Gå til innhold

Tinder - er dette umoralsk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Retteprogram på mobilen når man skriver på Tinder? Høres tungvint ut. Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2

Kanskje tungvint ja... Men man velger jo da hvordan man presenterer seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvordan det hadde gått om du hadde blitt min "Tinder-sjef" ... :-D

Gjest Haaploes
Skrevet

Jeg er blant dem som har problemer med å ta kroniske feilstavere alvorlig, med mindre de har en god unnskyldning. Dysleksi er en god unnskyldning. Kan han ikke bare få tidlig inn i samtalen at han har dysleksi?

Skrevet

Er det ikke lettere om dere avtaler tidspunkt der dere begge hjelper hverandre? Han skriver hva han vil si, du rettskriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt OT, men her for ikke så lenge siden mener jeg å huske at jeg så en på Tinder som skrev at han var "pimp" for kompisene sine som han hadde bilder av, og man skulle si hvilken man ville ha, så formidlet han videre.

Relativt sketchy opplegg spør du meg, ikke vanskelig å sveipe til venstre der.

Anonymous poster hash: 048b4...1ea

Gjest Minesveiper
Skrevet

Du må være litt av en storsjarmør da ts :fnise: Hva er det du skriver til matchene hans?

Skrevet

Jeg er i et forhold, og er ikke ute etter å treffe noen andre. Men Tinder er jo artig. En kompis klaget litt over Tinder, at han fikk litt dårlig respons, selv om han er en som har veldig draget på damer i "virkeligheten". Grunnen er at han har kraftig dysleksi, og jenter virker å være veldig kresne når det gjelder sånt, de tror visst at de med skrivevansker er dumme. Og kompisen min er slett ikke dum, jobber ellers i Nordsjøen og tjener godt.

Så det vi har gjort, er at jeg har fått passordet hans på facebook, og jeg "drifter" Tinder-profilen hans. Han får masse matcher med bra damer, og jeg tar kontakt og skriver med dem. "Later" som om jeg er han når jeg forteller hva jeg driver med og sånn, da. Og det er mange som vil møte "meg". Kompisen min er jo inne og leser, og sier hvem han vil møte og når det passer og sånn. Har holdt på sånn i litt over en måned, og han har allerede møtt nesten 10 stk og hei hvor det går, før jeg komm inn i bildet var det tråere.

Er dette svindel? Det er ingen av damene som i følge han har mistenkt noe, men det ville selvsagt skjedd om det hadde utviklet seg til noe seriøst med noen. Ville du følt deg "ført bak lyset" om du hadde vært "utsatt" for dette?

Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2

Han fikk ikke matcher før? Men da er det vel at bildene er byttet ut og ikke skrivingen som gjør at han får matcher nå? Eller mener du at matchene ikke førte til noe før du overtok driften og skriver med dem?

Skrevet

Han fikk ikke matcher før? Men da er det vel at bildene er byttet ut og ikke skrivingen som gjør at han får matcher nå? Eller mener du at matchene ikke førte til noe før du overtok driften og skriver med dem?

Syns det er åpenbart at det er skrivingen som hun hjelper han med. Altså at matchingen gikk ok før også, men at de droppet han ut så fort de startet å skrive med hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Dette gikk da temmelig klart fram.. Han fikk mange matcher, men matchene mistet interessen fordi han har problemer med å ordlegge seg på normal måte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå det, men hadde muligens ikke syntes det var greit dersom ei jente på Tinder hadde noen som skrev for seg. Det handler egentlig ikke om at hun får hjelp til selve skrivingen men at den som hjelper ofte må lese og forstå for å skrive svar tilbake, hvilket kan innebære ting jeg skriver til henne og ikke andre utenforstående. Ikke det at jeg skriver så mye "hemmelig" til folk på Tinder uansett, men det kan være ubehagelig å få vite at noen har tittet over skulderen når det gjelder det meste som har blitt skrevet og har man ikke fått beskjed om det på forhånd så kan det potensielt oppleves som et tillitsbrudd.

Anonymous poster hash: 3bae3...574
Skrevet

Syns det er åpenbart at det er skrivingen som hun hjelper han med. Altså at matchingen gikk ok før også, men at de droppet han ut så fort de startet å skrive med hverandre.

Dette gikk da temmelig klart fram.. Han fikk mange matcher, men matchene mistet interessen fordi han har problemer med å ordlegge seg på normal måte.

Dårlig respons tolket jeg som få matcher. Når noe er uklart spør jeg for å få svar :)

Skrevet

Så lenge du ikke fremstiller han som noen han ikke er, og damene ikke har reagert på at han er "annerledes" i væremåten i virkeligheten ser jeg ikke noe problem med dette. Men hva skjer etter en date da? Fortsetter du å skrive sms for han også? Eller har det ikke blitt noe mer etter datene?

AnonymBruker
Skrevet

Forsåvidt syns jeg dette egentlig er litt søtt, du vil jo bare hjelpe kompisen din. Men hvis du sitter og skriver til dem uten at han er der, og det dermed er deg de chatter med, da hadde jeg følt meg litt lurt. Men så fremt han er ærlig på 1. date og forklarer det, så syns jeg det hadde vært helt greit. Hadde han derimot ventet lenge med å si det hadde jeg følt meg lurt og sannsynligvis sagt takk og farvel.

Anonymous poster hash: 440d3...2a9
Skrevet

Er det ikke lettere om dere avtaler tidspunkt der dere begge hjelper hverandre? Han skriver hva han vil si, du rettskriver.

Dette er det vesentlige for meg om dette er innafor eller ikke.

Er det TS eller tinder kontoeieren som kommuniserer?

Skrevet

Smart løsning! Trist at rettskrivning skal ha så mye å si, men jeg vet jo fra egne nettdating-erfaringer at jeg selv blir skeptisk hvis fyren skriver dårlig.

Jeg tror ikke at jeg ville blitt sur hvis det viste seg at han jeg skrev med hadde en "sekretær". Det måtte i så fall være hvis jeg hadde fortalt noe veldig personlig eller hemmelig om meg selv, men det virker litt rart å skulle gjøre på Tinder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...