AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Orker snart ikke å leve mere, jeg føler at jeg er ikke skapt for denne verden, jeg sosialt misslykket klarer ingenting sosialt, Jeg føler ikke jeg har annet enn å ta selvmord. Jeg har lyst til å få hjelp egentlig selv om det føles håpløst ut (jeg er et håpløst tilfelle), men uasett så vet jeg ikke hva dem kan hjelpe meg med? Hvem kan jeg ringe? Jeg er også så redd jeg tørr ikke å ringe.. jeg vet ikke hva jeg skal si, og kaskje dem ikke tror på hva jeg sier ogsånn Et tileggspørsmål: vil foreldrene mine bli kontaktet viss jeg ringer noe sted å forteller jeg vil ta selvmord? (over 18) Anonymous poster hash: ef16c...d29
pluttipott Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Du vil nok få svar fra en moderator om hvor du kan ringe, ganske snart. Og samtidig vil tråden bli stengt da dette er et alvorlig tema og mye utilstrekkelig kompetanse her på KG. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 (endret) Siden det akkurat nå ikke var noen 'røde' eller 'blå' pålogget så skal du få litt av det du spør etter av meg: Du kan ringe Mental Helses hjelpetelefon. Den er åpen hele døgnet, og det er gratis å ringe dit. Nummeret er 116 123. Ofte kan det kanskje være lurt å irnge fordi da får man snakke med et levende menneske som kan hjelpe. De har også en netttjenste for dem som synes det er enklere å skrive. Den tjenesten heter 'si det med ord', og du finner den her. Får jeg lov til å spørre deg pent om du ikke kan være snill å gjøre meg den tjenesten at du ringer dem nå? Endret 4. april 2015 av Lille-pus 12
Gjest HeiHade Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Denne tråden kommer til å bli stengt, men hvis du ønsker noen å prate med etter det skjer så må du bare sende meg en PM. Du bør også, som Lille-Pus sier, ta kontakt med noen som jobber med å hjelpe folk i din situasjon.
Pruskin Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Kanskje du kan ringe hit; hjelpetelefonen 116 123 http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen Du er ikke alene om å føle det slik du gjør, ikke gi opp. Sender deg en tankeklem 1
pluttipott Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Siden det akkurat nå ikke var noen 'røde' eller 'blå' pålogget så skal du få litt av det du spør etter av meg: Du kan ringe Mental Helses hjelpetelefon. Den er åpen hele døgnet, og det er gratis å ringe dit. Nummeret er 116 123. Ofte kan det kanskje være lurt å irnge fordi da får man snakke med et levende menneske som kan hjelpe. De har også en netttjenste for dem som synes det er enklere å skrive. Den tjenesten heter 'si det med ord', og du finner den her. Får jeg lov til å spørre deg pent om du ikke kan være snill å gjøre meg den tjenesten at du ringer dem nå? Fint gjort av deg, Lille-pus. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #7 Skrevet 4. april 2015 en setning som har hjelpet meg mye er Det blir bedre! Anonymous poster hash: 71205...056 1
Kamikatze Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Det er ingen god løsning. Det gjør ikke situasjonen din bedre. Bare ved å leve kan du forandre livet ditt til det bedre. Det vet jeg og mange andre som har vært der. Du kan bryte ut av det negative med litt hjelp. Det finnes så mye herlig i livet, som du frarøver deg selv, om du velger en vei uten retrettmuligheter. Selv om du ikke ser løsninger i dag, finnes de. 4
Pampusse Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Du kan ta kontakt med meg på pm om du trenger et øre . Ellers har du fått noen råd som jeg synes du prøve å bruke. Livet er ikke lett, og det er ikke lett når det meste går i svart, men du er viktig. Du ble det for meg nå 2
pluttipott Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Orker snart ikke å leve mere, jeg føler at jeg er ikke skapt for denne verden, jeg sosialt misslykket klarer ingenting sosialt, Jeg føler ikke jeg har annet enn å ta selvmord. Jeg har lyst til å få hjelp egentlig selv om det føles håpløst ut (jeg er et håpløst tilfelle), men uasett så vet jeg ikke hva dem kan hjelpe meg med? Hvem kan jeg ringe? Jeg er også så redd jeg tørr ikke å ringe.. jeg vet ikke hva jeg skal si, og kaskje dem ikke tror på hva jeg sier ogsånn Et tileggspørsmål: vil foreldrene mine bli kontaktet viss jeg ringer noe sted å forteller jeg vil ta selvmord? (over 18) Anonymous poster hash: ef16c...d29 Vil bare tilføye at foreldrene dine ikke vil bli kontaktet Helt enig med at beste utvei er å få hjelp og få det bedre med seg selv. Det er så mange gode stunder her i livet som du fortjener å oppleve. Og selv om du ikke tenker det selv nå, så er du viktig! 2
