AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hva spiser og drikker du i løpet av en vanlig hverdag?Anonymous poster hash: 1b94b...36a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Frokost: Havregryn med melk Lunsj: 2 skiver grovt brød med kjøttpålegg og agurk eller tomat eller noe på Middag: F.eks steker svin indrefilet i skiver på panna sammen med biter av brokkoli og blomkål Kveldsmat: Bær-smoothie + 2-3 rugsprø Anonymous poster hash: afe25...c04
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Mente MATdag 😂Anonymous poster hash: 1b94b...36a
Susan Sto Helit Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 En typisk matdag: (hverdag) Frokost: 1 brødskive med majones, salat, ost og agurk/paprika med 2 dl melk til Mellom: 200g småtomater og en kopp te Lunsj: 2 brødskiver med majones, salat ost og agurk/paprika. Mellom: 250g knaskerøtter, ett gullbygg knekkebrød og en kopp te Middag: Noe vanlig og barnevennlig, f.eks. 4-5 fiskeboller i hvit saus med 2-4 poteter og en haug med grønnsaker Kveldsmat: Brødskive med majones, salat skinke og agurk/paprika. Kveldsmaten erstattes av og til av en/to havremuffins med blåbær, eller en yoghurt med musli.
Thorn Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Matplanen min en tilfeldig dag: Frokost: En porsjon overnattet havregrøt med banan og syltetøy, en gulrot Lunsj: et eple, to grove brødskiver (en med leverpostei og en med hvitost, mye agurk på) Middag: Laksefilet med kokt potet, gulrot, agurksalat, hollandaise og lettrømme Kvelds: Cottage cheese med granola og druer med vaniljekesam Ligger på mellom 1400 og 1700 kalorier på hverdager.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Lunsj: stor salat med masse grønnsaker, hytteost, nøtter og enten egg/tunfisk/torsk/laks/kylling Middag: masse grønnsaker, poteter/fullkornris/fullkornpasta/quinoa, fisk (laks/torsk/sei/hyse) eller bønner/linser/tempeh/tvp/tofu Kvelds: havregrøt eller to skiver, samt hytteost/kesam med bær/frukt/nøtter, søtet med stevia/sukrin De dagene jeg trener styrke rett etter jobb tar jeg en yoghurt og en frukt før trening også (blir da mellom lunsj og middag). Anonymous poster hash: b513f...750
Tåkedis Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Matplanen min kan se slik ut: Frokost: Hjemmelaget granola m/yoghurt, cottage cheese og blåbær Lunsj: Scones eller vafler m/roastbiff, ost, salat, paprika osv. Snacks: Frukt (banan, kiwi, eller klementin) og nøtter eller sjokolade Middag: Kyllingsalat m/quinoa, grønnsaker, fetaost og druer Kveldsmat: Knekkebrød m/diverse pålegg, eller havregrøt
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Frokost: cottage cheese/ Kesam og en banan. Mm: eple Lunsj: middagsrester eller en mettende salat Mm: en atkinsbar/ cottage cheese e.l. + enda en frukt Middag: suppe, gryterett, salat, wok, lapskaus. Noe med mye kjøtt og grønt. Kvelds: av og til har jeg hatt enda et mellommåltid før lunsj eller en større lunsj, da hender det st middagen er sen og jeg dropper kvelds. Hvis ikke er kvelden gjerne suppe eller middagsrester. Anonymous poster hash: 0b2b7...c74
Pringle Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Frokost: Knekkebrød med pålegg av kjøtt eller fisk, melk, frukt, grønnsak. Lunsj 1 + 2 + kveldsmat: Noe av dette: Grøt, knekkebrød og melk, smoothie, middagsrester, salat, frukt, nøtter/nøttesmør, ost, yoghurt, grønnsak. Middag: Kjøtt/fisk, stivelse, grønnsak, enten hver for seg eller som gryterett/suppe. Rundt 1650 kcal pr dag. Hver dag er en fest, her er det like nøysomt og/eller dekadent uansett ukedag
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Frokost: Smoothie av havregryn, skogsbær, litt mager vaniljekesam og ekstra lettmelk Lunsj: Naturellyoghurt med nøtteblanding og litt havregryn Middag: Polarbrød med skinke og ost eller speilegg, eller wraps med kremost og laks, eller skinke og ost, middagsrester eller omelett. Kvelds: (middag), kjøtt/fisk og masse grønnsaker preparert på forskjellig vis, av og til i kokkoscurry med ris, andre ganger wok, panert fisk og søtpotetfries og brokkoli, chilligryte og så videre Mellommåltid: Mørk sjokolade til kaffe, nøtter, skyr, cottage cheese osv avhengig av hva jeg har lyst på.(er allergisk mot frukt så spiser derfor bare bær og kokte grønnsaker) Drikker kaffe og vann bortsett fra melka i smoothien. Varierer veldig fra dag til dag, men smoothien og nøtter i yoghurt er nesten hver dag. Skal ned i fettprosent så jeg ligger i et lite underskudd daglig. Anonymous poster hash: d49f3...48d
