Gå til innhold

Når barna banner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ignorerer istedenfor å fyre under. Er morsomt å banne hvis man ikke får lov.

Enig. Personlig kan jeg ikke se at banning er så fryktelig. Hører voksne som banner hver dag. En del av språket vårt, men hverken unger eller voksne skal banne og true til andre mennesker. Men kjører man tåa i et bordben så hjelper det faktisk å banne, både for store og små.

Anonymous poster hash: 88e21...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banning er noe av det styggeste jeg vet, og det vitner om et mangelfullt ordforåd.

Anonymous poster hash: 3223c...995

Det kan da også vitne om det motsatte

• Liker 2
Skrevet

"Stygge gloser" er da noe utdatert. Det kommer an på kontekst. I dette tilfelle så er det akkurat ikke pent å skrike jævla pikktryne til personer, men ordene jævla og pikktryne i seg selv er ikke stygge.

:skratte:

.Har prøvd å finne riktig kontekst til pikktryne.. :fnise:

Skrevet

Hvis ungen stod og ropte pikktryne til forbipasserende, er det jo TO ting som må taes tak i.

Det ene er selve ordbruken, det andre er å kalle folk ting. Det er jo heller ikke greit å rope "din gamle banan" til folk som går forbi, selv om det ikke er banning.

Mine barn hører ikke banning hjemme, men ett og annet forsterkende ord, som for eksempel "sinnsykt" eller "sabla". Treåringen kommenterte at duplotårnet var "sabla høyt" :fnise:

Har vært forskånet fra å høre barna teste ut banneord, men regner med at det kommer om ikke lenge.

Jeg kommer IKKE til å ignorere det, jeg kommer derimot til å slå ned på det allerede første gang. Kommer til å skarpt forklare at det er ikke et ord vi bruker, det er et stygt ord, og så be ham om å si unnskyld. Jeg vil IKKE høre slike ord. Greit nok å være uheldig, det kan jeg tolerere, men hvis han gjør det med vilje for å provosere, blir det time-out. Ja, jeg er en streng mamma.

Det samme gjelder naturligvis andre veien. Hvis jeg glipper og kommer med et banneord, må barna få lov til å fortelle meg at det ikke er greit, og jeg må si unnskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...