Gå til innhold

Tror jeg er allergisk mot navlepiercingen min :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt navlepiercing i 1 og en halv måned, og den har blitt ganske rød rundt den øverste kulen. Den gjør ikke vondt, men jeg tror jeg kan være allergisk mot piercingsmykket. Jeg har hørt at hvis man er allergisk mot piercingen så begynner piercingen å gro ut av huden, min har ikke bynt å gro ut av huden enda. Så det jeg lurte på er om noen av dere har hatt det samme problemet, og eventuelt hvor lang tid det tok før den begynte å gro ut av huden. Ble litt mye tekst men håper dere skjønner hva jeg mener!xD

Anonymous poster hash: 11bf4...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer sannsynlig er det en infeksjon. Har du vært nøye på å rense den?

Om du gikk til et profft studio skal de bruke stål som ingen reagerer allergisk mot. Det er industristandard pr idag. Om du selv har kjøpt smykke på nett og byttet til derimot har du ingen garantier for at det er bra metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har tatt den på profesjonelt studio? Da brukes kirurgisk stål, som ingen er allergisk mot.

Det høres ut som du har en lokal infeksjon. Dra tilbake til studio og hør med dem, evt til fastlegen din. Du må være nøye med å rense den med saltvann hver dag.



Anonymous poster hash: 84eaa...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du allergisk mot metallet, så blir det rødt, kløete, væskete, ubehagelig - alt på en gang eller bare en av delene.

Få en lege til å se på det, eller ta ut stiften og bli ferdig med "alt" før du evt. Utvikler uttalt nikkelallergi, da får du et kjempeproblem resten av livet.

Anonymous poster hash: 39884...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som at du har vært dårlig på å rense, med mindre du har tatt hull på et sted hvor dem ikke gjør det skikkelig/med skikkelige smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...