Gå til innhold

Svigers blander seg for mye inn! hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min forlovede og min familie var å så på et bryllupslokale som vi falt pladask for. Mine foreldre syntes også stedet var perfekt og vi bestemte oss med engang for at vi skulle ha festen der. På hytta i påsken la jeg frem planen for svigermor og svigerinne, og min svigerinne var negativ fra første stund!! Hun mente at alt kom til å bli altfor dyrt og hun mente vi burde ha det på familiens feriehytte. Dette har aldri vært noe tema for våres del siden vi velger å følge gamle tradisjoner med å ha det på brudens hjemsted, så dette ble jeg helt satt ut av! hun var ikke positiv til noenting og valset over våre meninger.
Dette var helt håreisende og jeg ble helt satt ut!!! For det første er det jo ikke hun som betaler noenting og for det andre så har hun vel ikke noe med dette å gjøre i det hele tatt!!??

Er det flere som sliter med at svigers blander seg for mye inn?
Det er tross alt våres dag(brudeparet)!!

Videoannonse
Annonse
Gjest pandabjørnen
Skrevet

Få din partner til å fortelle sin familie hvordan dere skal ha det, og at dette bestemmer dere selv. Følg dine og din partners planer og gjør dette til deres dag, dette er en dag dere skal huske med glede, så da må dere også gjøre det dere vil med denne dagen.

Konstruktive forslag er jo bare hyggelig, men kun negative kommentarer gir jo ikke den gode følelsen dere ønsker i forberedelsene til deres bryllup.

Ja, vi har slitt med at svigers blander seg for mye inn i både vårt bryllup (og vårt liv ellers), og hvordan ting burde gjøres etter min svigermors mening (svigerfar bare nikker uansett hva hun sier.....). Hun er ikke vant til å møte motstand eller protester i det hele tatt, fra hverken sine barn eller mann. Så hun ble meget satt ut, når hun klart og tydelig ble fortalt at dette er det vi som bestemmer og avgjør hvordan det skal være, ikke du.

Hun har selvfølgelig uttalelsesrett og kan fritt komme med sine meninger, men hun har ingen bestemmelsesrett, og det plager henne ganske mye.

Hun har desverre forsøkt så altfor mange ganger å gjenta dette her, og hun forstår ikke at dette bare skaper dårlig stemning, men det virker til slutt som hun mer eller mindre har gitt opp å "trumfe igjennom" sine meninger her hos oss (men hun har forsøkt i mange år). Trøsten hennes er vel at hun fremdeles "styrer" både sin mann og sine andre barn sine familier slik hun vil, de er også ganske lei av hennes dominerende (og til tider manipulerende) væremåte og hvordan hun sier ting, men de vet ikke hvordan de skal få henne til å gi seg. Men det gjør hun jo aldri så lenge de ikke (våger) og si henne i mot, men da har de jo heller ikke noe å klage over som vi forteller dem.

Lykke til med bryllupet :)

Skrevet

Blander seg??? Sa ikke de bare sin mening under en samtale???

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min forlovede og min familie var å så på et bryllupslokale som vi falt pladask for. Mine foreldre syntes også stedet var perfekt og vi bestemte oss med engang for at vi skulle ha festen der. På hytta i påsken la jeg frem planen for svigermor og svigerinne, og min svigerinne var negativ fra første stund!! Hun mente at alt kom til å bli altfor dyrt og hun mente vi burde ha det på familiens feriehytte. Dette har aldri vært noe tema for våres del siden vi velger å følge gamle tradisjoner med å ha det på brudens hjemsted, så dette ble jeg helt satt ut av! hun var ikke positiv til noenting og valset over våre meninger.

Dette var helt håreisende og jeg ble helt satt ut!!! For det første er det jo ikke hun som betaler noenting og for det andre så har hun vel ikke noe med dette å gjøre i det hele tatt!!??

Så det er ok at din familie er med men ikke hans familie. Skjønner godt at svigermor sier sin mening, du trenger ikke følge den.

Anonymous poster hash: b975c...116

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, du overdriver så det synger!

Blander seg inn ved å si at de ønsket hytta :fnise:

Lykke til med videre planlegging da, hvis dere syns dette er så skrekkelig ;)

Anonymous poster hash: c1576...a54

• Liker 4
Skrevet

Det er vel bare å si at hytta ikke blir som dere hadde tenkt og at siden dere betaler så trenger de ikke bekymre seg over kostnader?

AnonymBruker
Skrevet

Du overdriver. Det du opplevde der er ikke innblanding noe mer enn dine foreldre, forskjellen er bare at hun ikke er enig med deg.

Og det lille hun kom med motsatnd er ingenting mot hva f.eks jeg har fått høre fra min svigerfamilie.

Anonymous poster hash: 98df8...e97
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:klo:

Anonymous poster hash: 7a8c3...125

Skrevet

:klo:

Anonymous poster hash: 7a8c3...125

Det er tradisjon å ha bryllupet der bruden kommer fra.

AnonymBruker
Skrevet

Det er tradisjon å ha bryllupet der bruden kommer fra.

I gamledager ja. Men nå lever vi i 2015 og folk har bryllupene sine hvor som helst.

Anonymous poster hash: 3c237...d1f

• Liker 1
Skrevet

I gamledager ja. Men nå lever vi i 2015 og folk har bryllupene sine hvor som helst.

Anonymous poster hash: 3c237...d1f

Ja, men tradisjon er jo gjerne basert på "gamledager". Og dette er en tradisjon veldig mange følger.

Skrevet

Du overdriver noe voldsomt. De blander seg ikke inn, men din svigerinne sa sin mening når dere fremla planene. Ro ned og pust med magen!

• Liker 2
Skrevet

Du overdriver noe voldsomt. De blander seg ikke inn, men din svigerinne sa sin mening når dere fremla planene. Ro ned og pust med magen!

Et veldig godt tips for resten av planleggingen også dette vil jeg si! :Nikke: Vi får jo hele tiden tips og meninger fra folk, mest min familie og kollegaer faktisk. Kollegaer overhører jeg eller bare smiler høflig hvis jeg ikke føler det falt i smak, og resten er nesten mest min familie som kommer med tips og meninger. Jeg ser min tilkommende kan bli irritert når det skjer, så det går begge veger her og. Svigers har ikke "blandet" seg så mye, tror svigermor skjønner at vi liker å styre og ordne på egenhånd, det skal hun ha kred for. Men ellers er det bare å puste med magen, for de får ikke gjort noe dere ikke vil uansett.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg etterlyser TS, jeg; Hun har visst gått helt i skjul;

Skrevet

Neste gang svarer du ganske enkelt følgende:

"Det er vårt bryllup, og det er vi som betaler. Det er hyggelig at du kommer med innspill, men det hadde vært enda hyggeligere dersom du kom med positive innspill".

Skrevet

Tråden er ryddet for språkdebatt.

Mynona, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...