bobler Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 frokost: rista brødskive med brunost lunsj: knekkebrød med ost eller nugatti middag: fiskegrategn, pølse i brunsaus og sånt kvelds: brødskive med kokt egg mellom: noe frukt eller godteri fra helga om det er noe igjen
Kladd Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 Frokost: grov brødskive med hvitost/skinke/peanøttsmør + ca 2dl smoothie av banan og bær. Lunsj: to knekkebrød med hvitost, en gulrot Mellom: 1-2 frukt eller en yoghurt med müsli Middag: veldig varierende, men som regel magert. Vegetarisk 1-3 dager i uka.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 Frokost: 1 sjokoladebolle 0,5 l cola Lunsj: 1 fin landgang med ost, skinke og masse majones 0,5 l cola Mellommåltid: 1 New Energy 1/2 pose potetskruer (paprikasmak) 0,5 l cola Middag: Spaghetti med masse smør og ketchup 0,5 l cola Mellommåltid: 200 g smågodt 0,5 l cola Kveldsmat: Burger og pommes frites 0,5 l colaAnonymous poster hash: 08b02...fd6
grrwaffmjau Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Frokost Alternativ 1: havregrøt og 3 knekkebrød med laks/makrell/skinkeost/ost Alternativ 2: 3 brødskiver eller 2 rundstykker med makrell/skinkeost/bringebær og smør/salat, ost, skinke Mellom: skyr evt frukt Lunsj: samme som frokost Middag: Går mest i pizza, spaghetti, karbonader, torsk, laks, kylling, biff. Av og til suppe og pannekaker. Alltid supplert med masse grønnsaker/salat og søtpotet/potet. Dessert: frukt eller skyr Kvelds: yoghurt med havregryn evt vafler, gjerne med vaniljeis. Og av og til sjokolade😌
Gjest HeiHade Skrevet 7. april 2015 #16 Skrevet 7. april 2015 havregrynsgrøt, mange knekkebrød, masse gulrøtter. jeg er veldig tam i matveien.
Snabeltann Skrevet 7. april 2015 #17 Skrevet 7. april 2015 Desverre slik: Frokost:kaffe og tran lunch: 3 skiver hjembakt brød med leberpostei og cherrytomater, vann og kaffe middag: falukorv og pommes frites kvelds: ostepop må begynne å spise bedre.... :-/
Miamaia83 Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Tja, i dag: Frokost var grønnsaker, bacon og to småpoteter (middagsrester). Kyllingsalat til lunsj, en appelsin Som mellommåltid så fiskeform og ris til middag. Ja, og to ruter mørk sjokolade til kaffen
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Veldig typisk hverdag: Havregrøt til frokost, kantinesalat til lunsj, banan/gulrøtter/nøtter/pære som mellommåltid, mager middag, knekkebrød med makrell i tomat eller leverpostei og agurk til kvelds. Pleier å putte inn litt snop (aller helst lakris) minst et par ganger i uka også. Drikker to kopper svart kaffe om morgenen og vann resten av dagen. I helgene byttes havregrøten ut med varme rundstykker og forskjellig pålegg, og den magre middagen med mindre magre varianter av pizza/taco/lasagne etc. Anonymous poster hash: 402f8...fdb
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Spiser temmelig likt hele uka og året. Spiser gjerne en bedre middag og noe hjemmebakst og mørk sjokolade i helgene, men ellers temmelig likt. Frokost Eggerøre med peanøttsmør/kokosmelk(i helgene lager jeg kanskje hjemmebakte rundstykker, mat eller eggmuffins, pannekaker etc) Lunsj Alt fra det samme som frokost til wraps med kylling, salat, avokado og hjemmelaget dressing Middag Karbonandeig, scampi, fisk, kalkun, kylling etc med masse grønnsaker, god fet saus(i helger blir det vri med f.eks hjemmelaget pizza, burger, lasagna etc) Kveldskos Piel De Sapo melon, røde druer, ananas, pære etc(i helger blir det som sagt gjerne litt mørk sjokolade og hjemmebakte muffins, kaker etc) Drikker alltid minst 4 liter vann, litt kaffe og te. Pepsi Max drikker jeg av og til i helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå