Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og flytur


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I morgen skal jeg ut på en 15 timers lang flytur. Tidligere i dag begynte jeg å kjenne starten på en urinveisinfeksjon, og det blir ikke akkurat bedre og bedre.

Rekker ikke komme meg til legen før flyet går i morgen.

Er det noen som har noen tips eller erfaringer som kanskje kan hjelpe?

Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til å sitte på fly, om det skal være slik som nå.. Flyr på do og har smerter konstant hele tiden.



Anonymous poster hash: edd02...230
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville drukket masse vann, samt en del sure drikker, type appelsinjuice og lignende(for å få C-vitamin). Og holdt deg så lenge du klarer så du får tømt blæren ordentlig når du først går på do. Ønsker deg lykke til, unner virkelig ingen å ha urinveisinfeksjon, er så unødvendig og upraktisk!



Anonymous poster hash: dc706...9dc
Skrevet

Tranebærjuice med så lite sukker som mulig. Bare å bøtte nedpå. Det gjør urinen surere, og mer utrivelig for bakteriene. Du har ikke mulighet til å ta deg en telefon til legevakten?

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke fly når du har infeksjoner!

Og særlig ikke i 15 timer. Rekker du ikke få behandling så bør du avbestille. Selv med behandling ville jeg vært skeptisk.

Tenker du ikke på at du kan bli svært syk om infeksjonen går til nyrene? Og at kroppen utsettes for store påkjenninger ved en så lang flyreise?

Anonymous poster hash: 6bd01...570

  • Liker 1
Skrevet

Uff, håper ikke du har like ille urinveisinfeksjoner som meg. Jeg hadde ikke vurdert å satt meg på det flyet uten antibiotika med. Om det er så ille som du sier bør du komme deg til legevakten umiddelbart. Anitbiotika virker raskt, etter en dag pleier det å dabbe av å bli bedre for meg :)

  • Liker 1
Skrevet

Dra på legevakta og forklar situasjonen sånn at du får med deg antibiotika.

AnonymBruker
Skrevet

Få deg antibiotika asap! :blomst: Dra til legevakten



Anonymous poster hash: 1de45...73b
Skrevet

Dette kan ikke gjentas for ofte føler jeg; du drar selvfølgelig på legevakta og får antibiotika!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Antibiotika er heldigvis i boks! Nå krysser jeg bare fingrene for at det bedrer seg litt til i morgen. :rolleyes:



Anonymous poster hash: edd02...230
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...