Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvit politimann skjøt svart mann

Kan noen fortelle meg hvorfor de involvertes rase er relevant her? Hvis situasjonen var omvendt kan jeg nesten garantere dere at overskriften ikke ville vært: "Svart politimann skjøt hvit mann". En slik overskrift ville blitt stemplet som rasistisk, og det med rette.

Det virker som om Nettavisen forsøker å fyre opp under forestillingen om at hvite mennesker er rasister. Jeg synes Nettavisen skal tenke seg bedre om neste gang, før de forsøker å gjøre en politisak om til å handle om raser.

Anonymous poster hash: 6acde...022
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig kaller jeg personer som antar at andre er rasister for rasister. Da det er tross alt de selv som trekker en slutning om at en person vil skille mellom raser, og legger vekt på det.

• Liker 3
Skrevet

Litt interessant at samme medier dekker over etnisitet i voldtektssaker, vinningskriminalitet osv for at det tilsynelatende er irrelevant for saken.

• Liker 4
Gjest Sunhands
Skrevet

At forholdet mellom sorte og hvite i statene er helt annerledes enn her, bør vel ikke være nytt for deg. Les en bok.

AnonymBruker
Skrevet

At forholdet mellom sorte og hvite i statene er helt annerledes enn her, bør vel ikke være nytt for deg. Les en bok.

I hvilken bok kommer det frem at denne politimannen er rasist, din besserwisserfrøken.

Gjest Sunhands
Skrevet

I hvilken bok kommer det frem at denne politimannen er rasist, din besserwisserfrøken.

Du lurte ikke på om denne politimannen var rasist, du lurte på hvorfor de involvertes rase var relevant. Med tanke på Statenes historie og den siste tidens raseopptøyer, kan det vel absolutt sies å være relevant i denne sammenheng.

Mvh. Besserwisserfrøkna

:blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Du lurte ikke på om denne politimannen var rasist, du lurte på hvorfor de involvertes rase var relevant. Med tanke på Statenes historie og den siste tidens raseopptøyer, kan det vel absolutt sies å være relevant i denne sammenheng.

Mvh. Besserwisserfrøkna

:blomst:

Rase er ikke relevant. Nettavisen bare ANTAR at politimannen var rasist, siden han skjøt en svart mann. Amerikanere er ikke utpreget rasistiske, tvert imot. Vil du se rasistiske hvite så dra til Øst-Europa. Men det er vel ikke interessant... nordmenn liker å sparke mot amerikanerne, som liksom er roten til alt ondt.

Gjest Sunhands
Skrevet

Rase er ikke relevant. Nettavisen bare ANTAR at politimannen var rasist, siden han skjøt en svart mann. Amerikanere er ikke utpreget rasistiske, tvert imot. Vil du se rasistiske hvite så dra til Øst-Europa. Men det er vel ikke interessant... nordmenn liker å sparke mot amerikanerne, som liksom er roten til alt ondt.

Hvis du tar deg en liten tur rundt i for eksempel Mississippi, vil du fint se at det fortsatt er mye rasisme. Jeg sier ikke at det kun er fra en side, det går ofte begge veier. Poenget mitt var at det var relevant å nevne det i denne saken, samme om politimannen er rasist eller ikke.

Jeg har selvfølgelig fått med meg rasismen i Øst-Europa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...