Gå til innhold

Helsestasjon for BVI?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Kan jeg dra på helsestasjon for å sjekke om jeg har bakteriell vaginose (er helt sikker på at jeg har fått det, selv om jeg ikke har hatt det før) eller må jeg til fastlege? Jeg har vært på helsestasjon for soppinfeksjon før, og det gikk bra.

Hvordan behandles BVI?

Anonymous poster hash: 50e61...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helstasjon for ungdom kan du dra til dersom du er under 20 år og over 16 år. Ellers er det fastlegen!

Anonymous poster hash: ca8b3...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helstasjon for ungdom kan du dra til dersom du er under 20 år og over 16 år. Ellers er det fastlegen!Anonymous poster hash: ca8b3...90d

Her er det 25-årsgrense.

Uansett var det ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om jeg kan dra på helsestasjonen og få medisiner mot BVI eller hvordan de behandler det. Jeg vet at helsestasjonen ikke har utstyr til å teste for så mye, så kan f.eks ikke ta urinprøve der. Det er derfor jeg spør etter andres erfaring, så om du har hatt BVI selv kan du svare på hvordan de tester for det og om du vet om de har utstyr for å teste for det på helsestasjonen.

Det burde ikke være nødvendig for meg å skrive dette, men

Anonymous poster hash: 50e61...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan jeg dra på helsestasjon for å sjekke om jeg har bakteriell vaginose (er helt sikker på at jeg har fått det, selv om jeg ikke har hatt det før) eller må jeg til fastlege? Jeg har vært på helsestasjon for soppinfeksjon før, og det gikk bra.

Hvordan behandles BVI?

Anonymous poster hash: 50e61...856

Hei! Du kan mest sannsynlig dra på helsestasjonen, har ei venninne som har gjort det (ikke for BV da), men hvorfor vil du ikke til lege?

Kan jeg spørre hvilke symptomer du har?

BV behandles som regel med Flagyl (antibiotika) eller Zidoval (gelé til innføring). :)

Anonymous poster hash: 5539b...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en lege der, så sant det er det så kan du dra på helsestasjonen. Siden behandlingen er på resept.

Mange steder er det bare lege en gang i uken, resten er det helsesøster.



Anonymous poster hash: 90354...f2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du kan mest sannsynlig dra på helsestasjonen, har ei venninne som har gjort det (ikke for BV da), men hvorfor vil du ikke til lege?Kan jeg spørre hvilke symptomer du har?BV behandles som regel med Flagyl (antibiotika) eller Zidoval (gelé til innføring). :)Anonymous poster hash: 5539b...bc6

Takk for svar. Er student og fastlege er veldig langt unna (lang historie hvorfor jeg ikke bytter) så går glipp av en hel dag om jeg må reise dit. Er derfor jeg tenkte å dra på helsestasjon.

Jeg er helt sikker på at det er BVI pga utfloden og sterk lukt. Min mor tror det er nyrene mine som er problemet, men det tviler jeg sterkt på.

Anonymous poster hash: 50e61...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går ann å ringe legekontoret der hvor du er, å spørre om du kan få snakke med en lege der. det gjorde jeg en gang når jeg ikke bodde der hvor fastlegen min var, å det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...