Gå til innhold

Legejournalen tilgang


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir alt loggført i journalen slik at alle leger som er borti vedkommende blir informert om hvorfor man har vært til behandling der og årsak?

Datteren min ble henvist til sykehuset av helsestasjon for en sjekk. Jeg er veldig fornøyd med fastlegen vør og skulle helst sett til at hun vet om årsaken til at hun ble sendt dit, sånn at jeg kan kontakte fastlegen vedrørende spørsmål ol. Legen på helsestasjon likte jeg ikke spesielt godt og svarte ikke på det jeg lurte på.

Anonymous poster hash: d4f8d...08a

Anonymous poster hash: 97e2f...025

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Journalen er lokal på legekontoret og du må selv hente og levere til nytt legesenter/sykehus. Men alt som skjer på et sykehus blir automatisk sendt til fastlegen, så h*n får oversikt over hva som blir gjort



Anonymous poster hash: a08a1...403
Skrevet

Legevaktnotater går ikke automatisk til fastlege, nei.

AnonymBruker
Skrevet

Legevaktnotater går ikke automatisk til fastlege, nei.

Avhengig av kommune det. I utgangspunktet skal fastlegen kopieres på all korrenspondanse.

Anonymous poster hash: 776ba...f00

AnonymBruker
Skrevet

Den legen som henviser som får svaret/epikrisen fra undersøkelsen som er gjort av spesialisten. Men om det er andre enn fastlegen som har henvist, kan man også sende svaret til fastlegen. Ring og hør om fastlegen har fått svaret, har h*n ikke det, så kan du be avd. på sykehuset om å sende en kopi av epikrisen til fastlegen, det er nok ikke noe problem.



Anonymous poster hash: e498a...0f7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt en operasjon på privat klinikk av estetiske årsaker. Er det noen som vet om det vises i journalen min da jeg er hos legen? Ønsker ikke at dette er noe hverken fastlege eller andre leger jeg er hos kan se... Men det kommer vel likevel i legejournalen regner jeg med?

Noen som vet hvordan dette fungerer? Er det slik at min provate kirurg har sendt dokumenter med hva keg har gjort til fastlegen min, slik at da jeg kommer til fastlegen kommer det siste som står i journalen min være denne private operasjonen?

Anonymous poster hash: 2b72e...e92

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man vil at fastlegen skal ha informasjon, bør man be om at det sendes en epikrise dit. Og den bør ok helst purres på - mange ganger. Slike epikriser har en tendens til å ikke bli skrevet eller sendt.

Anonymous poster hash: 166c7...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Blir alt loggført i journalen slik at alle leger som er borti vedkommende blir informert om hvorfor man har vært til behandling der og årsak?

Datteren min ble henvist til sykehuset av helsestasjon for en sjekk. Jeg er veldig fornøyd med fastlegen vør og skulle helst sett til at hun vet om årsaken til at hun ble sendt dit, sånn at jeg kan kontakte fastlegen vedrørende spørsmål ol. Legen på helsestasjon likte jeg

ikke spesielt godt og svarte ikke på det jeg lurte på.Anonymous

poster hash: [acronym="Full hash:

d4f8d455a92df0344f753e3c62d8408a"] d4f8d...08a

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

97e2f6dd1ea421ffd71885ad5d27b025"] 97e2f...025

Det brukes en journal på legekontor, en på sykehus og en på helsestasjon. Vanligvis sendes det epikrise til den legen som har henvist. (= et resyme av henvisningen og sykehusets vurderinger).

Ønsker du at fastlegen skal ha en epikrise så ringer du enten legekontoret og ber dem om å innhente eller sykehuset og ber dem om å sende til fastlegen. Det siste er ofte mer komplisert på større sykehus.

Det som dog er smart å gjøre er å be om epikrise tilsendt til seg selv, etter behandling og å samle dette i en egen mappe hjemme. Da kopierer du selv til de du vil skal ha kopi.

Anonymous poster hash: 9cb0e...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt en operasjon på privat klinikk av estetiske årsaker. Er det noen som vet om det vises i journalen min da jeg er hos legen? Ønsker ikke at dette er noe hverken fastlege eller andre leger jeg er hos kan se... Men det kommer vel likevel i legejournalen regner jeg med?

Noen som vet hvordan dette fungerer? Er det slik at min provate kirurg har sendt dokumenter med hva keg har gjort til fastlegen min, slik at da jeg kommer til fastlegen kommer det siste som står i journalen min være denne private operasjonen?

Anonymous poster hash: 2b72e...e92

Det er ikke slik at du har en enkelt legejournal knyttet til deg som person som alle helsearbeidere kan se i.. Du har en journal hos fastlegen din og en annen på det private legesenteret du tok kirurgi. De sender ikke automatisk informasjon til fastlegen din med mindre du ber dem om det.

Anonymous poster hash: 0fef6...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...