtidig er det kanskje viktig for TS å reflektere over sin egen irritasjon. Er hun redd for at 7 - åringen skal få rare holdninger til penger og hvordan man skaffer seg ting, eller er det irritasjonen over at bestepappa bryter prinsipper som hun har lagt inn i sitt prosjekt, som handler om å "øve" inn det å ta ansvar?

Ja, bestepappa har sikkert ha vært med på å si ja- og - ha til disse reglene. Men kanskje har han også sett at han kan få være en bestepappa - som representerer noe som er unikt for han. Og unikt for 7- åringen.

Til TS. Jeg tror ikke at oppdragelsen av barnet ditt blir skadet av dette. Barn evner å se forskjeller. Det er dere som foreldre som legger føringene, og det er dere som gir trygghet og omsorg nok til at et barn en gang kan stå på egne ben. Barn tåler dynamikk - de tåler at mennesker i barnehage og skole er annerledes enn mamma og pappa, de tåler ganske mye så lenge de er festet i et kjærlig anker hjemme. Derfor tenker jeg at dette handler mest om irritasjon over at bestepappa bryter prinsipper i ditt prosjekt. Så da kan det jo være en utfordring for deg å tenke på om du skal revurdere rammene og reglene om prosjektet du har? Etter det jeg har skjønt så har datteren din en kjærlig bestepappa. La han få fortsette å være akkurat det.

Endret av Havbris
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...