Gjest anonym2233 Skrevet 9. april 2015 #21 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Har ikke lest gjennom svarene du har fått, men du kan lage raita: Kefir(mer original smak enn naturell yoghurt), hakket tomat, agurk, kikerter. Bland inn garam masala (1,5-2ts) og spisskummen 1ts for litt ekstra smak. =) Edit: Annet tilbehør som er ypperlig som generell tilbehør: -Nan brød - Chutney (koriander og grønn chili) Lages veldig enkelt: Koriander i blender, med chili i, etter smak. Kjempe godt, men passer best med tandoori chicken/kylling - Mango Chutney - Ris En klassiker er også mango lassi Endret 9. april 2015 av anonym2233 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 9. april 2015 #22 Del Skrevet 9. april 2015 Til slike retter lager jeg en bolle med smakfulle tomater, agurk og litt rødløk og rører inn rømme eller matyoghurt og krydrer med pepper. Enkelt og greit! Eller jeg lager mangosalat med tomat og agurk og gjerne litt koriander. Liker de smakene sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #23 Del Skrevet 9. april 2015 Daal er godt tilbehør til de fleste indiske retter, og ganske vanlig. Anonymous poster hash: b53d6...bea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 9. april 2015 #24 Del Skrevet 9. april 2015 Daal er godt tilbehør til de fleste indiske retter, og ganske vanlig. Anonymous poster hash: b53d6...bea Daal, om du mener linsesuppe, som kjent som norsk, er mer regnet som en vegetar rett enn tilbehør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #25 Del Skrevet 9. april 2015 Daal, om du mener linsesuppe, som kjent som norsk, er mer regnet som en vegetar rett enn tilbehør Det er ikke vanlig å servere bare én indisk rett, og daal er for veldig mange et must ved siden av andre retter som for eksempel tandoori. Anonymous poster hash: 97862...055 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym2233 Skrevet 10. april 2015 #26 Del Skrevet 10. april 2015 Det er ikke vanlig å servere bare én indisk rett, og daal er for veldig mange et must ved siden av andre retter som for eksempel tandoori. Anonymous poster hash: 97862...055 Enig, det er aldri én rett som serveres, men gjerne 3-4 retter. Etter hva jeg er vokst opp med, og kjenner til, har Daal aldri vært servert som "tilbehør" på lik linje med raita/chutney, men som en seperat rett. Da har Daal derimot hatt ris/nanbrø/roti (lomper) som tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #27 Del Skrevet 10. april 2015 Rødløk, mango, avocado, honning og snøfrisk passer veldig bra! Litt det samme som å ha mango chutney til. Absolutt noe som bør prøves Mango chutney er autentisk indisk, avocado og snøfrisk er det absolutt ikke, så nei, det blir ikke det samme. Anonymous poster hash: 61efe...472 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #28 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg har pleid å servere ovnsbakt blomkål til indiske retter (de få jeg lager). Funker veldig bra, synes vi! Og mangolassi, så klart. Blir fort en del frukt og grønt likevel da. Anonymous poster hash: 855c3...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 10. april 2015 #29 Del Skrevet 10. april 2015 Mango chutney er autentisk indisk, avocado og snøfrisk er det absolutt ikke, så nei, det blir ikke det samme. Anonymous poster hash: 61efe...472 Jeg sa ikke at avokado eller snøfrisk er autentisk indisk, men så var det heller ikke det som var poenget. TS spurte heller ikke om autentisk indisk tilbehør, men noe som passet til. Noe denne salaten gjør. Den er frisk, samtidig noe kremet. Noe som passer ypperlig til de milde indiske sauser som korma. Den har en del av de samme smakene som du finner i mango chutney, så jo. Litt av det samme er det. At du ikke har fantasi nok til å forestille deg at noen vil syns dette passer til, har ingenting med tråden å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #30 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg sa ikke at avokado eller snøfrisk er autentisk indisk, men så var det heller ikke det som var poenget. TS spurte heller ikke om autentisk indisk tilbehør, men noe som passet til. Noe denne salaten gjør. Den er frisk, samtidig noe kremet. Noe som passer ypperlig til de milde indiske sauser som korma. Den har en del av de samme smakene som du finner i mango chutney, så jo. Litt av det samme er det. At du ikke har fantasi nok til å forestille deg at noen vil syns dette passer til, har ingenting med tråden å gjøre Nei, det passer ikke med noe kremet til en kremet saus - smør på flesk på godt norsk - så å ha avocado og snøfrisk til korma blir helt feil, selv om man ser bort i fra det faktum at det er lite autentisk. At du personlig synes det er godt er din subjektive mening, som du selvsagt skal få ha i fred. Anonymous poster hash: 61efe...472 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå