sonstr Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 (endret) Jeg har hørt at nikotin er "bra" for de med autisme. er det noen som vet hvordan nikotinen virker? Endret 6. april 2015 av sonstr
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Hjelper ikke mer enn det skader Anonymous poster hash: 6492f...423
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Har aldri lest noen forskninger på dette. Om du finner noen vitenskapelige artikler på dette, så link dem gjerne. Har du bare "hørt noen sagt det" så er det bare svada Anonymous poster hash: 9b047...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #4 Skrevet 31. juli 2015 Men hva har aspergers med dette å gjøre?Anonymous poster hash: b1838...311 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #5 Skrevet 31. juli 2015 Eh, okei. HVA skulle liksom nikotinen hjelpe med? Finn VITENSKAPELIGE artikler som støtter dette, I dare you Anonymous poster hash: 9b047...bc3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #6 Skrevet 31. juli 2015 Tror jeg har lest at nikotin kan hjelpe på ADHD, roer ned. Mulig det fungerer på enkelte med asperger. Man må da veie opp en daglig fordel med en ulempe på lang sikt (dvs som regel dårligere helse og kanskje kreft. Så er det jo dyrt i tillegg. Jeg ville satset på å meditere og lære seg å takle stress på egen hånd. Det er en lang prosess, man man blir bedre med tiden. Og det er gratis og tuller ikke med helsen -har asperger Anonymous poster hash: 6492f...423
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #7 Skrevet 31. juli 2015 Tror jeg har lest at nikotin kan hjelpe på ADHD, roer ned. Mulig det fungerer på enkelte med asperger. Man må da veie opp en daglig fordel med en ulempe på lang sikt (dvs som regel dårligere helse og kanskje kreft. Så er det jo dyrt i tillegg. Jeg ville satset på å meditere og lære seg å takle stress på egen hånd. Det er en lang prosess, man man blir bedre med tiden. Og det er gratis og tuller ikke med helsen -har asperger Anonymous poster hash: 6492f...423 Nikotin gjør vel at pulsen stiger? Isåfall tviler jeg på at nikotin hjelper for en med adhd. Hvis man fra før av har mye uro i kroppen kan det umulig være bra å øke pulsen. Jeg har adhd og får høyere puls av stress uten medisiner enn jeg får med. For høy puls gir ubehag, ikke en følelse av ro i kroppen. Anonymous poster hash: 0537f...6ea
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2015 #8 Skrevet 31. juli 2015 Nikotin gjør vel at pulsen stiger? Isåfall tviler jeg på at nikotin hjelper for en med adhd. Hvis man fra før av har mye uro i kroppen kan det umulig være bra å øke pulsen. Jeg har adhd og får høyere puls av stress uten medisiner enn jeg får med. For høy puls gir ubehag, ikke en følelse av ro i kroppen.Anonymous poster hash: 0537f...6ea Nikotin fungerer som en stimulant, det samme gjør ritalin. Personer med ADHD kan derfor merke ro, økt konsentrasjon av røyken og noe redusert hyperaktivitet Men ikke misforstå, selv om både ritalin og nikotin er stimulanter, så betyr ikke det at de er samme stoff som har nøyaktig samme virkning på kropp og sinn. Det er en grunn til at man ikke bruker nikotin som medisin mot ADHD. For eks den kreftfremkallende komponenten Anonymous poster hash: 6492f...423
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå