Gå til innhold

Ned i vekt uten å vite hvorfor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig vært slank, men ikke noe særlig ekstra på kroppen. Til vanlig er jeg 48-50 kg, 160 cm.

Nå er jeg inne i en periode hvor jeg har gått litt ned i vekt. Det er ikke snakk om mye, men når jeg er tynn fra før, skal det ikke mange kilo av før jeg blir for tynn. På fredag veide jeg 45,5 kg da jeg veide meg (på kvelden), og i morges veide jeg 46,1 kg. Kjenner jeg fryser, føler meg slapp osv.

Har hatt noen slike perioder før, sist var sent i høst. Da har jeg lagt på meg igjen etter ca. en måned. Likevel lurer jeg på hva som kan være årsaken til dette.

Jeg spiser ikke mindre enn før, og trener heller ikke mer. En annen ting jeg merker, er at når jeg er i denne perioden, må jeg veldig mye på do. Særlig tisser jeg ofte.

Noen som kan vite hva grunnen er? Er dette noe jeg bør gå til legen med, eller er det ufarlig?



Anonymous poster hash: 63652...f4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis bare helt naturlige svingninger enten i forbrenning, væskeutskillelse eller kostholdet. Trolig ikke noe dramatisk i det hele tatt. Bare ved å endre diett og redusere saltinntaket, kan du miste flere kilo i vannmengde på kort tid. Det er ikke direkte kjernesunt.

Likevel, siden du har så lite å ta fra, skader det ikke å dra en tur innom legen, for sikkerhets skyld. Om ikke for annet så for å finne sjelefred.

Hvis du lett fryser, kan det tyde på at du trenger mer fett og mer fart på blodomløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å få sjekket stoffskiftet. Det kan være for høyt.



Anonymous poster hash: 1fe70...de0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske tegn på diabetes, du må til legen.



Anonymous poster hash: 55fce...fd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg bestiller en time til legen, da. I tilfelle stoffskifte-problemer, diabetes, eller bare for sjelefreden sin skyld ;)



Anonymous poster hash: 63652...f4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg bestiller en time til legen, da. I tilfelle stoffskifte-problemer, diabetes, eller bare for sjelefreden sin skyld ;)

Anonymous poster hash: 63652...f4d

Det MÅ du, trenger ikke være noe gale da;)

:)

Anonymous poster hash: 55fce...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...