Gjest Lille-pus Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 Du ble viktig for alle oss som ser tråden din, TS. Så viktig at i alle fall jeg nå ikke helt hva jeg skal gjøre.... jeg vet ikke hvem du er, hvor du bor eller mer enn du har sagt i tråden din, men jeg skulle så gjerne ha hentet deg i kveld/i natt....hjulpet deg med noen som kan mer enn meg og som det går ann å snakke med. Mental Helse vil tro deg. Stol på meg når jeg sier det, for jeg sier det ikke uten grunn. Vi har alle hatt noen vi har vært så bekymret for at vi selv har tatt kontakt for å høre hva som er det beste vi kan gjøre... mer enn det kan jeg ikke si. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Du er viktig for meg også ts! Anonymous poster hash: 728b9...e11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Jeg setter pris på at dere vil hjelpe meg, men mental helse telefonen er vel bare frivilige som jobber og så har jeg lest fra andre at dem virker sure og irriterte, så jeg tørr ikke ringe dit. Er vel heller ikke noe krise å få ringt akkurat idag heller, jeg er bare så sliten av å hele tiden havne så langt nede. føler at jeg snart må ta et valg liksom Anonymous poster hash: ef16c...d29 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 Lykke til, TS! Bra at du aktivt oppsøker hjelp Anonymous poster hash: 07be4...6f0 1
pluttipott Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Jeg setter pris på at dere vil hjelpe meg, men mental helse telefonen er vel bare frivilige som jobber og så har jeg lest fra andre at dem virker sure og irriterte, så jeg tørr ikke ringe dit. Er vel heller ikke noe krise å få ringt akkurat idag heller, jeg er bare så sliten av å hele tiden havne så langt nede. føler at jeg snart må ta et valg liksom Anonymous poster hash: ef16c...d29 Jeg har ringt mental helse to ganger og de har vært svært koselige og villige til å hjelpe meg! Ene gangen var pga jeg var bekymret for meg selv, andre gangen var jeg bekymret for broren min. Tro meg, de tar seg tid til å snakke med deg, om du så har behov for å prate med de i timesvis. Jeg lover De skal ihvertfall ikke være irriterte, og om du opplever det så prøv å ringe på igjen Det er ihvertfall ikke du som er problemet dersom du møter på feil mennesker i telefonen! Lev
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Jeg har vært der du var da jeg var 15 og 18 år. Jeg trodde jeg ikke skulle klare å leve mer, jeg følte meg utslitt og utlevd, enda så ung man var - og du er. Du har de beste årene i livet foran deg. Du skal bli ung voksen, mer selvstendig, friere, kanskje finne den store kjærligheten, reise, få nye venner og leve. Mange vil bli knust om du dør. Mer enn du kanskje kan forestille deg. Selvmord er et valg som ikke kan angres. Man kan også ende opp med store skader om man ikke dør. Om du ikke har psykolog, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å bestille en akuttime hos fastlegen så raskt som mulig på tirsdag. Fortell om selvmordstankene. Be om henvisning videre til psykolog. Vær åpen. Det er det som til slutt hjalp meg - å ikke stenge alt inne i meg, men for idle til legen hvordan det virkelig var. Gir deg en god klem og tenker på deg. Håper du velger å leve.Anonymous poster hash: 2b461...a9c
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Alltid trist å lese om selvmordstanker. Vil på en måte snakke med vedkommende, men tror det er best at noen profesjonelle tar seg av den biten. Anonymous poster hash: 07be4...6f0
Gjest Bond Skrevet 5. april 2015 #19 Skrevet 5. april 2015 Hei, Jeg ser du har allerede fått råd angående hvilke instanser du kan ta kontakt med. Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med diskusjon om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige. Vi har heller ikke døgnbemanning for å sikre at det ikke kommer noen sårende svar her. Jeg ser andre nevnte allerede Mental Helse, og telefonnummerer 116 123. Husk at det er døgnåpen telefon og du kan ringe når som helst, det er ingenting som er for stort eller smått for å ta opp. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av, helt anonymt dersom du vil, og de har også taushetsplikt. Du kan lese mer om tjenesten her. Lykke til, Mvh Bond, forumansvarlig
Fremhevede innlegg