AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Hei. Er det mulig å få tatt utvendig gynekologisk undersøkelse, altså ved hjelp av ultralyd? Har vært til gyn 1 gang før, men det endte opp med at jeg ikke greide å gjennomføre det og begynte å grine (flaut nok i seg selv). Det er på tide å få tatt en undersøkelse, men jeg takler det rett og slett ikke... Anonymous poster hash: bf372...696
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Hei. Er det mulig å få tatt utvendig gynekologisk undersøkelse, altså ved hjelp av ultralyd? Har vært til gyn 1 gang før, men det endte opp med at jeg ikke greide å gjennomføre det og begynte å grine (flaut nok i seg selv). Det er på tide å få tatt en undersøkelse, men jeg takler det rett og slett ikke... Anonymous poster hash: bf372...696 Får ikke tatt celleprøve bla.a ved å ta utvendig, så nei. Omtrent alt viktig ved en gyn ses innenifra, inklu eggstokker ved innvendig ultralyd. Har du hørt med fastlegen om hva du kan gjøre? Kanskje han kan gi deg noe beroligende, eller du kan ha med noen du stoler på med deg inn. Anonymous poster hash: 21d60...a56
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Utvendig ultralyd er nok ikke like fullgod undersøkelse som innvendig, da de ikke ser ting fra samme vinkel. Har hatt begge deler ved en tilfeldighet, eller utvendig av blære, og da ble det gjort funn på eggstokker, men måtte til innvendig ultralyd etterpå, for å virkelig se hva som foregikk. Siden har jeg hatt innvendig ultralyd mange, mange ganger. Undersøkelsen er sjeldent smertefull, og mange gynekologer er veldig flinke. Innvendig ultralyd er det minst vonde jeg har gått igjennom, men kan skjønne at det er psykisk tøft for enkelte, særlig når man ikke er vant til det. Anonymous poster hash: 6429b...9d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå