Gå til innhold

For varmt med ull nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt på 2åringen ull under vanlige klær. Barnehagen syns dette blir alt for varmt!! Det er jo fortsatt kaldt ute... 4-8 grader midt på dag uten så mye sol. Har flere ganger kommet for å hente og ingen av ungene har hatt på lue!! Har barna deres fortsatt ull på eller er det jeg som er helt på bærtur?

Anonymous poster hash: beeaf...575

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ull regulerer varme, og 4-8 grader er ull vær. Synest jeg!

Anonymous poster hash: a12ac...d18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ull ennå, men lue klarer jeg meg fint uten...

Anonymous poster hash: 13ada...fb3
AnonymBruker
Skrevet

Min 7 åring bruker ull enda. Lue og.

Anonymous poster hash: 795c0...006

AnonymBruker
Skrevet

Min 4-åring bruker fortsatt ull ja, og lue (har både tynn og tykk ull-lue). Nå har hun ikke ull under vanlige klær, det blir for varmt, men ullundertøy med fleece/ull utenpå under parkdress på turdag og utedager, vanlige klær på dager de er mer inne. Vinterdressen er byttet ut med parkdress da, så det er greit med flere lag under den ennå.

Anonymous poster hash: 7b6f3...5ba
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ull fra oktober til april/mai, jeg. :lol:

Anonymous poster hash: f7ac6...979

Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg tenker man bør se ann barnet. Vårt barn kan ikke bruke ull nå, det blir for varmt for han med utetøy på, mens andre barn kan bruke ull hele året😊

• Liker 4
Skrevet

Fireåringen bruker ennå ull, og lue. Hadde jeg kommet å hente i barnehagen når det var 8 grader, og barnet ikke hadde hatt lue ville jeg sagt klart i fra hva jeg mente om det. Men nå er jeg nok ekstra streng med lue da jeg selv var ørebarn, og med skrekk husker hvor vondt skikkelig øreverk er.

Skrevet

Bruker fortsatt ull til min på 15 mnd, men har ikke annet tøy over der igjen når vi er inne. Ute blir det et tynt lag ull i tillegg under parkdressen el. regntøy. Og selvfølgelig lue, hadde også sagt ifra dersom han ikke hadde hatt lue på seg ute i barnehagen. 4-8 grader er ikke akkurat varmt, spesielt ikke for de små.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke ull noe særlig mer.

Anonymous poster hash: 650cc...305

Skrevet

Jeg bruker ull på min 3 åring enda, men har gått over til vårdress og tynnere lue. Pannebånd er også en lur ting når plussgradene stiger til over 10 og sola skinner i tillegg. Vi har også denne uka gått over til joggesko/gummistøvler i stedet for vinterstøvler/Dockboots.

Han har som regel på seg ulltøyet, fleecejakke, vårdress og lue/pannebånd når jeg henter han.

Skrevet

Tynne ulltrøyer er fortsatt i bruk noen dager her, men da bare med tynn dress/yttertøy over. Tynne bommullsluer eller pannebånd. Og vår er 4 år og aktiv (holder seg varm).

Men du skriver at du har ull under vanlige klær. DET høres varmt ut nå, om du har ullundertøy + genser/bukse +yttertøy så er jeg enig i at det kan være et lag formye.

Skrevet

Min toåring har gått i jeans/vanlig bukse, t-skjorte og (tynn) bomullsgenser de siste ukene. Softshelldress eller vindjakke og joggesko utendørs. Tynn bomullslue tidlig på dagen, men den tar vi av etterhvert fordi han blir så svett.

Kunne sikkert ha byttet t-skjorte og genser med en tynn variant i ull, men han foretrekker helt klart bomull og to lag. Hvis de er inne i barnehagen når han hentes har han ofte bare t-skjorte og bukse på seg.

Gjest Magdalene
Skrevet

Min toåring er gjennomvåt av svette om han bruker ull nå.

Bruker noen ganger tynn bomullslue/pannebånd, men går også ofte uten.

Skrevet

Dette kommer jo an på bosted, været og barnet. Ingen fasit. Men personlig bruker jeg og barnet ull enda, det er fortsatt kaldt, surt og vått. Men ingen av oss er særlig varmblodige av oss, jeg bruker ull på sommeren også. I tillegg går barnet i naturbarnehage, er mye ute i all slags vær. Jeg hadde sagt ifra om jeg syntes barnet var for lite kledd i barnehage.

Skrevet

Jeg tenker man bør se ann barnet. Vårt barn kan ikke bruke ull nå, det blir for varmt for han med utetøy på, mens andre barn kan bruke ull hele året😊

Sånn er det her også. Gutten vår på snart 3 har alltid vært veldig varm av seg så ull nå er alt for varmt. Kan evt ha tynn ull under uteklærne men ikke flere lag med klær :)
Gjest Solstråla88
Skrevet

Sånn er det her også. Gutten vår på snart 3 har alltid vært veldig varm av seg så ull nå er alt for varmt. Kan evt ha tynn ull under uteklærne men ikke flere lag med klær :)

Nå er ikke gutten her mer enn knapt 3 uker, men ullpysj så drukner han i svette på morgenen, og jeg som har kjøpt sååå mye ull😂

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke gutten her mer enn knapt 3 uker, men ullpysj så drukner han i svette på morgenen, og jeg som har kjøpt sååå mye ull😂

Ull er jo varmeregulerende, så det skjønner jeg ikke? Hvertfall silkeull. Vi har alltid ull ute (4måneder), men dropper yttertøy i voksi.

Det er jo lite som er så bra som ull,og det er vel ikke følt temperatur over 15 noe steder enda?

Anonymous poster hash: 12091...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Ull er jo varmeregulerende, så det skjønner jeg ikke? Hvertfall silkeull. Vi har alltid ull ute (4måneder), men dropper yttertøy i voksi.

Det er jo lite som er så bra som ull,og det er vel ikke følt temperatur over 15 noe steder enda?

Min blir også veldig svett i ull, det sammr gjør jeg. Har også kuttet ut ull nå under klærne på min på 9 mnd. Sov i ullpysj i går og kokte under dyna, så det blir siste natta i ull på denne siden av sommeren hvertfall :)

Anonymous poster hash: 58a13...4c9

Gjest Solstråla88
Skrevet

Han blir iallefall veldig varm og klam i ull i forhold til bomull, så da bruker vi bomull. På noen er nok ull det, men hverken jeg eller mannen reagerer slik på ull som du beskriver, er det pluss grader blir vi kok varme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...