Gå til innhold

Konstant vondt i korsryggen


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For tre uker siden bøyde jeg meg litt fort da jeg skulle sette meg, og fikk ekstreme smerter i korsryggen. Jeg reiste til legen et par dager senere, for å ta blodprøve og sjekke om det var infeksjon av noen slag, siden jeg også begynte å blø nedentil.. Det var det ikke infeksjon, og jeg regner med blødningen var mellomblødning pga p-piller..

Nå, tre uker senere, gjør det fortsatt vondt, men er bare av og til det er "helt grusomt", hvis jeg har sittet lenge i feks bil eller bøyer meg for fort. Burde jeg ta en tur til legen igjen, eller bare satse på det går over? Noen som har noen tanker om hva de tror er problemet? Jeg var veldig psykisk nedbrutt dagene før dette skjedde (typ gråt i flere dager i strekk, maksimalt stresset), kan dette på et merkelig vis ha sammenheng?

Anonymous poster hash: 27414...b11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ta en tur til kiropraktor eler manuellterapaut er godt mulig du har fått en låsning,om du kan vere gravid så kan det vere bekkenløsning

Anonymous poster hash: 1334d...913

AnonymBruker
Skrevet

Psykisk stress har sterk påvirkning på rygg og nakke.



Anonymous poster hash: 149b6...9e9
Skrevet

Du bør nok ta deg en tur til legen igjen :) Du bør også få tatt en MR som kan påvise skade i rygg, bindevev, muskler osv. En "strekk" i ryggen fordi man har løftet tungt, beveget seg brått o.l. vil nok kjennes vondt en stund etter at det hendte. Men det burde ikke være grusomt vondt etter tre uker. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på smerteterskel og hva man mener med grusomt vondt. Det skader hvertfall ikke å gå til legen og få en mer ordentlig undersøkelse :)

AnonymBruker
Skrevet

Du bør nok ta deg en tur til legen igjen :) Du bør også få tatt en MR som kan påvise skade i rygg, bindevev, muskler osv. En "strekk" i ryggen fordi man har løftet tungt, beveget seg brått o.l. vil nok kjennes vondt en stund etter at det hendte. Men det burde ikke være grusomt vondt etter tre uker. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på smerteterskel og hva man mener med grusomt vondt. Det skader hvertfall ikke å gå til legen og få en mer ordentlig undersøkelse :)

Tusen takk for utfyllende svar :) Det gjør ikke grusomt vondt hele tiden, men kjenner noe smerte konstant, men det går jo "fint". Er som sagt hvis jeg beveget meg brått eller lignende, at det gjør så vondt jeg får tårer i øynene omtrent, haha :)

Og til det andre svaret om at det kan være graviditet, så tok jeg graviditetstest hos legen, og den var negativ :)

- TS

Anonymous poster hash: 27414...b11

AnonymBruker
Skrevet

Du bør nok ta deg en tur til legen igjen :) Du bør også få tatt en MR som kan påvise skade i rygg, bindevev, muskler osv. En "strekk" i ryggen fordi man har løftet tungt, beveget seg brått o.l. vil nok kjennes vondt en stund etter at det hendte. Men det burde ikke være grusomt vondt etter tre uker. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på smerteterskel og hva man mener med grusomt vondt. Det skader hvertfall ikke å gå til legen og få en mer ordentlig undersøkelse :)

Bruke ressurser på en unødvendig MR undersøkelse uten indikasjon er bortkastet.

Om du drar til legen og laseque-test er negativ er det et hekseskudd (muskelstrekk) du har pådratt deg ts. Det er helt grusomt vondt i flere uker opptil 6-8 uker, men det er fordi det tar så lang tid for musklene å heles fordi du bruker dem hele tiden iom. de sitter i ryggen.

Viktigste er å opprettholde fysisk aktivitet, f.eks turer i skog og fjell for å aktivere musklene, kombinert med hvile

Anonymous poster hash: 0a785...a1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...