AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Jeg er i et forhold, og er ikke ute etter å treffe noen andre. Men Tinder er jo artig. En kompis klaget litt over Tinder, at han fikk litt dårlig respons, selv om han er en som har veldig draget på damer i "virkeligheten". Grunnen er at han har kraftig dysleksi, og jenter virker å være veldig kresne når det gjelder sånt, de tror visst at de med skrivevansker er dumme. Og kompisen min er slett ikke dum, jobber ellers i Nordsjøen og tjener godt. Så det vi har gjort, er at jeg har fått passordet hans på facebook, og jeg "drifter" Tinder-profilen hans. Han får masse matcher med bra damer, og jeg tar kontakt og skriver med dem. "Later" som om jeg er han når jeg forteller hva jeg driver med og sånn, da. Og det er mange som vil møte "meg". Kompisen min er jo inne og leser, og sier hvem han vil møte og når det passer og sånn. Har holdt på sånn i litt over en måned, og han har allerede møtt nesten 10 stk og hei hvor det går, før jeg komm inn i bildet var det tråere. Er dette svindel? Det er ingen av damene som i følge han har mistenkt noe, men det ville selvsagt skjedd om det hadde utviklet seg til noe seriøst med noen. Ville du følt deg "ført bak lyset" om du hadde vært "utsatt" for dette? Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 1
venus_ Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Hadde følt meg lurt om jeg møtte en mann og fikk vite at det ikke var han jeg hadde snakket med. Hvis noen synes han er dum pga dysleksi så er de vel ikke noe å samle på uansett? Men hvorfor trenger han å bruke Tinder om han har draget på damene utenom? 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Hadde følt meg lurt om jeg møtte en mann og fikk vite at det ikke var han jeg hadde snakket med. Hvis noen synes han er dum pga dysleksi så er de vel ikke noe å samle på uansett? Men hvorfor trenger han å bruke Tinder om han har draget på damene utenom? Trenger vel ikke gjøre det, men det er et interessant eksperiment. Vi er en bra duo! Interessant å merke seg hvor negativt damer reagerer på skrivevansker innen nettdating, når mange av de ikke hadde brydd seg så mye om det var en de hadde møtt i en annen sammenheng. Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Det høres ut som en slags moderne Cyrano de Bergerac-variant.Anonymous poster hash: 048b4...1ea 1
Gjest Mythic Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Det er helt i gråsonen for min del. Jeg skjønner hvorfor dere gjør det sånn, men helt ærlig er det jo ikke.
lulle Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Trenger vel ikke gjøre det, men det er et interessant eksperiment. Vi er en bra duo! Interessant å merke seg hvor negativt damer reagerer på skrivevansker innen nettdating, når mange av de ikke hadde brydd seg så mye om det var en de hadde møtt i en annen sammenheng. Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 Det er ikke rart at damer reagerer på skrivefeil og skrivestil i nettdating. Man vet jo tross alt ingenting om den man skriver med, og man er prisgitt det den andre forteller. Skrivefeil og skrivestil er en form for nonverbal kommunikasjon og forteller noe om avsenderen. I dag er det jo så mange former for retteprogram at det burde være forholdsvis enkelt å skrive noenlunde korrekt norsk. 4
venus_ Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Trenger vel ikke gjøre det, men det er et interessant eksperiment. Vi er en bra duo! Interessant å merke seg hvor negativt damer reagerer på skrivevansker innen nettdating, når mange av de ikke hadde brydd seg så mye om det var en de hadde møtt i en annen sammenheng. Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 Sier han noe om at han har dysleksi da? 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 Det er ikke rart at damer reagerer på skrivefeil og skrivestil i nettdating. Man vet jo tross alt ingenting om den man skriver med, og man er prisgitt det den andre forteller. Skrivefeil og skrivestil er en form for nonverbal kommunikasjon og forteller noe om avsenderen. I dag er det jo så mange former for retteprogram at det burde være forholdsvis enkelt å skrive noenlunde korrekt norsk. Retteprogram på mobilen når man skriver på Tinder? Høres tungvint ut. Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 1
Petra75 Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Retteprogram på mobilen når man skriver på Tinder? Høres tungvint ut.Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 Autocorrect? 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 Synes dette er helt greit jeg. Om det du skriver er hans ord. Ikke noe du finner på bare for å se hva som funker for å dra damer. Han må stå for det du skriver. Anonymous poster hash: 10f77...24d
lillsunshine Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Det er jo ikke greitt. Om det begynner å bli seriøst med noen av disse damene vil jo han bli avslørt før eller siden, eller skal du alltid være hans "skriver"? Før eller siden må han forklare seg, og det kan være ødeleggende for han. 2
pressplay Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 (endret) Jeg synes det er helt ok så lenge du holder deg innenfor sannheten når du skriver for ham. Å eliminere usakelige årsaker som kan få damer til å droppe ham er helt ok. Til slutt må han møtte damene og ta over fra der. Er det lov å spørre hvilke typer bilder han bruker og vil du karakterisere ham som fysisk attraktiv? Endret 5. april 2015 av pressplay
guttemann Skrevet 5. april 2015 #15 Skrevet 5. april 2015 Retteprogram på mobilen når man skriver på Tinder? Høres tungvint ut.Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2 alle smarttelefoner har dette innebygget. I tillegg kan man velge andre tastatur med bedre ordlister hvis man ikke er fornøyd. Det skulle ikke overraske meg om det finnes noen som er spesielt egnet for folk med dysleksi heller. Hvis han virkelig har dysleksi, burde han si det, og da burde det ikke være et stort problem for noen heller. Men det er mange som bruker dysleksi som unnskyldning uten at det er reelt, og derfor er det dessverre en del som ser med skepsis på de som sier de har dysleksi. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Jeg synes det er helt ok så lenge du holder deg innenfor sannheten når du skriver for ham. Å eliminere uttalelse årsaker som kan få damer til å droppe ham er helt ok. Tull slutt må han møtte damene og ta over fra der. Er det lov å spørre hvilke typer bilder han bruker og vil du karakterisere ham som fysisk attraktiv? Ja, han er en kjekk type, så han får veldig mange matcher. Men beklager seg over dårlig respons, også fra damer som skrev til ham først, pga. hans skrivevansker, som er langt verre enn 'vanlig' ordblindhet. Forslag som 'kan han ikke bare bruke autocorrect' - niks.Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #17 Skrevet 5. april 2015 alle smarttelefoner har dette innebygget. I tillegg kan man velge andre tastatur med bedre ordlister hvis man ikke er fornøyd. Det skulle ikke overraske meg om det finnes noen som er spesielt egnet for folk med dysleksi heller. Hvis han virkelig har dysleksi, burde han si det, og da burde det ikke være et stort problem for noen heller. Men det er mange som bruker dysleksi som unnskyldning uten at det er reelt, og derfor er det dessverre en del som ser med skepsis på de som sier de har dysleksi. Han greide ikke å lese før han var 16 år gammel, så dette er ikke vanlig dysleksi. Da hadde han selv og alle andre gitt opp at det noen gang skulle skje. Ironisk nok skjedde det på vgs, etter at det ble slutt på intens ekstraundervisning som han fikk gjennom ti år i grunnskolen.Anonymous poster hash: 0ebd8...9d2
Gjest Tassen10 Skrevet 5. april 2015 #18 Skrevet 5. april 2015 Men har han prøvd å fortelle at han har dysleksi til de damene han har snakket med før? Jeg forstår veldig godt at noen kan droppe en som har vansker med å ordlegge seg, jeg holdt på å droppe ei en gang på tinder fordi jeg trodde seriøst hun var mentalt tilbakestående. Noen ganger måtte jeg lese meldingene flere ganger, og selv da forsto jeg ingenting. Men så snakket vi på tlf en gang og da endret alt seg. For hun var rett og slett veldig smart! Men det hadde vært så mye enklere om hun hadde skrevet det med en gang. Man kan bli statsminister på tross av dysleksi, og da bør det gå an å sjekke damer på tinder også
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #19 Skrevet 5. april 2015 Her, fra "Jakten på kjærligheten." http://www.seher.no/brudd-bryllup/det-var-ikke-jeg-som-skrev-brevet-65152 Anonymous poster hash: 16f8e...9ee
-Fiona- Skrevet 5. april 2015 #20 Skrevet 5. april 2015 Ååh, så trist at skrivevanskene hans har gjørt det vanskelig for ham å "få napp". Det er jo veldig fint av deg å hjelpe ham. De som mener det er forkastelig bør tenke på om det ikke er minst like forkastelig å avskrive noen som har skrivevansker. På en annen side - de som i utgangspunktet ville avvist ham, er de noe å samle på da? Jeg tror ikke jeg hadde tatt det så tungt, for det er vel hans ord, og ikke noe du dikter opp for å tiltrekke flest mulig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå