Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt usikker på hvor dette innlegget ville passe best, men siden jeg ønsker å flytte fra nord til sør på grunn av søvnproblemer i mørketiden, så passer det kanskje best her?

Det jeg lurer på er rett og slett om det er noen her inne, eller om noen her kjenner noen, som har flyttet fra Nord til Sør i vårt langstrakte land, rett og slett fordi de vantrivdes med klimaet, eller hadde problemer med søvn i mørketiden?

Det er jo et stort skritt å flytte til den andre kanten av landet, så jeg har så lyst til å høre fra noen som har gjort det samme. Hvilken erfaring de har gjort seg, om det hadde noen innvirkning på søvnkvaliteten/helsa forøvrig?

Kort og godt; var det verdt det?

Håper på mange svar :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet tilfeldig fra Nord-Norge og til Oslo, og søvnproblemene mine forsvant nesten. Sliter om sommeren og siden det er lyst døgnet rundt i nord. Men jeg vantrivdes i sør og trodde at det at søvnproblemene var borte var tilfeldig. Så jeg flyttet nordover igjen og søvnen er dårlig :( Hadde det ikke vært for at jeg har fått meg en mann nå som ikke vil bo sørpå så hadde jeg flyttet sørover igjen. Men ikke til Oslo.

Anonymous poster hash: 51436...69f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet tilfeldig fra Nord-Norge og til Oslo, og søvnproblemene mine forsvant nesten. Sliter om sommeren og siden det er lyst døgnet rundt i nord. Men jeg vantrivdes i sør og trodde at det at søvnproblemene var borte var tilfeldig. Så jeg flyttet nordover igjen og søvnen er dårlig :( Hadde det ikke vært for at jeg har fått meg en mann nå som ikke vil bo sørpå så hadde jeg flyttet sørover igjen. Men ikke til Oslo.

Anonymous poster hash: 51436...69f

Vi har et barn og, så er ikke bare å slå opp og flytte. Og mannen min er den beste så vil ikke flytte fra han.

Anonymous poster hash: 51436...69f

AnonymBruker
Skrevet

Min mor får migrene når hun er på ferie i nord Norge, og den er som blåst vekk når hun kommer tilbake til Agder.



Anonymous poster hash: a2b73...549
Skrevet

Jeg flyttet tilfeldig fra Nord-Norge og til Oslo, og søvnproblemene mine forsvant nesten. Sliter om sommeren og siden det er lyst døgnet rundt i nord. Men jeg vantrivdes i sør og trodde at det at søvnproblemene var borte var tilfeldig. Så jeg flyttet nordover igjen og søvnen er dårlig :( Hadde det ikke vært for at jeg har fått meg en mann nå som ikke vil bo sørpå så hadde jeg flyttet sørover igjen. Men ikke til Oslo.

Anonymous poster hash: 51436...69f

Kunne heller ikke tenkt meg å flytte til Oslo. Blir for stort og bråkete for meg. Kunne tenkt meg å flytte til en av de søte, små byene på sørlandet :-)

Skrevet

Min mor får migrene når hun er på ferie i nord Norge, og den er som blåst vekk når hun kommer tilbake til Agder.

Anonymous poster hash: a2b73...549

Er det om sommeren hun er på ferie i Nord Norge? Tenker meg at man kan få migrene hvis man ikke er vant til lyset som er her om sommeren, døgnet rundt..

AnonymBruker
Skrevet

Er det om sommeren hun er på ferie i Nord Norge? Tenker meg at man kan få migrene hvis man ikke er vant til lyset som er her om sommeren, døgnet rundt..

Helst om sommeren, men også om vinteren. Hun har en søster i Finnmark og elsker å være der :)

Anonymous poster hash: a2b73...549

Skrevet

Ingen flere klimaflyktninger her? :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Å flykte fra Nord til Sør Norge er ikke tilstrekkelig langt i forhold til å redusere denne typen plager. Flykter du til spania eller andre sørigere land, selv bare for 14 dager, i løpet av en vinter så pleier folk å ha god effekt av dette.

Anonymous poster hash: ca642...b82

Skrevet

Å flykte fra Nord til Sør Norge er ikke tilstrekkelig langt i forhold til å redusere denne typen plager. Flykter du til spania eller andre sørigere land, selv bare for 14 dager, i løpet av en vinter så pleier folk å ha god effekt av dette.

Anonymous poster hash: ca642...b82

Har faktisk prøvd to uker i syden midt i mørketida, det hjalp bare akkurat mens jeg var i syden. Like ille når jeg kom hjem til mørketiden igjen.

Hvorfor er det ikke nok å flytte til Sør-Norge? De har jo ikke mørketid der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...