Gå til innhold

Barn som leker at de røyker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en treåring med besteforeldre som røyker og damper mer enn mest.

Og pappaen som i tillegg baker og snuser og konstant har feit leppe.

Ungen har nå begynt å lage røykfigurer ut av tyggisen og "se på meg! Jeg røyker!" mens h*n holder en liten tyggisrull mellom fingrene og tar den inn og ut av gapet :P

Ellers hender det h*n stapper tungen opp under leppen og "snuser som pappa!"

Det irriterer vettet av meg, men ikke så mye å gjøre med.

Størst er redselen for at det skal virke så normalt for h*n at h*n vil begynne selv. Vet det er mange år til, men...

Er ungen uvanlig? Eller plukker de lett opp sånne ting?

Bor forøvrig sammen med pappaen, som har sagt han prøver å minne seg selv på å ikke bake eller putte den inn foran barnet.

Anonymous poster hash: 03689...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt, de fleste barn later for eksempel som de røyker om vinteren når det blir kaldt nok til at det kommer røyk ut når vi puster. Jeg husker også på barneskolen da vi drakk julebrus av glassflaske, da var det mange som latet som det var øl. Barn synes det er gøy med voksenting som er ulovlig for barn.



Anonymous poster hash: add88...099
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi har gjort det samme med røyking. Hun var vel 3-4 år da. Tok ett strå i munnen å sa at hun røyka som onkel :P

Tror man kanskje burde bare forklare at det er "farlig" og usunt når ungen er stor nok til å forstå..nei, jeg vet ikke.. hehe..



Anonymous poster hash: 279fb...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte at jeg røykte da jeg var barn. Vi hadde sjokoladesigaretter og lakrispiper. Jeg var ungdom da det var kult å røyke, da røykere aldri var ensomme. Lek var lek. Jeg begynte aldri å røyke. Vi lekte også med knallpistoler, pil og bue ++

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det husker jeg vi barna gjorde når vi var små. Også hadde de sånn røyktyggis, hvor man kunne "ta et trekk" (blåse ut), så kom det sånn melispulver eller noe. Mest sannsynlig ingenting å være redd for, med andre ord.

Jeg HATER røyk, tobakk osv. fordi jeg er vokst opp med foreldre og familie som røyker.

Anonymous poster hash: 6a930...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, de vokser nok til og får litt fornuft i hodet, barn er jo ikke klar over farene ved røyking. Og innen den tid så er nok sigaretter så uglesett at det er totalt ut (dersom det ikke blir ulovlig) :) Jeg fikk meg en vekker da dattera til venninna mi var veldig liten og bare "Jeg skal bare ut og ta en røyk!" og tok på seg skoa og gikk ut på terrassen. Oops... Jeg passet på å ikke si det foran henne igjen hvertfall :fnise:



Anonymous poster hash: cefe7...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt og ufarlig. Men det tyggisgreiene hørtes litt grisete ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg og ei venninne gjor det som små. Vi tok papir, rulla det og satte fyr på.

Eg begynte å røyke som 11-12 åring, men slutta som 13-14 åring. Den venninnen røyker enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekte at jeg røkte om vinteren ved å blåse ut og holde opp to fingre, hadde også de tyggisgreiene. Lekte også med sprøyter (pumper bare) i badekaret :P

Mamma røkte jo ikke, men synes det var gøy å leke at jeg røkte uansett. Samme med alkohol, mamma drakk kun ett glass til jul, men vi søsknene lekte ofte at vi drakk og var fulle osv :P Og når foreldrene til den jenta faktisk røyker er det jo enda mer naturlig at hun vil leke det akkurat som at barn leker at de snakker i tlf og gjør andre ting foreldrene gjør. Har nok ikke noee å si for om hun kommer til å røyke senere ;)



Anonymous poster hash: c1420...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde også det som barn. Og nå klarer jeg ikke engang å være i nærheten av røykere.

Husker du ikke noe i din barndom, TS? Hvor du lata som, men som er utenkelig for deg å gjøre i voksen alder?

Anonymous poster hash: 5db1f...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, søsteren min var jo med meg å lekte at hun røykte og hun var samtidig et barn som hatet røykere! Hun ville ikke engang gå bak noen som røkte hvis vi var ute :P Vi måtte flytte oss på restauranter og steder ute.



Anonymous poster hash: c1420...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...