Gå til innhold

Urinveisbetennelse #&¤%&¤%&¤##

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så lei. Det skal ingeting til før jeg får urinveisbetennelse, og det går helt klart ut over sexlivet :evil:

Nå tenkte jeg prøve alternative metoder: noen som vet om en akupunktør i oslo som er flink i forhold til slike problemer? Og noen som har prøvd akupunktur mot urinveisbetennelse?

:grine:

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er en link til gulesider.no med oversikt over steder som behandler urinveisinfeksjoner. Akupunktørene i Oslo som behandler dette står først.

Link

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter at jeg begynnte å tisse etter samleie og badekar har jeg aldri urinveisinfeksjon. Men glemmer jeg det,og er litt ekstra seksuelt aktifv får jeg det.

Skrevet

Jeg har også hatt utallige urinveisinfeksjoner. Har prøvd det meste, kanskje alternativ medisin blir det neste.

Har flere ganger opplevd plagsomme symptomer uten at det har gitt utslag på urinprøvene. Men har fått antibiotika likevel...

Gjest Anonymous
Skrevet

Akkupunktur, homeopati, soneterapi er noe som er veldig bra for dette.

Drikk masse, drikk juice og spis tranebærkapsler, kan hjelpe.

Ikke hold deg for lenge før du går på do.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Nå går turen til akupunktør... :-?

Skrevet

Tror det er samme hvilken akkepunktør du går til, i følge min er dette noe som det er enkelt for akkepunktører å få bukt med.

Jeg var kjempe plaget, har nå vært frisk i to år :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg kunne ikke dy meg fra å svare på dette innlegget, for dette hadde vi på eksamen før sommeren: jeg studerer medisin :-)

Her er en sjekkliste på forebyggende tiltak som anbefales til unge kvinner som plages av gjentagende UVI - kanskje noe du ikke har prøvd før, eller vært så nøye med?

- ALLTID late vannet innen femten min etter et samleie.

- Ikke bad i badekar eller svømmebasseng. Dusj isteden.

-Drikk mye vann og lat vannet ofte. Urinen kan da vaske/skylle ut bakteriene som forårsaker infeksjonen.

-Drikk tranebærsaft (som nevnt over) og/eller 1g vit C daglig. Så mye C vitamin vil gjøre at du tisser litt oftere og vil gjøre urinens pH sur, som vil hjelpe å drepe bakteriene i urinrøret.

-IKKE overdriv intim hygienen! Dette er det mange unge kvinner som gjør feil, og som forverrer tilstanden deres. OBS OBS

-Unngå pessar og spiral som prevensjon.

-Ikke undertrykk urinlatingstrangen

-Unngå samleiestillinger som gir press mot fremre skjedevegg pga "melkeeffekten": (bakterier dyttes opp i urinrøret)

-Hvis man har mer enn tre anfall årlig, anbefales det å ta antibiotika forebyggende over et halvt til ett år. Evt. kan man ta en engangsdose med trimetoprim (som er et antibiotika) med èn gang man får symptomer.

Akkupunktur har jeg ingen erfaring med personlig.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har svart på et sånt innlegg tidligere. Her har du mitt råd:

Jeg har vært plaga av UI i mange år. Tranebær og alt mulig annet har ikke hjulpet i det hele tatt. Men så fikk jeg kontakt med en akupunktør og fra han fikk jeg beskjed om en kur jeg skulle ta når jeg fikk UI. Og etter at jeg tok kuren sist gang jeg fikk UI så har jeg ikke hatt det siden. Og det er vel 1 år siden nå. Her er oppskriften:

- 1 stk lakrisstang (deles i 3)

- 1 glass øl (kan bruke lett-øl) (x3)

- 1 kopp te (urte te) (x3)

- 1 glass vann (x3)

Ta den ene lakrisbiten og spis den. Så tar du 1 glass øl, 1 kopp te og 1 glass vann (av egen erfaring så blir dette veldig mye å drikke så man må bruke litt tid på det). Dette skal gjentas 3 ganger, men det skal gå 1 time fra man har tatt glasset med vann før man starter på'n igjen.

Og generelt hvis man er plaga av UI så drikk mye vann når man er frisk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...