Gå til innhold

Snørrete hele året

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må være noe galt med nesa mi, for jeg er konstant snørrete, hele året. År etter år, uansett hva jeg tar av allergimedisiner (det hjelper ikke mot allergi heller, forresten. må ha en grådig sterkt form for allergi). Jeg har brukt det 2 ganger, sånn otrivin nesespray, og da fikk jeg faktisk puste godt gjennom nesen. Men det er jo ikke noe man kan/burde bruke.

Men HVA kan være galt? Hva slags "nesediagnoser" eksisterer, og hvordan utredes det?

Anonymous poster hash: 3f6fc...6d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste jente var slik som du beskrev. Hun ble utredet for astma og begynte på astmamedisiner, da ble det stor forbedring i løpet av relativt kort tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utredet for astma, i form av lungekapasitetprøve, spirometri. Har ikke annet enn antatt anstrengelsesastma. Men det sitter i lungene, ikke i nesa..

Skrevet

Nei da vet jeg ikke, kan jo være noe med slimhinnene i nesa da...

Skrevet

Faren min har vært sånn så og si hele livet, ingenting som feiler han. Noen er bare uheldige kanskje :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Må være noe galt med nesa mi, for jeg er konstant snørrete, hele året. År etter år, uansett hva jeg tar av allergimedisiner (det hjelper ikke mot allergi heller, forresten. må ha en grådig sterkt form for allergi). Jeg har brukt det 2 ganger, sånn otrivin nesespray, og da fikk jeg faktisk puste godt gjennom nesen. Men det er jo ikke noe man kan/burde bruke.

Men HVA kan være galt? Hva slags "nesediagnoser" eksisterer, og hvordan utredes det?

Bihuleproblematikk av et eller annet slag. Om det plager deg så gå til legen og be om en henvisning til øre-nese-hals spesialist. Hva eksperten konkluderer med er uklart.

Merker du noe bedring om du bruker oljespray eller nesehorn? Det er jo ting som hjelper mot rent irriterte slimhinner og som du i motsetning til otrivin kan bruke hver dag, året rundt. Ellers så finnes det slimhinne-beroligende spray både med og uten resept som er ment for daglig bruk. Om du ikke ønsker gå til lege (eller vente til du har ventet i kø på time) kan du kjøpe en svindyr liten sak på apoteket for å teste ut om det har effekt. :vetikke:

Anonymous poster hash: dc79a...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme, er utredet for asthma og allergier. Har ingen av delene, men jeg har for store nesemuslinger, som gjør at nesen ikke klarer å regulere temperaturer skikkelig, som igjen gir rennende nese. Jeg fikk først en operasjon, med laser, som brente nesemuslingene, nå er det gått ett år og det hjalp ikke, så nå skal jeg få en annen operasjon hvor de hamrer opp neseveggen for å gi bedre plass og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: 893ae...2fa
Gjest Saxofon
Skrevet

Samme her :( Og spesielt merker jeg det når jeg har vært ute og gått en tur og kommer inn igjen. Det er så plagsomt og føler meg konstant forkjølet

AnonymBruker
Skrevet

kan kanskje vere polypper bak nesa, snakk med legen din om det og be om at det blir funnet ut hvorfor og om noe kan gjøres

Anonymous poster hash: 8c1ea...349

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får rennende nese hver gang jeg spiser, kommer inn fra kulden eller går ut i kulde. Selvom jeg pusser nesen blir den sånn halvtett hver gang jeg legger meg ned. Har heller ikke astma, allergi eller noe annet galt ifølge fastlegen.

Anonymous poster hash: b5d19...313

AnonymBruker
Skrevet

Det renner ikke, er mest tett bare :( kan høre med legen. Men er så dritt lei alt av leger at der sikkert blir engod stund til

Skrevet

Mulig det er vasomotorisk rhinitt, jeg har operert bort nesemuslinger uten forbedring. Får noe mindre gugge i nesa ved å bruke nesesprayen avamys, må brukes over lengre tid for å se om det har virkning. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...