Gå til innhold

menskopp, divacup etc. HJELP!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver nå en mensenkopp eller hva de nå kaller den, for første gang. Men! Den "popper ikke!" Jeg lager den c'en, setter den inn... og den forblir krøllet.

Så jeg har noen spørsmål:

- Kan den gå så langt inn at jeg ikke får tak i den?
- Hvor langt inn skal den? - jeg kjenner den nå, irriterende, trur den ikke er langt nok inn.
- Hvorfor åpner den seg ikke?

Kjøpte den minste størrelsen, jeg er ganske trang, ikke jomfru, men føler meg ganske trang.

Har ikke fjernet den hjelpe tuppen enda.



Anonymous poster hash: b98e5...c55
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kranglet med den lille jævlen i over en halvtime. Og den har blitt byttet ut med tampong.

TS



Anonymous poster hash: b98e5...c55
AnonymBruker
Skrevet

- Kan den gå så langt inn at jeg ikke får tak i den?

Nei. Skulle den komme så langt inn at du ikke får tak i den med fingrene, så kan du jo bare presse den litt ut. Skjeden er ikke en endeløs gang, det er ikke mange centimetrene den kan gå opp...

- Hvor langt inn skal den? - jeg kjenner den nå, irriterende, trur den ikke er langt nok inn.

Så langt inn at det kjennes behagelig.

- Hvorfor åpner den seg ikke?

Det kan være at du har feil størrelse, feil materiale, feil kopp... Eventuelt kan det hende at C-formen ikke er riktig brettemetode for deg. Jeg fikk den heller ikke til å poppe ut første gang jeg prøvde, så da gikk jeg over til en annen brettemetode og etter det har det fungert helt utmerket.



Anonymous poster hash: 89016...28d
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd utallige brettemetoder, C, 7, diamant, origami - den forblir krøllet.

så dritten går i søppla. Tilbake til kløende tamponger.

TS



Anonymous poster hash: b98e5...c55
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Har du prøvd å vri på den? Jeg må alltid vri den litt rundt før den popper ut. Avhenger også litt av materialet på koppen, de er veldig forskjellige...

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier det samme som Idja her. Jeg må vri den rundt ofte for at den skal "poppe", og det gjelder enda, selv om jeg har brukt sånn i mange år.

Noen ganger kan den være litt kranglete og jeg må på en måte dytte den inn og bakover på en måte, og så vri den litt og så setter den seg som den skal.

Og tuppen kan du bare klippe av, det var noe av det første jeg gjorde.



Anonymous poster hash: 52a1c...172
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vridd, klemt og dyttet den inn og ut. Ikke for å bli grafisk, men... det er liksom ikke et tomt hull der inne, men g-punkt-området er det som lager den bulken og forhindrer den til å poppe ut. Det er som om at veggene der inne er for "store". Som store puter, herregud hvor vanskelig det er å forklare :fnise:

Føler meg for trang rett og slett! Det blir most av alt som er der inne. Bein er det jo også der inne, så kan jo ikke stappe 4 fingre der inne for å gjøre meg vid. Men får 4 fingre inne (ikke mine egne :fnise: ), så kan jo ikke være SÅ trang!
Gud så frustrerende! Jeg hater bind, det er ekkelt og heslig, tamponger klør og er tørr og ekkel.

TS



Anonymous poster hash: b98e5...c55
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med det samme for to uker siden, og fortsatt er ikke koppen helt rund når den er inne. En av veggene klemmer koppen litt, men den holder seg tett hos meg. (Jeg har født barn, så man skulle tro at koppen ville åpnet seg helt..)

Når jeg setter inn koppen, så er den ikke helt flatklemt i C-fold, men litt åpen. Jeg synes det er lettere å få den på plass da, og så vrir jeg litt rundt på den, dytter opp og trekker litt ned. Da merker jeg at den sitter mer fast. Jeg setter koppen bare rett inn, med tuppen på utsiden. Koppen er mao ikke så langt inne.

Det ble litt rotete dette, men håper du forstår noe av det :-)

Begynnerfeilene jeg gjorde var: å klemme koppen for flat ved innsettelse, og det å sette den for langt inn.

Anonymous poster hash: 7ea8c...4cf

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kranglet med den lille jævlen i over en halvtime. Og den har blitt byttet ut med tampong.

TS

Anonymous poster hash: b98e5...c55

Du må bare prøve og feile til du får det til. Den kan ikke gå for langt inn er min erfaring. Hos meg ble den ikke helt rund da den satt inni vagina (altså at en vegg ble klemt, men den holdt seg tett) så det kan være det du føler evt. Men det kan jeg ikke svare på.

Anonymous poster hash: caca7...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Men skal den ikke helt inn? :murvegg: Bare rett innenfor? For når den er det, eller lengre ut, så skjenner jeg jo den. Den ligger ved vasken, skulle ønske den klaffet med en gang :(

TS



Anonymous poster hash: b98e5...c55
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Den trenger ikke være helt rund nei, så lenge den er utfoldet. Er det en brett på den vil den jo ikke være tett.

Den skal egentlig rett innenfor ja, men man må bare prøve seg frem med hva som er mest behagelig. Det er også en vanesak, de første dagene kjente jeg koppen uansett, så plutselig ble jeg vant med det, og jeg kjente den ikke. Litt som med kontaktlinser. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...