Gå til innhold

Problemer med magen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med magen i masse år. Har nesten alltid løs mage. Har fibromyalgi og melke intoleranse. Men virke som mitt problem e veldig psykisk. Må alltid vite kor nærmeste toalett e, og om det e ledig. E en times kjøring til jobb og av og til e det tortur. Tenke eg for mye på å ha ondt i magen, så virke det som eg får det. Kan være helt fin, må ikke på do. Så går svigerbror på do og blir sittande der i en halv time og eg må så på do at eg nesten vurdere å renne ut i hagen.

Har også en fobi mot å gå på do der det er glippe i døra og det virker som det høres godt. Tatt meg mange måneder før eg ble komfortabel med å gå på do uten å holde meg til eg ikke klarte lengre her eg bor no.

Vet at alle går på do, er naturlig osv osv. Men eg hate å gå på do når andre høre det, e det verste eg vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så, hva lurer du på da?

AnonymBruker
Skrevet

1) Skriv bokmål eller nynorsk, ikke dialekt (les reglene)

2) Hva lurer du egentlig på?

Anonymous poster hash: 5e5ab...a0a
Skrevet

Om det er mange som har problemer med det eller om det bare er jeg som er unik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat de samme problemene. Ikke noe gøy i det hele tatt. Følte jeg hadde prøvd al helt til jeg ble anbefalt å gå til en akupunktør. Akupunktur har fungert veldig bra på meg, magen har blitt mye bedre. Verdt å teste ut :)

Anonymous poster hash: 6d3e3...b78
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om det er en sterk psykisk faktor her, ja. Er nok mageproblemer i grunn, men angsten din kan trigge diare og løs mage, gjøre det verre enn det ellers ville vært.

Har du angst om andre ting eller i andre situasjoner? Enten må du sakte lære deg å eksponere deg for det du er redd for og se at det går bra. Kanskje begynne å meditere og prøve å akseptere frykten og bearbeide den. Kjenn på den. Dersom det er ille nok hadde du kanskje fått hjelp av å gå til psykolog?

Dersom det er en sterk psykisk faktor involvert, så kan du alltids prøve akupunktur.

Anonymous poster hash: 676b5...c06
Skrevet

Irritabel tarm? Cøliaki?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...