AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 hei noen her son har eller kjenner noen som har endometriose, og isåfall hvilke symptomer hadde du før du dro til legen og fant det ut? Jeg mistenker kansje at jeg kan ha det sliter så forferdelig med mensustrasjonsmerter, jeg får forferdelige kamper i magen når jeg for eks skal sette meg ned da føles det ut som at smerten går fra nederst i magen og oppover og det gjør så vondt at jeg må reise meg igjen når jeg først får satt meg ned igjen får jeg meg ikke opp, har også kraftig hodepine, blir kvalm brekker meg ofte, har også smerter når jeg skal gå på do under menstruasjonen. Har også kraftige blødninger må bruke nattbind kan ikke bruke dagbind for da blør set gjennom. Noen andre her som har det sånn også? Anonymous poster hash: 04f17...e44
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Jeg hadde det slik ca annenhver måned i flere år. Kunne vel beskrives som kniver i underlivet... var så vondt i perioder at jeg ikke kunne bevege meg. Et par ganger opplevde jeg ekstreme smerter, veldig mye blødning, kvalme og uvellhet. I ettertid har jeg skjønt at dette sannsynligvis var blodcyster (sjokoladecyste) som sprakk. Jeg nevnte vel dette til legen men fikk ikke utredning. Da jeg ble gravid første gangen oppdaget man en "sjokoladecyste" på en av egglederene. Denne vokste under svangerskapet, men ble fjernet under keisersnittet. Slik fant jeg ut av sykdommen. Heldigvis gikk den gradvis bort av seg selv, mulig mine 3 svangerskap var en del av årsaken. Anbefaler deg å få en utredning, det er alt for mange som ikke får diagnose. Det finnes behandlinger som kan hjelpe, og gode muligheter for smertelindring.. Anonymous poster hash: 78cbc...045
Lovebird Skrevet 9. april 2015 #3 Skrevet 9. april 2015 Anbefaler at du sjekker ut Endometrioseforeningen, de har en del informasjon. Jeg har også endometriose, men er ikke plaget av menstruasjonssmerter og blødninger. Hos meg ble det oppdaget pga problemer med å bli gravid. Jeg opplever av og til "knivene", men det går raskt over.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #4 Skrevet 9. april 2015 Gå inn på endometriose.no og les. Der kan du og stille spørsmål til eksperter på sykdommen.Anonymous poster hash: 2cb89...6d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå