Gå til innhold

Hvordan ser en vanlig mandag ut for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser og drikker du i løpet av en vanlig hverdag?

Anonymous poster hash: 1b94b...36a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: Havregryn med melk

Lunsj: 2 skiver grovt brød med kjøttpålegg og agurk eller tomat eller noe på

Middag: F.eks steker svin indrefilet i skiver på panna sammen med biter av brokkoli og blomkål

Kveldsmat: Bær-smoothie + 2-3 rugsprø

Anonymous poster hash: afe25...c04
AnonymBruker
Skrevet

Mente MATdag 😂

Anonymous poster hash: 1b94b...36a

Skrevet

En typisk matdag: (hverdag)

Frokost: 1 brødskive med majones, salat, ost og agurk/paprika med 2 dl melk til

Mellom: 200g småtomater og en kopp te

Lunsj: 2 brødskiver med majones, salat ost og agurk/paprika.

Mellom: 250g knaskerøtter, ett gullbygg knekkebrød og en kopp te

Middag: Noe vanlig og barnevennlig, f.eks. 4-5 fiskeboller i hvit saus med 2-4 poteter og en haug med grønnsaker

Kveldsmat: Brødskive med majones, salat skinke og agurk/paprika.

Kveldsmaten erstattes av og til av en/to havremuffins med blåbær, eller en yoghurt med musli.

Gjest Keikolina
Skrevet

Pølser,snacks og sjokolade.

Skrevet

Matplanen min en tilfeldig dag:

Frokost: En porsjon overnattet havregrøt med banan og syltetøy, en gulrot

Lunsj: et eple, to grove brødskiver (en med leverpostei og en med hvitost, mye agurk på)

Middag: Laksefilet med kokt potet, gulrot, agurksalat, hollandaise og lettrømme

Kvelds: Cottage cheese med granola og druer med vaniljekesam

Ligger på mellom 1400 og 1700 kalorier på hverdager.

AnonymBruker
Skrevet

Lunsj: stor salat med masse grønnsaker, hytteost, nøtter og enten egg/tunfisk/torsk/laks/kylling

Middag: masse grønnsaker, poteter/fullkornris/fullkornpasta/quinoa, fisk (laks/torsk/sei/hyse) eller bønner/linser/tempeh/tvp/tofu

Kvelds: havregrøt eller to skiver, samt hytteost/kesam med bær/frukt/nøtter, søtet med stevia/sukrin

De dagene jeg trener styrke rett etter jobb tar jeg en yoghurt og en frukt før trening også (blir da mellom lunsj og middag).

Anonymous poster hash: b513f...750
Skrevet

Matplanen min kan se slik ut:

Frokost: Hjemmelaget granola m/yoghurt, cottage cheese og blåbær

Lunsj: Scones eller vafler m/roastbiff, ost, salat, paprika osv.

Snacks: Frukt (banan, kiwi, eller klementin) og nøtter eller sjokolade

Middag: Kyllingsalat m/quinoa, grønnsaker, fetaost og druer

Kveldsmat: Knekkebrød m/diverse pålegg, eller havregrøt

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: cottage cheese/ Kesam og en banan.

Mm: eple

Lunsj: middagsrester eller en mettende salat

Mm: en atkinsbar/ cottage cheese e.l. + enda en frukt

Middag: suppe, gryterett, salat, wok, lapskaus. Noe med mye kjøtt og grønt.

Kvelds: av og til har jeg hatt enda et mellommåltid før lunsj eller en større lunsj, da hender det st middagen er sen og jeg dropper kvelds. Hvis ikke er kvelden gjerne suppe eller middagsrester.

Anonymous poster hash: 0b2b7...c74

Skrevet
Frokost: Knekkebrød med pålegg av kjøtt eller fisk, melk, frukt, grønnsak.
Lunsj 1 + 2 + kveldsmat: Noe av dette: Grøt, knekkebrød og melk, smoothie, middagsrester, salat, frukt, nøtter/nøttesmør, ost, yoghurt, grønnsak.
Middag: Kjøtt/fisk, stivelse, grønnsak, enten hver for seg eller som gryterett/suppe.
Rundt 1650 kcal pr dag. Hver dag er en fest, her er det like nøysomt og/eller dekadent uansett ukedag :laugh:
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: Smoothie av havregryn, skogsbær, litt mager vaniljekesam og ekstra lettmelk

Lunsj: Naturellyoghurt med nøtteblanding og litt havregryn
Middag: Polarbrød med skinke og ost eller speilegg, eller wraps med kremost og laks, eller skinke og ost, middagsrester eller omelett.
Kvelds: (middag), kjøtt/fisk og masse grønnsaker preparert på forskjellig vis, av og til i kokkoscurry med ris, andre ganger wok, panert fisk og søtpotetfries og brokkoli, chilligryte og så videre

Mellommåltid: Mørk sjokolade til kaffe, nøtter, skyr, cottage cheese osv avhengig av hva jeg har lyst på.(er allergisk mot frukt så spiser derfor bare bær og kokte grønnsaker)

Drikker kaffe og vann bortsett fra melka i smoothien. Varierer veldig fra dag til dag, men smoothien og nøtter i yoghurt er nesten hver dag. Skal ned i fettprosent så jeg ligger i et lite underskudd daglig.

Anonymous poster hash: d49f3...48d
Skrevet

frokost: rista brødskive med brunost

lunsj: knekkebrød med ost eller nugatti

middag: fiskegrategn, pølse i brunsaus og sånt

kvelds: brødskive med kokt egg

mellom: noe frukt eller godteri fra helga om det er noe igjen

Skrevet

Frokost: grov brødskive med hvitost/skinke/peanøttsmør + ca 2dl smoothie av banan og bær.

Lunsj: to knekkebrød med hvitost, en gulrot

Mellom: 1-2 frukt eller en yoghurt med müsli

Middag: veldig varierende, men som regel magert. Vegetarisk 1-3 dager i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Frokost:

1 sjokoladebolle

0,5 l cola

Lunsj:

1 fin landgang med ost, skinke og masse majones

0,5 l cola

Mellommåltid:

1 New Energy

1/2 pose potetskruer (paprikasmak)

0,5 l cola

Middag:

Spaghetti med masse smør og ketchup

0,5 l cola

Mellommåltid:

200 g smågodt

0,5 l cola

Kveldsmat:

Burger og pommes frites

0,5 l cola

Anonymous poster hash: 08b02...fd6

Skrevet

Frokost

Alternativ 1: havregrøt og 3 knekkebrød med laks/makrell/skinkeost/ost

Alternativ 2: 3 brødskiver eller 2 rundstykker med makrell/skinkeost/bringebær og smør/salat, ost, skinke

Mellom: skyr evt frukt

Lunsj: samme som frokost

Middag:

Går mest i pizza, spaghetti, karbonader, torsk, laks, kylling, biff. Av og til suppe og pannekaker. Alltid supplert med masse grønnsaker/salat og søtpotet/potet.

Dessert: frukt eller skyr

Kvelds: yoghurt med havregryn evt vafler, gjerne med vaniljeis. Og av og til sjokolade😌

Gjest HeiHade
Skrevet

havregrynsgrøt, mange knekkebrød, masse gulrøtter.

jeg er veldig tam i matveien.

Skrevet

Desverre slik:

Frokost:kaffe og tran

lunch: 3 skiver hjembakt brød med leberpostei og cherrytomater, vann og kaffe

middag: falukorv og pommes frites

kvelds: ostepop

må begynne å spise bedre.... :-/

Skrevet

Tja, i dag:

Frokost var grønnsaker, bacon og to småpoteter (middagsrester). Kyllingsalat til lunsj, en appelsin Som mellommåltid så fiskeform og ris til middag.

Ja, og to ruter mørk sjokolade til kaffen :)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig typisk hverdag: Havregrøt til frokost, kantinesalat til lunsj, banan/gulrøtter/nøtter/pære som mellommåltid, mager middag, knekkebrød med makrell i tomat eller leverpostei og agurk til kvelds. Pleier å putte inn litt snop (aller helst lakris) minst et par ganger i uka også. Drikker to kopper svart kaffe om morgenen og vann resten av dagen. I helgene byttes havregrøten ut med varme rundstykker og forskjellig pålegg, og den magre middagen med mindre magre varianter av pizza/taco/lasagne etc. :)

Anonymous poster hash: 402f8...fdb
Gjest Runforit
Skrevet

Spiser temmelig likt hele uka og året. Spiser gjerne en bedre middag og noe hjemmebakst og mørk sjokolade i helgene, men ellers temmelig likt.

Frokost

Eggerøre med peanøttsmør/kokosmelk(i helgene lager jeg kanskje hjemmebakte rundstykker, mat eller eggmuffins, pannekaker etc)

Lunsj

Alt fra det samme som frokost til wraps med kylling, salat, avokado og hjemmelaget dressing

Middag

Karbonandeig, scampi, fisk, kalkun, kylling etc med masse grønnsaker, god fet saus(i helger blir det vri med f.eks hjemmelaget pizza, burger, lasagna etc)

Kveldskos

Piel De Sapo melon, røde druer, ananas, pære etc(i helger blir det som sagt gjerne litt mørk sjokolade og hjemmebakte muffins, kaker etc)

Drikker alltid minst 4 liter vann, litt kaffe og te. Pepsi Max drikker jeg av og til i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...