Gå til innhold

Hjertebank- ofte (angst?)


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det banker og det er litt smerter i brystet, jeg får nesten vondt når jeg puster, dette er også i rolige situasjoner. Etter å ha reist meg opp, gått opp bakker eller bortover flat mark så får jeg hjertebank og til tider smerter. Er ikke i god form, men jeg sliter ikke ut kroppen før jeg kjenner på dette. Som om en BH som strammer inn og jeg får litt vondt, puster tyngre og hjertet banker mer. Jeg har vært hos lege, sjekket ekg, det er ikke noe fysisk galt ut ifra den sjekken.

Det er vel angst. Noen som vil dele sin erfaring? Tips og råd? For dette blir verre og verre :(



Anonymous poster hash: 80133...720
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om du har høyt stoffskifte.

Anonymous poster hash: 3f268...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Angst kan fint sette i gang slike reaksjoner du beskriver. Psykosomatisk er et begrep du bør sette deg inn i. Regner med du er hos utredning hos psykolog? Spør h*n om du kan lære noen teknikker til å kontrollere angsten din, så du ikke får disse reaksjonene



Anonymous poster hash: d2fa7...8d4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Sjekk om du har høyt stoffskifte.

Anonymous poster hash: 3f268...ebb

Hvorfor tenker du det? Er ikke høyt stoffskifte der kroppen ikke legger på seg? Isåfall ville jeg hatt lavt stoffskifte :)

Angst kan fint sette i gang slike reaksjoner du beskriver. Psykosomatisk er et begrep du bør sette deg inn i. Regner med du er hos utredning hos psykolog? Spør h*n om du kan lære noen teknikker til å kontrollere angsten din, så du ikke får disse reaksjonene



Anonymous poster hash: d2fa7...8d4

Er ikke under utredning hos psykolog, bare regnet med at det er angst siden jeg er stresset over noe i livet. Kan jo ta feil?



Anonymous poster hash: 80133...720
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er gravid og sliter med hjertebank fordi kroppen må pumpe mer blod enn ellers.

Må ikke være psykisk eller angst. Hos vanlige mennesker kan det oppstå pga koffein/nikotin f.eks.

Om du har angst så vet du det. Da opplever du også i tillegg til ekstrem hjertebank og kvelningsfornemmelse ofte skjelvinger, du blir veldig varm/kald, blir ekstremt stresset og får voldsomt adrenalin, panikkfølelse, hyperventilasjon og muskelspenninger.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men dattera mi gikk på samme viset som deg, det viste seg at hun har en alvorlig hjertefeil. Hun fikk å høre at det var psykisk i flere år.

Kjøp deg en blodtrykksmåler på apoteket og sjekk blodtrykket dit.

Føler du at du går flere cm over bakken og er svimmel?



Anonymous poster hash: 533f1...d66
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Ikke for å skremme deg, men dattera mi gikk på samme viset som deg, det viste seg at hun har en alvorlig hjertefeil. Hun fikk å høre at det var psykisk i flere år.Kjøp deg en blodtrykksmåler på apoteket og sjekk blodtrykket dit. Føler du at du går flere cm over bakken og er svimmel? Anonymous poster hash: 533f1...d66

Da burde det ha slått ut på EKG'en.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Hvorfor tenker du det? Er ikke høyt stoffskifte der kroppen ikke legger på seg? Isåfall ville jeg hatt lavt stoffskifte :)

Er ikke under utredning hos psykolog, bare regnet med at det er angst siden jeg er stresset over noe i livet. Kan jo ta feil?

Anonymous poster hash: 80133...720

Når det gjelder høyt stoffskifte er det veldig individuelt. Jeg er en av svært få som opplever vektøkning, tretthet og mild depresjon.

Skader ikke å ta prøvene.

Anonymous poster hash: 3f268...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og sliter med hjertebank fordi kroppen må pumpe mer blod enn ellers.

Må ikke være psykisk eller angst. Hos vanlige mennesker kan det oppstå pga koffein/nikotin f.eks.

Om du har angst så vet du det. Da opplever du også i tillegg til ekstrem hjertebank og kvelningsfornemmelse ofte skjelvinger, du blir veldig varm/kald, blir ekstremt stresset og får voldsomt adrenalin, panikkfølelse, hyperventilasjon og muskelspenninger.

Takk for svar :) Jeg tror ikke jeg har angst likevel. Er nok ikke heller pga koffein eller nikotin, putter ikke slikt i kroppen min for tiden. Er ikke gravid heller. Det var en liten gjennomgang av ting jeg kan eliminere :)

Jeg dro til legen for en ny sjekk, siden hjertebanken ikke gikk over og jeg pustet litt rart til tider. EKG var som sist sa de, men nå sa de at jeg hadde fortsatt en liten forstyrrelse i rytmen og måtte følges litt mer opp fremover. Husker ikke helt hva som ble sagt, vet ihvertfall at det ikke er noe akutt skummelt. Eneste er at jeg må følge med på forandringer og ikke nøle med å ringe ved eventuelle forandringer.

TS

Anonymous poster hash: 80133...720

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men dattera mi gikk på samme viset som deg, det viste seg at hun har en alvorlig hjertefeil. Hun fikk å høre at det var psykisk i flere år.

Kjøp deg en blodtrykksmåler på apoteket og sjekk blodtrykket dit.

Føler du at du går flere cm over bakken og er svimmel?

Anonymous poster hash: 533f1...d66

Blir ikke skremt, takk for at du deler. Gjør at man blir litt obs på at kroppen trenger ikke være 100% frisk bare fordi man er ung. For en måneds tid siden svimte jeg av en del ganger, og alt gikk litt rundt for meg. Legger ikke ut for mye informasjon om meg, et par andre ting ønsker jeg å holde tilbake, men jeg kan bekrefte at jeg ser en viss sammenheng i flere ting som har dukket opp- etter siste legebesøk :) Har ikke alvorlig hjertefeil, tror jeg helt sikkert, men er under utredning etter noen diffuse svar.

TS

Da burde det ha slått ut på EKG'en.

Ja den var rimelig normal, helt til de opplyste meg om at de så en liten forstyrrelse sist som egentlig ikke er noe farlig, men om det ikke gikk over eller ble verre (?) så måtte det følges mer opp. Vet ikke hva det kan være?

Anonymous poster hash: 80133...720

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder høyt stoffskifte er det veldig individuelt. Jeg er en av svært få som opplever vektøkning, tretthet og mild depresjon.

Skader ikke å ta prøvene.

Anonymous poster hash: 3f268...ebb

Det skader nok helt sikkert ikke, jeg skal høre om legen har tatt slike prøver av meg i den siste tiden :) TakK

TS

Anonymous poster hash: 80133...720

AnonymBruker
Skrevet

Gikk til legen med lignende problemer (hjertebank, veldig anspent i brystet), og fant ut det hang sammen med angst. Han ga med resept for betablokkere og det har funket fint for meg.



Anonymous poster hash: ee4a3...80a
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men dattera mi gikk på samme viset som deg, det viste seg at hun har en alvorlig hjertefeil. Hun fikk å høre at det var psykisk i flere år.

Kjøp deg en blodtrykksmåler på apoteket og sjekk blodtrykket dit.

Føler du at du går flere cm over bakken og er svimmel?

Anonymous poster hash: 533f1...d66

Ble hun utredet for hjertefeil, eller tok det flere år før hun fikk EKG?

Anonymous poster hash: 21ae6...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...