Gå til innhold

Husarrest. Er det forbudt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da løper du etter, og drar det inn igjen ;-) . Herlighet hva er det som har skjedd i Norge, jeg må le, da jeg var barn fikk jeg husarrest flere ganger, å stikke av fra husarrest hadde jeg rett og slett ikke turd, hadde altfor stor respekt for mine foreldre til engang å tenke tanken! ;-) .

Anonymous poster hash: 7ad06...20c

Da er du over på voldsbruk og tvilsom lovlighet igjen.

Anonymous poster hash: de744...971

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalapeno
Skrevet

Det er neppe forbudt, men herregud så utdatert og "80-tall"... Fatter ikke at foreldre fortsatt bruker denne latterlig formen for straff. I bunn og grunn er det en falitterklæring fra foreldrenes side når de tyr til slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er neppe forbudt, men herregud så utdatert og "80-tall"... Fatter ikke at foreldre fortsatt bruker denne latterlig formen for straff. I bunn og grunn er det en falitterklæring fra foreldrenes side når de tyr til slikt.

Hva er problemet? Er ikke alltid det hjelper å snakke barna til fornuft skal jeg love deg.

Jeg hadde husarrest et par ganger da jeg var barn og alt som skjedde var at jeg lærte en lekse. Lider ingen skade av det idag, tro det eller ei:P

Anonymous poster hash: 4ceee...d79

• Liker 2
Skrevet

Å gi husarrest er en ting, men man frarøver da ikke et barn sosial kontakt med sin egen familie. Å tvinge et barn til å spise alle måltider i ensomhet i opp til en uke mener jeg er psykisk tortur.

Som de andre her sier, husarrest i normale menneskers hode betyr at barnet må holde seg innendørs i en periode etter skolen, altså ikke fritidsaktiviteter og vennebesøk.

• Liker 1
Gjest pandabjørnen
Skrevet

Om en er ute etter å gjøre et poeng av å hindre barna kontakt med andre, så er det i dag mye mer effektivt å ta bort mobiltelefon, nettbrett og pc slik at de ikke får "snakket" med noen på sosiale medier. Men det er vel nesten værre "avstraffelse" enn hva det vil være med husarrest.

Har aldri hatt husarrest selv, ei heller måttet gi barna våre det. Har aldri tatt fra dem mobil, nettbrett eller pc heller. Har i en liten time forandret koden på bredbåndet her, og det var jo da så eldste

datteren nesten gikk helt over styr. Tenk å kunne gjøre noe slikt mot henne, livet hennes var da nesten over, men hun forstod etterhvert årsaken til at det ble slått av for henne. Så det kan være en markering nok, om det er noe en har lyst til å poengtere om de ikke helt er samarbeidsvillige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...