Gå til innhold

Fysiohenvisning og Helfo...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har fått en henvisning fra lege, hvordan vet jeg hvilken fysioterapeut jeg kan kontakte?

Anonymous poster hash: 0924a...cee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det velger du selv. Bare ring rundt til fysikalske institutter så finner du ut av det. Noen institutter har spesialister på massasje, noen har psykomotorisk, noen har idretts-fysioterapi. Det kommer jo an på hva slags type fysioterapi du skal ha. De fleste har kanskje "klassisk" fysioterapi, så har du de som er spesialister innenfor et bestemt "emne".

AnonymBruker
Skrevet

Det velger du selv. Bare ring rundt til fysikalske institutter så finner du ut av det. Noen institutter har spesialister på massasje, noen har psykomotorisk, noen har idretts-fysioterapi. Det kommer jo an på hva slags type fysioterapi du skal ha. De fleste har kanskje "klassisk" fysioterapi, så har du de som er spesialister innenfor et bestemt "emne".

Men alle har avtale med Helfo?

Skrevet

Men alle har avtale med Helfo?

De offentlige har det

AnonymBruker
Skrevet

De offentlige har det

Og de dumme spørsmålene fortsetter :plystre: ... Hvordan vet man om det er offentlig eller privat? Det står ikke på hjemmesidene til noen..

Skrevet (endret)

Veldig rart om det ikke står der...men da er det jo bare å ringe rundt å spørre, eller sende en mail. Evt kan du ringe kommunen og spørre om de kan gi deg oversikten. Det er også mulig at det kan være fysioterapeuter både med og uten driftstilskudd/avtale på samme instituttet.

Endret av Millimani
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg har nett bestilt min første fysio etter at armen låste seg.

På nettsidene til den eg valse kunne eg velja mellom eit tlfnr for offentlig og eit for privat

AnonymBruker
Skrevet

om de har avtale med helfo må du spørre om, det kan vere flere fysioterapauter på et institutt, og noen har ikke avtale og noen har, viss du ringer en uten avtale så spør hvem han/hun vil anbefale deg som er god på det du trenger hjelp til som har avtale

Anonymous poster hash: c95a4...348

AnonymBruker
Skrevet

Men alle har avtale med Helfo? Anonymous poster hash: 0924a...cee

Nei, alle hqr ikke avtale med Helfo om refusjon og at egenandeler går inn på egenandelskort 2, dette må du spørre om når du spør om å få komme til.

Søk i google etter fysio der du bor. Ring og spør.

Anonymous poster hash: e4ea3...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...