AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #21 Skrevet 11. april 2015 Jeg og min datter har flyttet inn i en familie hvor alle er kjempekresne. Vi spiser alt. De forventer at jeg lager middag hver dag, men klager på det heg har oppi/som tilbehør hver dag.. Som fr eksempel sopp i stroganof som jeg ikke kan se for meg uten.. Bør jeg ta hensyn til det, utenom å lage store biter så de lett kan plukke ut? Jeg mener at når jeg lager maten så skal jeg lage den sånn som jeg liker den..Anonymous poster hash: fa9ff...d9a Hvordan kan du forvente at de skal ta hensyn til deg, når du ikke tar hensyn til de? Anonymous poster hash: f0a80...17c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #22 Skrevet 11. april 2015 Hva mener du med at dere har flyttet inn i en familie? Har du blitt samboer med en mann som har barn fra et tidligere forhold eller er dere husløse og får bo midlertidig hos en annen familie? Uansett så må jo alle gi og få og må tilpasse seg hverandre. Det blir jo ikke noe trivelig om alle skal stå på sitt og vite best.Anonymous poster hash: 186ab...977
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #23 Skrevet 11. april 2015 Jeg må bare spørre. Spiser du mat du ikke liker? Spiser dere andre voksne mat dere ikke liker? Jeg er enig i at mat skal smakes på før de kan si at de ikke liker maten. Men jeg har aldri sagt til barna enten de er stebarn eller egne at hvis de ikke liker maten jeg lager så kan de spise en skive. For meg er det en selvføle å ta hensyn til hva alle i familien liker. Det kan være en prøvelse, men det er stort sett ikke så veldig vanskelig å få det til. Vi har noen retter alle liker, og så har vi en del retter det fint går å servere ingredienser ikke alle liker ved siden av. Sopp er en ting barn ofte ikke liker. Det er null problem for meg å lage egen posjon uten sopp til ungene, så kan jeg få soppen i gryten som jeg er så glad i. Jeg synes mat skal være noe alle kan kose seg med, og ikke en kilde til misnøye fordi det blir servert noe de absolutt ikke liker. Anonymous poster hash: ea501...dde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå