Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia,

Jeg vil slutte å snuse, men syntes det er fryktelig vanskelig. Er blitt så vant til å ha noe i kjeften nå at når jeg ikke snuser så blir det nesten som om jeg kjeder meg ekstra mye. Også tenker jeg på det omtrent hele tiden. Ikke bra.

Er det noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips men sitter i samme båt. Føler meg naken uten en snus under leppa og kjedesnuser mye. Har lyst til å slutte men er livredd xD

Gjest tsejG
Skrevet

Jeg gjorde det slik: Bestemte meg for at nå skal jeg "begynne" å slutte. Altså, først kutta jeg ut å snuse på dagtid, men hadde ei eske liggende hjemme som jeg tok 1-3 priser av utover kvelden. Så kutta jeg ut dette også, men hadde fremdeles ei eske liggende, og tok en pris i ny og ne når trangen ble altfor stor. Dette gikk så gradvis over til å bli sjeldnere og sjeldnere, slik at snusen etterhvert ble så tørr at den ikke frista lenger.

I dag regner jeg meg som snusfri, og har ikke noen snuseske liggende i beredskap lenger. Men det hender jeg tar imot når noen byr på, som på fest, turer med snusere osv. Og det går helt supert, føler nå ingen trang til å begynne fast igjen, selv om det gjennomsnittlig blir 1-2-3 priser pr. måned... :)

Så skal det tilføyes at jeg har snusa i godt over 30 år...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet bare på dagen :)

Hadde snust og røyket i flere år, og fant ut at nok var nok.

Hadde alltid pastiller for hånden. 6 år senere har jeg fortsatt ikke tatt en snus eller røyk.

Viljestyrke er cluet. Bare bestem deg så klarer du det :)

Anonymous poster hash: 338d2...82b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Viljestyrke ja, hadde jeg hatt det hadde jeg sluttet for lengst :fnise:

Jeg har viljestyrke i kanskje en halvtime, også begynner jeg, men hvorfor skal jeg slutte, blabla også tar jeg meg like gjerne en snus. Ond sirkeeel. Vil ikke være avhengig lengeer

Prøver nå med boks nummer ørten å være sparsommelig. Si nei til meg selv litt oftere. Denne skal vare i mange dager!!

Endret av Gwynevere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...