Tante-Sofie Skrevet 9. april 2015 #21 Skrevet 9. april 2015 Men du skriver at du har ull under vanlige klær. DET høres varmt ut nå, om du har ullundertøy + genser/bukse +yttertøy så er jeg enig i at det kan være et lag formye. Enig i dette, men barn er jo forskjellige. Min 4-åring bruker ikke lue lenger, han er ganske svett i håret selv uten lue nå. Sommeren er et mareritt for ham hva svett hode angår. Han er generelt veldig varm av seg, og nå har han på seg ullundertøy og uforet parkdress ute.
ara Skrevet 10. april 2015 #22 Skrevet 10. april 2015 Ull er jo varmeregulerende, så det skjønner jeg ikke? Hvertfall silkeull. Vi har alltid ull ute (4måneder), men dropper yttertøy i voksi. Det er jo lite som er så bra som ull,og det er vel ikke følt temperatur over 15 noe steder enda? Anonymous poster hash: 12091...5e4 Jeg synes ikke alltid det stemmer at ull er regulerende... Som nevnt så blir begge barna her veldig varme I ull nå og svette hvis de sover i ull om natten. (Det er ikke varmt på soverommene... 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #23 Skrevet 10. april 2015 Ja de bruker ull ennå, 5-9 varmegrader her for tiden. Men en del vind og vått, så veldig greit med ull som kjennes bedre på Huden når man blir våt. Men de har aldri klær OVER ullen, altså de har ullundertøy inne, så mellomlag med ull under uteklær ute. Har kun ullundertøy uten klær over inne på tjukkeste vinteren også...Anonymous poster hash: 98eb1...1da
*Joyce* Skrevet 10. april 2015 #24 Skrevet 10. april 2015 (endret) Vi har én som "tåler" ull hele året, og en som blir varm og svett av ull når vinteren er over. Akkurat som oss foreldre - mannen min går gladelig i ull på sommeren, mens jeg får hetta av tanken. Vi er rett og slett to varmblodige og to frossenpinner. Yngste går dermed i ull fremdeles, men bhg dropper stort sett mellomlag nå, og hun har vårdressen hengende der. Hun er akkurat passe varm i det. Eldste er på vei over i bomull, hun vil ikke ha på ull mer. Hun er ofte varm og svett når hun hentes, i bomullstøy innerst og tynn skallbukse + jakke over, har hun ull på er det enda verre. De er omtrent like aktive. Bor i Oslo, og de siste dagene har det vært fint vårvær og relativt varmt. Endret 10. april 2015 av *Joyce*
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #25 Skrevet 10. april 2015 Vi gikk over til bomull i går. Tykkere tights og gensere i bomul og samme med lue/skjerf/tykkere sokker: bomull og fleece. Vi ser på barnet, ikke på hva andre sier.Anonymous poster hash: 937d9...ead
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #26 Skrevet 10. april 2015 Jeg synes ikke alltid det stemmer at ull er regulerende... Som nevnt så blir begge barna her veldig varme I ull nå og svette hvis de sover i ull om natten. (Det er ikke varmt på soverommene... Vår sover aldri i ull, men tenkte mer på ute. Trodde at ull reguelrte varmen,og det gjaldt "alle". Men som noen under skriver, en kler etter ungen og ikke hva andre gjør. Anonymous poster hash: 12091...5e4
duplexx Skrevet 10. april 2015 #27 Skrevet 10. april 2015 Bomull er jo såå klamt og samler jo på fukten. Treåringen har silkeull i bhg, strømpebukser, langermet og tskjorte.
^^Belle^^ Skrevet 10. april 2015 #28 Skrevet 10. april 2015 For mine jenter er det for varmt med ull nå. Det går i ett lag bomull under enten vinterdress (minsten) eller strikkadress + parkdress (eldste). 5-9 grader og mye vind.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #29 Skrevet 10. april 2015 For mine jenter er det for varmt med ull nå. Det går i ett lag bomull under enten vinterdress (minsten) eller strikkadress + parkdress (eldste). 5-9 grader og mye vind. Hvordan kan ull bli for varmt om du fortsatt bruker vinterdress???? Anonymous poster hash: a3b03...762
^^Belle^^ Skrevet 10. april 2015 #30 Skrevet 10. april 2015 Hvordan kan ull bli for varmt om du fortsatt bruker vinterdress???? Anonymous poster hash: a3b03...762 Fordi ull blir for varmt inne? Den eneste grunnen til at hun fremdeles bruker vinterdress er fordi hun er så kort at det er enklere for henne å bevege seg i den enn i strikkadress + parkdress slik storesøsteren bruker.
Version 2.0 Skrevet 10. april 2015 #31 Skrevet 10. april 2015 Min 5-åring bruker fortsatt ullundertøy, men går nok helt fint om jeg en dag tar på han strømpebukse av bomull. Foretrekker imidlertid ull pga han tåler det og fordi det regulerer varme bedre enn bomull. Han bruker lue, men når sola kommer opp er det jo bare å kle av litt. Her er det ennå nokså skiftende vær og jeg føler ikke lufta er varm nok ennå til å gå over i fullt vårmodus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå